2021-06-28, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kanske jag minns fel med partiledardebatten, men här bekräftar Lööf att uttalandet har kommit från henne själv. Hon skryter till och med om att det är "raffinerat". Så, nu har vi svart på vitt att Lööf är en gaslightande psykopat. Fy f-n vad creepy! Varför ifrågasatte inte Hedenmo i Agenda ikväll att Lööf blåljuger.

Intervju med Lööf (TV4, Nyhetsmorgon, 2014-09-18). Ämnet tas upp 0:50 in i filmen. https://www.youtube.com/watch?v=mTrmHngSY6g

Ja, där sitter hon och bekräftat att hon sagt så.
Det tog ett antal år att helt byta åsikt denna gången och sen bestämt hävda att den nya är sann.

Hon säger dessutom att "väljarna straffar den som tvingar fram ett nyval. och orsakar kaos"
Med riktning SD.
Även det stämmer ej längre då.

Politisk psykopat.
Senast redigerad av taenok 2021-06-28 kl. 02:16.
Citera
2021-06-28, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Här är flera källor som hävdar att Annie Lööf ljuger om skon.

https://youtu.be/mNP4IXERweM

https://youtu.be/ujyiEo3gIy8

Hon har tidigare även ljugit om sin juristexamen.

https://youtu.be/v2EBxTRum1M

Shit, snacka om att ljuga helt obehindrat.

Psykopat.
Citera
2021-06-28, 02:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, där sitter hon och bekräftat att hon sagt så.
Det tog ett antal år att helt byta åsikt denna gången och sen bestämt hävda att den nya är sann.

Hon säger dessutom att "väljarna straffar den som tvingar fram ett nyval. och orsakar kaos"
Med riktning SD.
Även det stämmer ej längre då.

Politisk psykopat.

Hur ska man kunna lita på Annie Lööf när hon inte ens blinkar över att föra fram en sådan lögn? Media borde slå upp detta stort, för det visar att Lööf inte är frisk i huvudet. Intervjun som jag länkade till skedde ett år efter hennes uttalande och hon är glasklar över att det gjordes och att det var "raffinerat".

Jag är uppriktigt orolig över Centerpartiet, Lööf agerar inte mänskligt, hon känns kall och beräknande. Moderaterna bör inte sträcka ut sin hand till Centerpartiet, inte någonsin. Lööf har storhetsvansinne.

Har erfarenhet av en psykopat ut i fingerspetsarna och känner igen sättet att prata. Personen kunde säga saker som jag visste inte var sanna, som aldrig hade sagts eller gjorts; efter ett tag började jag dock tvivla på mig själv och trodde att jag kanske var tokig. Lägg märke till hur Lööf viftar bort frågan i Agenda ikväll.

"Nej det var en medarbetare som sa detta" kolla Lööfs blick när hon säger det. Börjar c.a 17:40 in i programmet https://www.svtplay.se/video/30168832/agenda/agenda-20-juni-21-15?position=1037&id=jVkzp4n

Hoppas Centerpartiets styrelse har fått nog och kickar ut Lööf.
Citera
2021-06-28, 04:22
Medlem
Citat:
Jag är uppriktigt orolig över Centerpartiet, Lööf agerar inte mänskligt, hon känns kall och beräknande. Moderaterna bör inte sträcka ut sin hand till Centerpartiet, inte någonsin. Lööf har storhetsvansinne.

Nåja, hon må vara en stor lögnare, men hon är knappast vidare intelligent när hon förnekar något som är så pass allmänt känt hos folk som är någorlunda politiskt insatta, och som det dessutom bevis på. Bortsett från den där intervjun så är jag rätt säker på att hon även har sagt det i en riksdagsdebatt vid åtminstone ett tillfälle. Så att förneka detta är ett tydligt tecken på att hon är en idiot.
Citera
2021-06-28, 04:39
Medlem
Mullrets avatar
Med en så grandios uppfattning lär hon aldrig erkänna något. Troligen är hon en psykopat med svår diagnos. Kommer sluta med att hon bärs ut från riksdagshuset i tvångströja.

C borde byta ut henne innan skadan blir för stor.
Citera
2021-06-28, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Med en så grandios uppfattning lär hon aldrig erkänna något. Troligen är hon en psykopat med svår diagnos. Kommer sluta med att hon bärs ut från riksdagshuset i tvångströja.

C borde byta ut henne innan skadan blir för stor.

Det är redan på gång, därför beter hon sig såhär, jag tror fan i mig att det t om sjunkit in i fjamåts lilla hjärna att hennes politiska karriär hänger på sista versen, det är utspel i panik.
Citera
2021-06-28, 06:10
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Ett skämtsamt svar på ett utspel från MUF i form av ett instagraminlägg är alltså bevis på att det ursprungliga citatet har yttrats?

Originalkällan är vad jag kan se den här Expressenartikeln; Där anges att det är Annie Lööf som yttrat frasen, men man ska ju inte utesluta att artikelförfattaren misstagit sig på detta. Hursomhelst ganska larvigt, partiet har skiftat position i frågan sedan alliansåren och det är uppenbart, att det är viktigt om Lööf personligen har sagt det eller inte beror ju bara på att hon har blivit högerpopulisternas hatobjekt.

Högerpopulisterna, jag förstår inte varför populism används som något skällsord mot högern. Vad är det som du tror att populism betyder när du använder det ordet? Eller lider du bara helt enkelt av folkförakt? Eller är det bara ett ord som många gillar att upprepa utan att egentligen ha någon aning om vad det betyder?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Populism

Att Annie Lööf har blivit ett hatobjekt är inte så svårt att förstå.

Hon är så otroligt arrogant och självgod, helt utan att ens ha något att backa upp det med.

Hon har både stått för en herrans massa helt galna uttalanden och också bedrivit den politik som har satt oss i den situationen vi idag sitter i.

Det var verkligen pinsamt att se Annie Lööf sitta med Jordan Peterson i Skavlan och nästan värre var hennes YouTube-video där hon satt och tittade på gamla klipp med sig själv och kommenterade om hur förträfflig hon är.

Kvinnan saknar självinsikt helt och hållet och hon har ingen som helst verklighetsförankring, det är skrämmande att en sådan människa arbetar som lagstiftare och ansvarar för Sverige och det svenska folkets öde.

Hennes största och i princip enda fråga under lång tid nu har bara varit att hålla en stor del av det svenska folket borta från inflytande.

Det är bara SD hit och SD dit, brun fascist rasist nazist.

Ingen respekt för folket, folkviljan och demokratin utan Annie vet bäst och hennes undersåtar är bara peasants, rasister som ska sitta ner och hålla tyst.

Annie Lööf är en mycket farlig människa.
Citera
2021-06-28, 06:15
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
https://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-svarar-pa-mufs-skohan/

Enligt den länken förberedde hon lite skämtsamt en skopytt, så hon ljuger rakt upp och ner. Kärringen ska avgå och tvångsmatas med en högersko.
Detta är som ett skämtsamt svar på insamlingen så du är helt off vad det gäller kronologin.
Citera
2021-06-28, 07:34
Medlem
Citat:
Hon kan ha sagt det via presschefen, men också under debatten. Har för mig det var SVT.

Om det är sagt via presschefen - hur skulle det gå till?

Jag menar rent praktiskt.

Vem uttalade orden?
Citera
2021-06-28, 07:49
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Lööf ljuger.

Självklart är det så! Grundregeln bör alltid vara att om Lööf påstår något är det alltid den raka motsatsen som är den sanna. Det gäller iofs de flesta svenska käriärpolitker.
Citera
2021-06-28, 08:26
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vem uttalade orden?
– Jag äter hellre upp min högra sko än att bli ett stödhjul till S. Småföretagen, de unga och landsbygden skulle förlora stort med en S-styrd regering, säger Annie Lööf via sin presschef Anna-Karin Nyman.

Anna-Karin Nyman alltså.

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/nekar-atta-ar-senare-det-har-jag-aldrig-sagt/

Kanske en formulering som Anna-Karin Nyman själv drog till med i all sin hast. Hon tänkte att det var ord som Lööf själv hade kunnat säga (med all sannolikhet också), men Lööf själv sa aldrig EXAKT de orden.
Senast redigerad av Bestick 2021-06-28 kl. 08:29.
Citera
2021-06-28, 08:33
Medlem
Gabogibos avatar
Om Annie Lööf har sagt det eller ej är egentligen oviktigt, skon verkar ha blivit lite av en "red herring", hon har vid flera tillfällen uttryckligen sagt att hon inte kommer agera stödhjul i en (S)-ledd regering, eller på något sätt samarbeta med (S). Oavsett om hon själv sa att hon skulle äta sin sko eller ej är hon fortfarande en helt skamlös lögnerska.

Sen tror jag visserligen att hon sa att hon skulle äta upp sin sko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in