Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Det är klart att det finns några här som faktiskt bor utomland,s men om du har läst många inlägg så borde det vara uppenbart att många bara fantiserar. Skulle de bo flott utomlands när de inte kan skriva en mening utan en massa språkfel eller på fullt allvar tror att 30 cm kuk är vanligt eller tycker att man borde berätta om den för jämnan om man faktiskt hade en?
Det är inget skamligt att bo hos föräldrarna eller fattigt i en liten lägenhet. Vad som är skamligt är lögnerna som många postar om att de skulle bo flott när de inte gör det.
Yes!!
Där håller jag helt och hållet med dig. Det är samma fenomen som det där med Facebook att alla ska visa upp sin lyxiga fasad med sina häftiga bilar och sina nya hus och reparationer och sina barn Och alla är lyckliga och glada. De flesta förstår att det bara handlar om falsk fasad.
Båda två är lika löjliga.
Åter till ämnet så:
Som sagt hade jag haft chansen att flytta hem till mitt gamla Sverige som det var innan allting började hade jag suttit på planet hem direkt med min familjen nu.
Folk förstår inte Hur jäkla bra vi hade det i Sverige innan. Och jag tycker det är synd om den nya generationen svenskar som växer upp nu och tror att det här är det nya normala.
Många unga svenskar speciellt kvinnor som inte vågar gå ut på kvällen för att de blir överfallna, unga killar som blir mobbade och trakasserade och rånade i skolan och polisen gör inte ett skit.
De får liksom lära sig redan från början i skolan att som vit är man värdelös.
Som vit svensk man ska man bara skämmas om man ska arbeta maximalt om man ska jag betala maximalt med skatt. Annars ska man inte höras synas eller helst finnas.
Med en enda anknytning till Sverige är att jag har kvar mina föräldrar. Det nya Sverige ingenting som jag vill ta del av.
Enda sättet för mig att visa det till politikerna är det att göra om man flyttar utomlands.
Är mitt personliga Mål med det här att jag försöker att hjälpa så många svenskar som kommer hit och som behöver hjälp med visum körkort och och hjälp med olika dokument och myndigheter.
Jag vill att så många som möjligt lämnar Sverige. Att vi gör Sverige helt enkelt bankrutt. Det är enda sättet för att få svenska politiker att att fatta att svenskarna har fått nog. Det verkar inte som att det finns något annat som hjälper för att de ska förstå.
Samt faktiskt bara på mitt eget jobb så finns det överfullt med svenskar. Överallt när jag är ute så träffar jag svenskar både kvinnor och män, som helt enkelt har valt att starta om igen.
Varför ska man leva och slita ett helt liv på något tungt arbete i Sverige fram till 67 år? När Tex Grekerna och spanjorerna går i pension vid 55 år.
Dessutom har vi bland Europas sämsta pensionen fast vi jobbar mest, är det konstigt då att många yngre tittar på andra alternativ än att bo kvar?
Därför tycker jag att TS gör ett stort fel som tror att majoriteten av folk som pratar faktiskt ljuger om att dom bor utomlands.
Jag vet inte vad TS Mål med den här tråden är. Om det är någon slags vänsterpropaganda för att förklara för människor att de bara lugn Det finns inga svenskar utomlands. " Gräset är inte grönare på andra sidan" för att hindra en landsflykt.
Men den där landsflykten är redan igång. Väldigt många svenskar sticker utomlands varje år för att det finns helt enkelt ingen framtid kvar i det gamla fina Sverige.