2021-06-27, 07:02
Medlem
Under åren jag läst här, så ser man ofta att vissa ska hävda sig och påstå att de bor utomlands, eftersom de valt att lämna skitlandet Sverige, ofta pga som de påstår "höga skatter", "invandringen" och annat som de gillar att lyfta fram HELA TIDEN!

Är det inte bara massa troll som i själva verket bor hemma i Sverige i de flesta fallen och sitter och hävdar sig här?

Varför ens fytta utomlands, när för att därifrån sitt "nya paradis" sitta och gnälla på Sverige nästan dygnet runt med bittra kommentarer, när de istället borde öeva livet där och vara glada?

Är inte detta i flesta skitsnackare som bor i mammas källare i Svedala, men som drömmer om karriärer och lycka i andra länder?
Citera
2021-06-27, 07:12
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Under åren jag läst här, så ser man ofta att vissa ska hävda sig och påstå att de bor utomlands, eftersom de valt att lämna skitlandet Sverige, ofta pga som de påstår "höga skatter", "invandringen" och annat som de gillar att lyfta fram HELA TIDEN!

Är det inte bara massa troll som i själva verket bor hemma i Sverige i de flesta fallen och sitter och hävdar sig här?

Varför ens fytta utomlands, när för att därifrån sitt "nya paradis" sitta och gnälla på Sverige nästan dygnet runt med bittra kommentarer, när de istället borde öeva livet där och vara glada?

Är inte detta i flesta skitsnackare som bor i mammas källare i Svedala, men som drömmer om karriärer och lycka i andra länder?

Bara för att man byter land så betyder det inte att man raderar allting man har knutet till Sverige, språket osv. Så klart de flesta är fortsatt insatta i hur det går för Sverige då de flesta fortfarande har familj och vänner som bor kvar där. Dessutom har man en massa minnen och många vill åka tillbaks till Sverige och vill att Sverige ska vara/bli ett så bra land som möjligt.

De som bor utomlands har oftast fler infallsvinklar i olika ämnen än de som aldrig har genomgått en utlandsflytt och allt det som det innebär med att bo i ett helt nytt land vilket är en stor tillgång till alla svenskar.
Senast redigerad av layvare 2021-06-27 kl. 07:14.
Citera
2021-06-27, 07:13
Medlem
Citat:

Nej! Jag bor i Connecticut.
Citera
2021-06-27, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Bara för att man byter land så betyder det inte att man raderar allting man har knutet till Sverige, språket osv. Så klart de flesta är fortsatt insatta i hur det går för Sverige då de flesta fortfarande har familj och vänner som bor kvar där. Dessutom har man en massa minnen och många vill åka tillbaks till Sverige och vill att Sverige ska vara/bli ett så bra land som möjligt.

De som bor utomlands har oftast fler infallsvinklar i olika ämnen än de som aldrig har genomgått en utlandsflytt och allt det som det innebär med att bo i ett helt nytt land vilket är en stor tillgång till alla svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Nej! Jag bor i Connecticut.

Poängen är att NI som påstår att ni bor i andra länder, STÄNDIGT ska framhäva detta här. Varför? Ingen som bryr sig. Änn värre är att det är ankedotisk bevisföring. Ungefär som vissa påstår att de har 30 cm slak penis här.
Citera
2021-06-27, 07:48
Medlem
Det finns väldigt många utlandssvenskar, bara för att TS väljer att röka sina gula blend i en sunkig förort så betyder det inte att alla gör det.

Bor i Sverige nu men bott i USA/UK m.fl. länder.
Citera
2021-06-27, 08:09
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag tror att de flesta som nämner det, faktiskt bor utomlands. Men om de skryter om t ex rikedom etc, ska man ta det med en nypa salt. Jag bor utomlands, men är inte rik alls. Tvärtom, blev jag utfattig pga lockdown, som pågår i skrivande stund.
Citera
2021-06-27, 08:13
Medlem
layvares avatar
Citat:
Poängen är att NI som påstår att ni bor i andra länder, STÄNDIGT ska framhäva detta här. Varför? Ingen som bryr sig. Änn värre är att det är ankedotisk bevisföring. Ungefär som vissa påstår att de har 30 cm slak penis här.

Jag har inget behov av att säga det, verkligen inte, men ibland så måste man ju pga att
kommunikationen kommer att förstås bättre då men då är det alltid nån som blir irriterad
och tänker precis som du. Vad handlar det där om egentligen? Avundsjuka?
Citera
2021-06-27, 08:20
Avslutad
Jo, det är mest troll. En och annan ”Svärjevän” har säkert ”flytt” landet för att slippa dra sitt strå till stacken men det är nog ganska få. Gräset är inte grönare på andra sidan. Däremot ingår det i Flashbackkulturen att hata på Sverige och hetsa mot sossar och homosexuella och invandrare, samtidigt som man själv skryter om att man är invandrare någon annanstans.

Små arga pojkar...
Citera
2021-06-27, 08:21
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag tänker flytta utomlands, men jag behöver inte sitta och vara arg på folk som redan har flyttat.
Det är möjligt att jag vill sitta på Flashback sen, därför att jag inte har några sociala kanaler, så det här blir väl stället att kommunicera med folk på svenska.
Citera
2021-06-27, 08:40
Medlem
Atthaenhobbys avatar
2 saker
1 alla är anonyma så ingenting är bevisbart.
2 Flashback är ju ett svenskt eget fenomen och ger ovanligt nog en rolig inblick i samhället och fungerar lite som nyhetsmedium
Citera
2021-06-27, 08:48
Medlem
karlskrona1234s avatar
Meningslöst att diskutera då alla är anonyma. Varför skulle man säga att man bor i annat land om man inte gör det, ser inte poängen?
Citera
2021-06-27, 09:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Jo men det beror nog på i vilka trådar detta skrivs och i vilket syfte man nämner detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in