2021-06-27, 23:18
Medlem
Hej alla tidigare och nuvarande anställda på Säkerhetspolisen.

Jag som själv jobbar på Säpo sedan tio år vill gärna höra vad ni tycker om myndighetens personalpolitik och om myndighetens metoder, chefer, regel- och lagefterlevnad etc.

Jag har själv en hel del att delge kring detta men vill inte "färga" tråden. Mina perspektiv och erfarenheter kommer jag att skriva om i senare inlägg.
Citera
2021-06-27, 23:41
Medlem
Är du på riktigt?

Säpo kanske kommer att skriva här, aldrig för att besvara den där frågan dock, möjligtvis för att hetsa nån rackare till att undangå något husrannsakansproblem eller för att få tag i en och annan info. Flashback är bra till mycket, men en sån där fråga besvaras bättre nån annanstans.
Citera
2021-06-28, 00:00
Medlem
Du får gärna berätta för oss här på Flashback vilket annat ställe du rekommenderar. Är det något som Flashback verkligen är synnerligen rätt forum för så är det såna här whistle blower-topics.
Citera
2021-06-28, 00:36
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Ja jag vill ju egentligen inte säga det här.... men..
Jag jobbar också på säpo.
Citera
2021-06-28, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer

En trevlig arbetsgivare, eller hur...?

Då kan du nog också hålla med om att det är humor hur det spekuleras här på Flashback, och av Mikase ovan, att Säpo skriver meddelanden och håller på här i forumen.

Säpos IT-folk är missnöjda och underbetalda gubbar (och ett par gummor) som inte kan få något annat jobb då tekniken sprungit dem förbi. De har fullt upp med att klura på hur de ska jobba så lite som möjligt. Det kan jag med säkerhet säga då jag lunchar från och till med två av dessa gubbar.
Citera
2021-06-28, 01:11
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1

Jag som själv jobbar på Säpo sedan tio år vill gärna höra vad ni tycker om myndighetens personalpolitik och om myndighetens metoder, chefer, regel- och lagefterlevnad etc.

Jag har själv en hel del att delge kring detta men vill inte "färga" tråden. Mina perspektiv och erfarenheter kommer jag att skriva om i senare inlägg.
Oavsett vem som börjar så kommer de att "färga" tråden, så du får gärna börja.
Citera
2021-06-28, 01:54
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer

Haha, nu kommer du bli utredd av Säpo
Citera
2021-06-28, 09:52
Medlem
Citat:

Nej, du jobbar nog inte på SÄPO. Varför fabulera?
Citera
2021-06-28, 10:12
Medlem
sneervs avatar
Haha känns som detta är en tråd en dålig kinesisk spion skulle starta 🤣
Citera
2021-06-28, 12:57
Medlem
Citat:
En trevlig arbetsgivare, eller hur...?

Då kan du nog också hålla med om att det är humor hur det spekuleras här på Flashback, och av Mikase ovan, att Säpo skriver meddelanden och håller på här i forumen.

Säpos IT-folk är missnöjda och underbetalda gubbar (och ett par gummor) som inte kan få något annat jobb då tekniken sprungit dem förbi. De har fullt upp med att klura på hur de ska jobba så lite som möjligt. Det kan jag med säkerhet säga då jag lunchar från och till med två av dessa gubbar.
Så du jobbar på IT avdelningen......Klumpigt.
Citera
2021-06-28, 13:08
Medlem
Aeckelmalmoes avatar
Jag jobbar med på SÄPO, vad skall vi diskutera?
Citera
2021-06-28, 14:26
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeckelmalmoe
Jag jobbar med på SÄPO, vad skall vi diskutera?

Läs trådstarten kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in