2021-06-27, 22:11
Medlem
Annie har haft väldigt många år på sig att dementera detta om det hade varit fel men istället har hon bekräftat att hon tillreder en skopytt på insta. Självklart ljuger hon som valigt.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Det finns ingen hittills under alla år som lyckats länka till originalartikeln där Annie Lööf påstås säga att hon hellre äter upp sin högra sko. Här är intervjun med Marmorstein från 2013 och Annie säger ingenting om att äta upp sin högra sko. Det är en seglivad myt.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/annie-loof-infor-sommartalet/
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Verkar inte finnas någon video utan det verkar vara i en skriftlig intervju med Expressen som Lööf sa detta. Här får hon frågan om hon ångrar uttalandet:

Citat:
I oktober 2013 sa du till Expressen att du hellre skulle äta upp din högra sko än att bli ett stödhjul till Socialdemokraterna. Uttalandet fick nytt liv i sociala medier efter alliansens uppgörelse med regeringen. Ångrar du vad du sa?

– Definitivt inte. Jag har mina skor fast påknutna på bägge fötter. Jag har hela tiden sagt att jag aldrig kommer att förhandla en budget med S.

Nu vet jag inte hur mycket expressen hittar på och vinklar men aja
Senast redigerad av .WhyAreYouGeh. 2021-06-27 kl. 22:13.
Citera
2021-06-27, 22:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Verkar inte finnas någon video utan det verkar vara i en skriftlig intervju med Expressen som Lööf sa detta. Här får hon frågan om hon ångrar uttalandet:

Med tanke på att ingen någonsin lyckats hitta originalcitatet trots att det borde finnas på Expressen, antingen i en skriven artikel eller i en bandad intervju, så får man väl anta att det är en myt. Jag menar, har hon sagt det går det självklart att hitta det.
Citera
2021-06-27, 22:17
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.

Se där ja!

Antingen ljuger Annie Lööf eller så ljuger Expressen genom Marmorstein. Någon kommer att få det hett om öronen i morgon. Hoppas Marmorstein har anteckningarna och/eller inspelningen sparade för sin egen skull eller att Annie Lööf har någon bra ursäkt för att hon "råkade säga fel".
Citera
2021-06-27, 22:18
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Med tanke på att ingen någonsin lyckats hitta originalcitatet trots att det borde finnas på Expressen, antingen i en skriven artikel eller i en bandad intervju, så får man väl anta att det är en myt. Jag menar, har hon sagt det går det självklart att hitta det.
Vad då?

Ska du "hitta det" i Marmorsteins anteckningar? Hur ska det gå till?
Citera
2021-06-27, 22:19
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Det finns ingen hittills under alla år som lyckats länka till originalartikeln där Annie Lööf påstås säga att hon hellre äter upp sin högra sko. Här är intervjun med Marmorstein från 2013 och Annie säger ingenting om att äta upp sin högra sko. Det är en seglivad myt.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/annie-loof-infor-sommartalet/
Fast det där är inte hela intervjun. Bara ett kort segment.

Kollade igenom hela klippet du länkade, och där säger hon inget om skon, men däremot står det i slutet av videon "läs hela intervjun i dagens Expressen".

Med andra ord; var finns textversionen av intervjun?
Citera
2021-06-27, 22:23
Bannlyst
Det här kan sluta som Arne hegerfors tråden med en hel del Mandelaeffekt.

Hade inte Lööf ett twitterinlägg med en bild på en glansig röd klacksko där hon yttrade detta?
Citera
2021-06-27, 22:23
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Vad då?

Ska du "hitta det" i Marmorsteins anteckningar? Hur ska det gå till?
Det går såklart inte. Men eftersom det aldrig verkar ha publicerats så får väl folk själva fundera över hur mycket de litar på journalister och main stream media. Litar man väldigt mycket på MSM så tror man såklart att Lööf sagt det utan att bevis behövs.
Citera
2021-06-27, 22:27
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Det går såklart inte. Men eftersom det aldrig verkar ha publicerats så får väl folk själva fundera över hur mycket de litar på journalister och main stream media. Litar man väldigt mycket på MSM så tror man såklart att Lööf sagt det utan att bevis behövs.
Jo, intervjun har ju publicerats i papperstidningen om inte annat. Även på internet, kan man anta. Dock kanske raderad eller bakom betalvägg...? https://archive.org/web/ kanske vet.
Citera
2021-06-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det här kan sluta som Arne hegerfors tråden med en hel del Mandelaeffekt.

Hade inte Lööf ett twitterinlägg med en bild på en glansig röd klacksko där hon yttrade detta?
Nej, det är editerat:

https://images.app.goo.gl/o2RCxpmyoX1aiQ7g8

Original:
https://twitter.com/annieloof/status/1034163041565388806?lang=sv
Citera
2021-06-27, 22:31
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Om du bildsöker "lööf äta sko" så hittar du länkar till Expressen, Adaktusson, m fl där citatet omges av citattecken. Det finns också en bild på Lööf där hon håller upp en röd sko som ska komma från hennes Twitter.

Att citatet har "publicerats" kan vi nog vara ganska säkra på. Frågan är bara vem som ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in