Citat:
Ursprungligen postat av
Gabriel Knight
Där har vi nog problemet. TS har förstås krånglat tidigare med samma butik och nu har de ledsnat och vill trilskas tillbaka.
Jag har inget tidigare återbetalningsärende med datorbutiken, eller något reklamationsärende heller.
Datorbutiken har jag därför heller inte krånglat med, och gällande själva återbetalningen att få den processen påbörjad hos mellanhanden var det inte problem med heller, den begäran gick per automatik när datorbutiken begärde återbetalningen av mellanhanden, problemet är att mellanhanden inte genomför den återbetalning som datorbutiken "begärt" av dom.
Dvs datorbutiken begärde återbetalning för min order hos mellanhanden, i samband med det skickas ett automatiserat email ut till mig där jag godkänner återbetalningen. Efter det ska dom genomföra återbetalningen från datorbutiken till mig, något dom inte har gjort.
Dvs datorbutiken ifråga har begärt av mellanhanden att dom ska återbetala mig, och sedan genomför mellanhanden inte betalningen.
I den här situationen där mellanhanden heller inte genomfört någon återbetalning, så kan även datorbutiken ifråga egentligen bara avbryta begäran om att återbetala mig, och då har dom kvar min betalning hos mellanhanden på deras företagskonto, och skulle därför kunna återbetala mig på något annat vis.
Det är just i det läget jag befinner mig i nu som därför gör att jag inte namngett datorbutiken heller, för att jag helt enkelt ville se vad andra anser är rimligt i en sådan här situation.
Sen tar jag upp för datorbutiken att jag inte får något svar från mellanhandens kundsupport och att ingenting händer där överhuvudtaget.
Då får jag sedan svaret från datorbutiken att det är komplicerat för dom att överhuvudtaget själva få kontakt med mellanhanden, dvs mellanhandens merchant support (den som är riktad till butikerna som använder mellanhanden), och där är vi nu.