2021-06-27, 21:54
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Intressant. Kan detta vara en Kameruns avbytarbänk?
Jag satt precis och tänkte på samma. Tråden om "Kameruns avbytarbänk" är ju riktigt intressant!

Måste ju finnas ett klipp där Annie Lööf klart och tydligt säger sko-citatet, eller om hon skrivit det på Facebook/Twitter...?

Håller på riktigt på att bli tokig på grund av detta. Tänk om det inte var hon som sa det utan en partikamrat?!
Citera
2021-06-27, 21:57
Medlem
KansasCityFagots avatar
Hmmm...

En snabb videosökning verkar ge henne rätt i ett poddavsnitt där en partikollega tydligen ska ha sagt det. Å andra sidan ska hon ha svarat på MUF:s hån med
Citat:
Och nu svarar Lööf på ungdomspartiets drag:

”Jag tillreder en skopytt”, skriver hon på Instagram."
Citera
2021-06-27, 21:59
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Hmmm...

En snabb videosökning verkar ge henne rätt i ett poddavsnitt där en partikollega tydligen ska ha sagt det. Å andra sidan ska hon ha svarat på MUF:s hån med

Vad menar du? Kan du länka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Jag har någon minnesbild av att hon sagt detta i en partiledardebatt (som då alltså finns i videoform). Men jag kan såklart ha fel.

Jag tänker att det var i självaste riksdagen hon sa så, i så fall ska det finnas i riksdagens web arkiv.
Citera
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/all...en-enad-front/

Gammalt klipp från 2013 i expressen, de säger att hon sa det i en intervju med dem 2013. Klippet ovan är från 2013 så minnet borde ju inte vid den tiden varit grumligt.

"- Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödhjul åt Socialdemokraterna, sa Annie Lööf nyligen till Expressen."
Citera
2021-06-27, 22:00
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Centerpartiets partiledare Annie Lööf har också varit tuff i sin kritik mot en S-ledd regering tidigare under året.

– Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödhjul åt Socialdemokraterna, sa hon i en intervju med Expressens Elisabeth Marmorstein i oktober i år.

https://www.expressen.se/nyheter/all...ofvens-utspel/

Publicerad 8 nov 2013
Citera
2021-06-27, 22:01
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Hmmm...

Förlåt, men jag förstår inte så mycket av det du skriver...

Och vad fan är skopytt? "Jag tillreder en skopytt". Ah, pyttipanna fast med skor? Okej...? Jag orkar inte tänka just nu. Försöker följa Agenda samtidigt.
Citera
2021-06-27, 22:03
Medlem
Citat:
Hmmm...

Marmorstein citerar ju Lööf i expressen med nämnda citat. Har Lööf rätt så verkar marmorstein jobbat om det hela för att det ska bli en bättre text. Och i så fall så kommer väl marmorstein få krypa till korset med den journalistiska frihet hon tog sig 2013. Eller så har hon på band när Lööf säger det.

Det står nu mellan Lööf och marmorstein.
Lika bra att marmorstein replikerar snabbt med hur det egentligen ligger till.
Senast redigerad av meetthefockers 2021-06-27 kl. 22:05.
Citera
2021-06-27, 22:04
Medlem
Imalosers avatar
Lööf ljuger. Är någon förvånad?
Citera
2021-06-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Centerpartiets partiledare Annie Lööf har också varit tuff i sin kritik mot en S-ledd regering tidigare under året.

– Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödhjul åt Socialdemokraterna, sa hon i en intervju med Expressens Elisabeth Marmorstein i oktober i år.

https://www.expressen.se/nyheter/all...ofvens-utspel/

Publicerad 8 nov 2013

Tack.

Antingen ljuger Lööf eller Marmorstein.

Lööf ljuger som en häst travar, så det har hon definitivt gjort även denna gång.
Citera
2021-06-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Lööf ljuger. Är någon förvånad?

Hur vet du det?
Expressen kan tex ha gjort en mejlintervju där en center-medarbetare har svarat i lööfs namn. Marmorstein kan också tagit sig en journalistisk frihet och fått uttalandet från tex en pressekreterare som närvarade vid intervju.
Citera
2021-06-27, 22:07
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Marmorstein citerar ju Lööf i expressen med nämnda citat. Har Lööf rätt så verkar marmorstein jobbat om det hela för att det ska bli en bättre text. Och i så fall så kommer väl marmorstein få krypa till korset med den journalistiska frihet hon tog sig 2013. Eller så har hon på band när Lööf säger det.
Ja, det här blir spännande hur det än slutar. Så vitt jag kan se har Marmorstein citerat Lööf på den punkten med citattecken. Har Annie Lööf inte sagt det borde Marmorstein vara körd. Å andra sidan gör en erfaren journalist aldrig ett sådant misstag.

Vi får se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in