2021-06-27, 09:27
Medlem
Suecotes avatar
Jag bor utomlands och älskar mitt Sverige intensivt. Dock inte det mardrömssamhälle med våldtäkter, skjutningar, bombningar, gängvälde, massinvandring, islamisering, vitmanshat, bostadsbrist, fattigpensionärer, arbetslöshet och hopplöshet som sjuklövern skapat. Som de flesta svenskar är det naturen och kulturen som för alltid har en plats i mitt hjärta. Det finns också många rekorderliga svenskar. Men folket har somnat och låtit politiker förstöra landet för alltid.
Citera
2021-06-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Under åren jag läst här, så ser man ofta att vissa ska hävda sig och påstå att de bor utomlands, eftersom de valt att lämna skitlandet Sverige, ofta pga som de påstår "höga skatter", "invandringen" och annat som de gillar att lyfta fram HELA TIDEN!

Är det inte bara massa troll som i själva verket bor hemma i Sverige i de flesta fallen och sitter och hävdar sig här?

Varför ens fytta utomlands, när för att därifrån sitt "nya paradis" sitta och gnälla på Sverige nästan dygnet runt med bittra kommentarer, när de istället borde öeva livet där och vara glada?

Är inte detta i flesta skitsnackare som bor i mammas källare i Svedala, men som drömmer om karriärer och lycka i andra länder?

7% av alla svenskar bor utomlands enligt denna sida,

https://www.sviv.se/opinion/kartlaggning/

Det låter som en rimlig siffra, jag hörde nån gång att 100 000 svenskar bodde i London.

Jag själv står inte ut i Sverige längre och är en månad ifrån att dra, inte pga invandringen, utan skatterna och att så många åker snålskjuts på mitt arbete. Att bli jagad och motarbetad av myndigheter har gett mig ytterligare skäl att börja hata, ja HATA! Sverige.
Citera
2021-06-27, 09:39
Medlem
note-its avatar
Citat:
Under åren jag läst här, så ser man ofta att vissa ska hävda sig och påstå att de bor utomlands, eftersom de valt att lämna skitlandet Sverige, ofta pga som de påstår "höga skatter", "invandringen" och annat som de gillar att lyfta fram HELA TIDEN!

Är det inte bara massa troll som i själva verket bor hemma i Sverige i de flesta fallen och sitter och hävdar sig här?

Varför ens fytta utomlands, när för att därifrån sitt "nya paradis" sitta och gnälla på Sverige nästan dygnet runt med bittra kommentarer, när de istället borde öeva livet där och vara glada?

Är inte detta i flesta skitsnackare som bor i mammas källare i Svedala, men som drömmer om karriärer och lycka i andra länder?
Du har säkert rätt men jag bara det är ett par tre stycken som vågat flytta från Sverige.
Citera
2021-06-27, 10:09
Medlem
Citat:

Det är ju därför man inte bryr sig när postare skriver om sin FB-dasse, dyra bil, daytrader miljonär och flytten utomlands.

Enda anledningen till att hänga på FB är att få dela åsikter och idéer samt träna upp sin retorik.

Samt kunna skriva vad man egentligen tycker. Det man inte kan säga vid fikabordet på jobbet.

Och få förfasas över hur okunnig ungdomar är idag. De kan och vet ingenting utom om skit utan betydelse. Helt hjärntvättade av all kulturmarxism och Hollywood.
Citera
2021-06-27, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Det är ju därför man inte bryr sig när postare skriver om sin FB-dasse, dyra bil, daytrader miljonär och flytten utomlands.

Enda anledningen till att hänga på FB är att få dela åsikter och idéer samt träna upp sin retorik.

Samt kunna skriva vad man egentligen tycker. Det man inte kan säga vid fikabordet på jobbet.

Och få förfasas över hur okunnig ungdomar är idag. De kan och vet ingenting utom om skit utan betydelse. Helt hjärntvättade av all kulturmarxism och Hollywood.
Nej, många använder FB för att driva en agenda. Det är inte alls bara autentiska privatpersoner som luftar sina spontana tankar.
Citera
2021-06-27, 10:25
Medlem
Snuskletarens avatar
Hejsan,

Bara för att man är utlandssvensk vid skrivande stund så behöver man kanske inte tänkt och planera vara det för alltid?

Det är också så är man utlandssvensk så får man otroligt med många nya erfarenheter och perspektiv. Det gäller i allt i det nya landet, människor, kulturer men också ett annat synsätt på hur ett samhälle kan fungera eller inte fungera.

Jag själv har varit ute och flängt på många ställen i världen via mitt arbete och när jag kommer hem och berättar mina historier om hur fantastiskt sjukvården var i ett land där dom hade privat sjukvård så blir gemene man i Sverige nästan direkt defensiv, för vi har växt upp med att våra egna myndigheter och våran regering alltid vet vad som är bäst för oss.

Det kanske det är det du upplever? Rädslan för att mamma staten kanske inte gjort rätt hela tiden - den som du idoliserat sen barnsben.
Citera
2021-06-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Nej, många använder FB för att driva en agenda. Det är inte alls bara autentiska privatpersoner som luftar sina spontana tankar.

Nej vänstern har en hel armé här.

Det tråkiga är att de inte diskuterar utan bara dödar trådar med sin hjärndöda propaganda.

Vänsterfolk har problem med att debattera för de har aldrig analyserat och funderat på egen hand utan bara svalt hela kulturmarxistpaketet utan reflektion. Sedan byter de fokus då och då och då gör alla inom vänstern det samtidigt.
Förut var globalismen fienden för dem. Nu är de för den. Haha.
De har bara en agenda.
Allt som inte är kulturmarxism är rasism, fascism och nazism.
Det märks så tydligt på SVTs reportrar. De klarar inte att gå utanför det där mentala staketet.
Allt som inte är rött är brunt enligt deras världsbild.

Konservativa, libertarianer, liberala sväljer inte en färdigförpackad ideologi och de utvecklas allt eftersom.
Senast redigerad av DrMurdoch 2021-06-27 kl. 10:33.
Citera
2021-06-27, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Bara för att man byter land så betyder det inte att man raderar allting man har knutet till Sverige, språket osv. Så klart de flesta är fortsatt insatta i hur det går för Sverige då de flesta fortfarande har familj och vänner som bor kvar där. Dessutom har man en massa minnen och många vill åka tillbaks till Sverige och vill att Sverige ska vara/bli ett så bra land som möjligt.

De som bor utomlands har oftast fler infallsvinklar i olika ämnen än de som aldrig har genomgått en utlandsflytt och allt det som det innebär med att bo i ett helt nytt land vilket är en stor tillgång till alla svenskar.

De som bor utomlands stör sig nog på att Sverige är ett av de länder i världen som har haft fred allra längst varav avsaknaden av infallsvinklar.
Senast redigerad av Grus-Olle 2021-06-27 kl. 11:28.
Citera
2021-06-27, 11:12
Medlem
Jag förstår ärligt talat inte logiken i ditt resonemang och vad du vill uppnå. Ja det är full möjligt att det finns folk som ljuger när de säger "Sverige har blivit så sunkigt så jag har flyttat utomlands"

Det kan vara så att de ljuger om utlandsboendet men det betyer ju inte att de ljuger om sin åsikt, att de tycker att Sverige blivit sunkigt.

Påstående om utlandsboendet är inget åsiktsuttryck och det är inte en premiss i något resonemang och därför är det ointressant om det är sant eller inte.

Eller försöker du på fullt allvar argumentera att människor inte har åsikten att Sverige blivit sunkigt eftersom de ljuger om sitt utlandsboende?

De här personerna sitter alltså i mammas källare och tycker Sverige är jättebra men av någon anledning sitter de och skriver på FlashBack och ljuger om att de tycker Sverige blivit sunkigt. Varför skulle de göra det?
Senast redigerad av BlowTheClaymores 2021-06-27 kl. 11:16.
Citera
2021-06-27, 12:51
Medlem
Citat:

Hej !
Jag bor i Kina sedan länge. Inget jag måste berätta om men har påpekat det lite ofta på senare tid, mest för att berätta utifrån min synvinkel, att visa på ett annat perspektiv när jag stöter på anti kina propaganda...och det florerar mycket sådant nu.
Varför bor jag här då ? Jag fick chansen att flytta hit, tänkte stanna ett år eller så men ären har rullat på snabbt...jag blir sannolikt kvar här ett bra tag till
Senast redigerad av Kirev 2021-06-27 kl. 12:56.
Citera
2021-06-27, 15:05
Medlem
Det är nog få som ljuger om detta. Och anledningen till att vi klagar här är nog ofta att vi är förtvivlade över vad som tillåtits ske i Sverige.

Även efter decennier utomlands känner sig nog de flesta utlandssvenskar sig som svenskar ändå. Och man bryr sig om sitt hemland. Man har ju vuxit upp i Sverige och formats som person där. Det är nog bara i Sverige man tror att t.ex en somalie blir svensk så fort han spolat ner sitt somaliska pass på Arlanda.
Citera
2021-06-27, 18:55
Medlem
Citat:
Poängen är att NI som påstår att ni bor i andra länder, STÄNDIGT ska framhäva detta här. Varför? Ingen som bryr sig. Änn värre är att det är ankedotisk bevisföring. Ungefär som vissa påstår att de har 30 cm slak penis här.

I mitt fall så fram kommer det att jag bor utomlands när jag debatera om de stora bristerna eller vad som är anolunda med sverige. Och att jag kan jämnföra med mitt nya land. Att vi som faktiskt kan berätta för jante svensken att dom inte bor i paradiset.

Därför berättar jag att jag bor utomlands!

Kanske stämmer att många har 30 cm kuk. Hade jag haft det så skulle jag också säga det ofta till alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in