2021-06-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
Det brukar finnas droger, är mindre nu på slutna anstalter pga corona men brukar alltid finnas för dom som vill ha..

Diverse piller är nog vanligast, allra vanligast är nog subutex.
Kvinnliga anstalter? El det kanske är en svår fråga att svara på...
Citera
2021-06-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Kvinnliga anstalter? El det kanske är en svår fråga att svara på...
Har inga personliga erfarenheter men kan gissa på att det ser ganska lika ut. Subutex är väl enklast att ta in pga att du får ut såpass många "doser" på en tablett. Personligen avstår jag ifrån att knarka helt när jag sitter.

Är väl inga större problem att få in vad man vill om man nu verkligen vill knarka och har hjälp utifrån.
Citera
2021-06-24, 02:25
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
Klass 2 är bättre än klass 3 enligt mig. Om det är bra eller inte beror lite på vad du är ute efter och folket där på stunden. Karlskoga, Gävle eller Skänninge är nog dom ställen jag skulle sökt mig till.

Med tanke på dubbelbeläggning skulle ja nog välja en klass 3 framför en 2a just för man kan gå ut på avdelningen / köket / allrummet för att slippa va inne på ett litet låst rum med en annan person

Men tiden går mycket snabbare en 1a eller 2a . Kontra en trea där de stundtals kan va riktigt skönt och trevligt att jobba på solbrännan. Men allt beror på vilka man sitter med ... Inte vart man sitter 👍🏻
Citera
2021-06-24, 02:28
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryseinfield
Vilken klass får han veta när han får placeringsmeddelande. Brottets art spelar in men också resultatet av personutredning. Risk för återfall i brott, risk för misskötsel osv. Låter som ett ganska högt straff för ”ett misstag”, men han borde kunna hamna på klass 3 om han nu är skötsam i stort.
I så fall ska du be honom att åka upp till Sörbyn!

Korrekt .

Sörbyn är ruggigt trevligt . Man får ju gå motionsslingan efter en vecka och alla vet vart spritbommen är 👍🏻😂 gå o bada eller va som . Sitta o fiska .

När va du på sörbyn? Jag var där -19
Citera
2021-06-28, 02:17
Medlem
En anhörig till mig beräknas släppas om väldigt kort tid. Vilken tid på dygnet brukar man släppas från en klass 1? Börjar oroa mig massor för hur han ska ta sig hem i och med att tåg (SJ) osv är nästan fullbokade på morgonen under perioden han kan tänkas släppas och det enda lediga tåg blir att han kommer hem sent/på kvällen isåfall. Han har ju ingen mobil heller när han kommer ut så han kan ju inte kontakta någon.
Citera
2021-06-28, 11:03
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tw12x3
En anhörig till mig beräknas släppas om väldigt kort tid. Vilken tid på dygnet brukar man släppas från en klass 1? Börjar oroa mig massor för hur han ska ta sig hem i och med att tåg (SJ) osv är nästan fullbokade på morgonen under perioden han kan tänkas släppas och det enda lediga tåg blir att han kommer hem sent/på kvällen i så fall. Han har ju ingen mobil heller när han kommer ut så han kan ju inte kontakta någon.

Han kommer få hjälp med att boka tåg om han inte blir hämtad av polare eller anhörig. Han kan också få en mobil inskickad som han får när han släpps om han ansöker om det och har någon som kan skicka in den.
Citera
2021-07-01, 13:21
Medlem
Nosstocks avatar
Jag satt 6 år i bunkern. Maten sisådär, mycket våld och skit. Uppkäftiga plitar.
Citera
2021-07-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Han kommer få hjälp med att boka tåg om han inte blir hämtad av polare eller anhörig. Han kan också få en mobil inskickad som han får när han släpps om han ansöker om det och har någon som kan skicka in den.

Okej tack så mycket för svar
Citera
2021-07-02, 16:36
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Strök min kommentar.
Senast redigerad av MittNamnVarTaget 2021-07-02 kl. 16:38.
Citera
2021-07-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Korrekt .

Sörbyn är ruggigt trevligt . Man får ju gå motionsslingan efter en vecka och alla vet vart spritbommen är 👍🏻😂 gå o bada eller va som . Sitta o fiska .

När va du på sörbyn? Jag var där -19

Jag satt där i början av detta år, kall och jävlig årstid men ändå fint med all natur. Sommartid kan jag tänka mig att det är 100% kollofeeling 😂
Citera
2021-07-02, 23:03
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryseinfield
Jag satt där i början av detta år, kall och jävlig årstid men ändå fint med all natur. Sommartid kan jag tänka mig att det är 100% kollofeeling 😂

Skönt 👍😂 då träffa du på Helge ? Va där med på vintern de var rätt okej . KRIS kommer ju med pizza på onsdagar och kyrkan kommer ju me så blir en jävla massa bullar så bra att promenera på slingan men gör lite o göra där då de inte fanns platser till alla .

Satt på A tror de var . Om du stog med ryggen mot matsalen och kollade rakt fram mot rökrutan så var de till höger längst bort

Är nog kollo året runt.

Snicken är skittråkigt . Hålla på med traktorerna gör så man stinker diesel tjuv 😁 eller så är man på tvätten alt lukta koskit med lantbruket
Senast redigerad av TattooedFucker 2021-07-02 kl. 23:08.
Citera
2021-07-02, 23:20
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tw12x3
En anhörig till mig beräknas släppas om väldigt kort tid. Vilken tid på dygnet brukar man släppas från en klass 1? Börjar oroa mig massor för hur han ska ta sig hem i och med att tåg (SJ) osv är nästan fullbokade på morgonen under perioden han kan tänkas släppas och det enda lediga tåg blir att han kommer hem sent/på kvällen isåfall. Han har ju ingen mobil heller när han kommer ut så han kan ju inte kontakta någon.

Mellan 8-10 brukar man släppas

Med mobilfrågan . Skicka in en telefon med kontantkort han fyller på när han släpps .

Kolla även bussar m m .

Dom brukar kolla tåg / buss / flyg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in