2021-06-27, 17:33
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det är också sant - en otrolig lekstuga för alla att åse. Å folk tar ju för fan efter - neej dej vill jag inte prata med mer osv - landet har blivit totalpolariserat och till det finns bara en enda orsak. Det där med ett land, ett folk, ett språk och en ledning är hard facts
Centerpartiet är den kanske största polariserande kraften i svensk politik idag, även om S är en god tvåa. Ironiskt nog skapar de en massa polarisering, varpå de inbillar sig själva om att de ska hitta samarbete i "den breda mitten". Total galenskap som är direkt farlig.
Citera
2021-06-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
V tappar helt säkert många väljare genom att desperat försöka slicka Annies Rööv dagen innan Rövens avgång
Vad Vänsterpartiet är rädd för är tvärtom att det ska komma ett gigantiskt ras när vi får en högerregering som efterträder Löfven. Sossarna kommer aldrig sluta tala om det och till slut kan det innebära att V är nere vid riksdagsspärren igen.
Citera
2021-06-27, 17:38
Medlem
Hur ska man tolka Stänevis utspel?

Märta Stenevi, Miljöpartiets språkrör skriver i ett inlägg på Facebook att MP vill se ett juniavtal.

"JUNIAVTALET ÄR VÄGEN FRAMÅT

Att ett juniavtal är på plats och att nya talrundor väntar eller en sista vädjan att undvika ett extraval?

Jag fattar varför inte Löfven bara tar en talmansrunda uppenbarligen har han ju majortet, vad fan är problemet?
Citera
2021-06-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det är det väl ingen som påstått heller?
Fan va trögfattade en del är....

? Finns väl många andra religiösa grupper och religioner som borde erkänna sina brott mot mänskligheten dem senaste 100 åren?

Skit i det nu!
Nyval, nyval, nyval!!! Ropen ska skalla, nyval åt alla!!
Citera
2021-06-27, 17:39
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
C är ju mest höger i ekonomiska frågor. Vad gäller sociala frågor (alltså typ civil rights, HBTQRS, invandring, fattiga jävlar etc) samt miljö så är de ju nästan helt överens med Mp.

Ja, det stämmer, då förstår jag hur du menar.
Citera
2021-06-27, 17:39
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vad Vänsterpartiet är rädd för är tvärtom att det ska komma ett gigantiskt ras när vi får en högerregering som efterträder Löfven. Sossarna kommer aldrig sluta tala om det och till slut kan det innebära att V är nere vid riksdagsspärren igen.
ja fy tusan - det kommer att bli ett evinnerligt beskyllande på än den ene än den andre om vems fel allt i inrikespolitiken är istället för att åtgärda felet eller åtminstone lokalisera det och tala om det istället och hur det skall lösas. Alltså mer genant lekstuga att vänta -
Citera
2021-06-27, 17:41
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Begriper inte heller varför "tuffa uffe" var även på friarstrået med "C" häromdagen, han borde ju veta bättre vi detta laget..
För att locka över de ”borgerliga väljare” som fortfarande trott sig kunna rösta C.
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hur ska man tolka Stänevis utspel?
Att MP fruktar och verkligen inte vill ha ett extraval.
Citera
2021-06-27, 17:41
Avslutad
Tror både Löfven och Kristersson kan gynnas av extraval. Regeringen kan gynnas då Liberalerna åker ur men samtidigt så är SD-KD-M sidan lite stärka från förra valet. Riktigt tight mandatmässigt.

Hade jag varit Löfven så hade jag utlyst extraval och låta det bära eller brista.
Citera
2021-06-27, 17:42
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Centerpartiet är den kanske största polariserande kraften i svensk politik idag, även om S är en god tvåa. Ironiskt nog skapar de en massa polarisering, varpå de inbillar sig själva om att de ska hitta samarbete i "den breda mitten". Total galenskap som är direkt farlig.

Ja precis. Men S är nog snäppet värre. Man dömer ut och kastar bannbullor mot politiska motståndare. Är du inte med mig är du mot mig, typ. Morgan Johansson hade tydligen uttryckt sig nedlåtande mot Nooshi Dadgostar vid något tillfälle, något som kanske triggade Nooshi till misstroendet. Socialdemokrater är arroganta och maktfullkomliga. Hur mycket skit har inte kastats på SD? På länder som Danmark? På länder som Ungern? De flesta svenskar känner någon SD:are och vet att de är som folk är mest. Jag hoppas innerligt att Stefan Löfvén avgår så fort som möjligt. Han splittrar och polariserar i stället för att vara sammanhållande. Bort med honom.
Senast redigerad av stevenstills 2021-06-27 kl. 17:46.
Citera
2021-06-27, 17:43
Medlem
sonicguides avatar
C verkar sakna strategi. Inte ens Timbro skulle kunna betala dem för att låsa fast sig i mitten.
Citera
2021-06-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Och M har naturligtvis inget emot att sätta ihop en budget med V och S?
M har väl uttryckligen sagt att dom förhandlar med alla?
Det betyder inte att man kommer överrens om något men att man enligt räddande demokratiska underlag försöker.
C däremot påstår sig stå i mitten och vilja samarbeta när dom i praktiken hoppar från höger till vänster och förkastar allt samarbete med expressfart.
Citera
2021-06-27, 17:44
Medlem
Fattar inte detta att det ska dras ut till sista minuten. Kan ju inte bli ngt annat än V släpper igenom en budget som dom ej förhandlat om. Detta vet både S och C sedan länge, så är nog mest spel för gallerian just nu. Nyval vågar aldrig S gå in o med siffrorna från sifo (179 mandat till M-KD-SD) Som sagt detta har nog varit klart före midsommar, nu ska det bara paketeras rätt så inte V tappar ansiktet helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in