2021-06-26, 10:24
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Eftersom du inte svarat på en enda av frågorna är det omöjligt veta hur du resonerar.

Jag förenklar dom lite:

1. Är Flightradar24 en radar?
2. Hur kan du veta om ett plan som inte syns på Flightradar24 är militärt eller civilt?
3. Kan en militär jetmotor inte skapa kondensstrimmor?

1. Googla.
2. Vad är mest sannolikt tror du? Mycket tidigt söndagar, 04.00-06.00, i ett begränsat geografiskt område, där himlen fylls av kemikalier p.g.a. en intensiv trafik av plan vilka flyger kors och tvärs, fram och tillbaka och som därtill inte syns på Flightradar?
3. Tror du att olika slags kemikalier inte bara kan utan faktiskt används vad gäller olika radarsystem?
Senast redigerad av statsterrorist 2021-06-26 kl. 10:27.
Citera
2021-06-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
1. Googla.
Ok, du vet inte om Flightradar24 är en radar. Tack

Citat:
2. Vad är mest sannolikt tror du? Mycket tidigt söndagar, 04.00-06.00, i ett begränsat geografiskt område, där himlen fylls av kemikalier p.g.a. en intensiv trafik av plan vilka flyger kors och tvärs, fram och tillbaka och som därtill inte syns på Flightradar?
Mest sannolikt är det en transkontinental luftkorridor där civila passagerarplan passerar på 10000 - 12000 meters höjd och lämnar kvarliggande kondensstrimmor efter sig.

Citat:
3. Tror du att olika slags kemikalier inte bara kan utan faktiskt används vad gäller olika radarsystem?
Nej, och givetvis kan även militära jetmotorer efterlämna sig kvarliggande kondensstrimmor.
Citera
2021-06-26, 11:51
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
1. Du kan alltså inte googla själv. Då vet vi det.
2. Knappast.
3. Ok, då vet vi vad du tror.

Varför inte bara svara på frågorna du får?

För det kan väl inte vara så att du inte vet?
Citera
2021-06-26, 12:32
Medlem
Citat:
1. Googla.

Det mest sannolika är att det handlar om helt vanliga passagerarplan som skapar kondensationsstrimmor.

Vad som däremot är helt osannolikt är att det är "militären" som flyger omkring utan något konkret syfte och med flygplanstyper de inte ens har.

Citat:
... Tror du att olika slags kemikalier inte bara kan utan faktiskt används vad gäller olika radarsystem?

Nej det tror jag inte. Vill till och med sträcka mig så långt som att jag vet att svenska militären inte sysslar med detta.
Citera
2021-06-26, 12:48
Medlem
Citat:
Du är väl för dum helt enkelt för att kunna föreställa dig en verklighet utanför den du för tillfället befinner dig i.

Detta! Varför ska man föreställa sig saker när det finns tillräkligt med fakta och vetenskap för att förklara kondensationstrimmor?
Citera
2021-06-26, 15:49
Medlem
Citat:
Syftet med nedsmutsningen av himlen är bl.a. militärt. Det handlar om radarförbättring eller passiv radarstörning.

Cirerar ett stycke:

"AC Griffith en amerikansk whistleblower som arbetat inom CIA och NSA, hade i slutet av 1990-talet fått insyn i hemliga chemtrailsprogram vid Wright Patterson Air Force Base. Resultatet av hans efterforskningar publicerades i the Spotlight år 2001: ”Military Said Behind Up to Four Different Chemtrail Programs”.

.... som utgör en del av ett radarsystem, Radio Frequency Mission Planner (RFMP), konstaterade Griffith. Ett underprogram till RFMP kallades Variable Terrain Radio Parabolic Equation (VTRPE) ett radarsystem
...

Om man läser på om RFMP och VTRPE så har de inte ett smack med radar eller kemikalier i luften att göra. Och självklart inte chemtrails.

Som man hör på namnen så handlar det om datorprogram som ger stöd för planering av radiokommunikation.
The VTRPE computer program is a range-dependent, tropospheric microwave propagation model that is based upon the split-step Fourier parabolic wave equation algorithm
http://ui.adsabs.harvard.edu/abs/1991nosc.reptS....R/abstract

Citat:
Svenska militären använder ju givetvis inte civila passagerarplan för kemikaliespridning (för sina radarsystem).
.

Och givetvis sprider inte militären ut några kemikalier för sina radarsystem över huvud taget. Om de använder sig av datorprogram såsom VTRPE låter jag dock vara osagt. Men det är å andra sidan OT eftersom det inte har med kemikalier i skyn att göra.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-06-26 kl. 15:51.
Citera
2021-06-26, 20:04
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Varför inte bara svara på frågorna du får?

För det kan väl inte vara så att du inte vet?

Det är ju det jag har gjort, det ser du väl. Vad är det jag skall veta?
Citera
2021-06-26, 20:05
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Detta! Varför ska man föreställa sig saker när det finns tillräkligt med fakta och vetenskap för att förklara kondensationstrimmor?

Varför förneka hur radarsystem används tillsammans med kemikalier? För fyrkantig?!
Citera
2021-06-26, 20:24
Medlem
Citat:
Varför förneka hur radarsystem används tillsammans med kemikalier? För fyrkantig?!

Hur kan man förneka något som ingen känner till?

Förklara gärna på vilket sätt den svenska militären har nytta av kemikalier för sina radarsystem.
Citera
2021-06-26, 20:38
Medlem
Citat:
Det är ju det jag har gjort, det ser du väl. Vad är det jag skall veta?
Då har jag missat dina svar eller så har du svarat otydligt.

Upprepa kortfattat:
1. Är Flightradar24 en radar, ja eller nej?

2. Hur avgör du veta om ett plan som inte syns på Flightradar24 är militärt eller civilt?

3. Kan jetmotorer på militära flygplan skapa kondensstrimmor, ja eller nej?
Senast redigerad av Prudent 2021-06-26 kl. 21:33.
Citera
2021-06-26, 23:27
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Då har jag missat dina svar eller så har du svarat otydligt.

Upprepa kortfattat:
1. Är Flightradar24 en radar, ja eller nej?

2. Hur avgör du veta om ett plan som inte syns på Flightradar24 är militärt eller civilt?

3. Kan jetmotorer på militära flygplan skapa kondensstrimmor, ja eller nej?

Du upprepar dig. Vet inte varför men du har mina svar nedan:

Citat:
1. Googla.
Citera
2021-06-26, 23:28
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Hur kan man förneka något som ingen känner till?

Förklara gärna på vilket sätt den svenska militären har nytta av kemikalier för sina radarsystem.

Du menar att DU inte känner till.

Se inlägg någon sida bakåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in