2021-06-27, 17:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
V tappar helt säkert många väljare genom att desperat försöka slicka Annies Rööv dagen innan Rövens avgång
knappast, deras inviter är ju till för att visa upp samarbetsvilja och alltså inte inför röstfolket framstå som vara huvudorsak till ett eventuellt nyval
Senast redigerad av kubun 2021-06-27 kl. 17:25.
Citera
2021-06-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan SD tappa väljare på extraval tro? Många av deras väljare är ju kända för att inte hänga med i nyheter, så risken är ju ganska stor att många SD-väljare missar att det är extraval eller så orkar dom inte rösta slöa som dom är. Själv kommer jag rösta på SD.

Tror det är precis tvärtom faktiskt...
Citera
2021-06-27, 17:23
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Sant. Jag menar såklart att SD borde meddela att man trycker på grön knapp om C ingår i ett framlagt regeringsalternativ, så C måste trycka rött. Riksdagen är redan en lekstuga så det skulle ju vara business as usual.
Ja det är också sant - en otrolig lekstuga för alla att åse. Å folk tar ju för fan efter - neej dej vill jag inte prata med mer osv - landet har blivit totalpolariserat och till det finns bara en enda orsak. Det där med ett land, ett folk, ett språk och en ledning är hard facts
Citera
2021-06-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Nu är vi lite off topic.

Men det var inte Svenska kyrkan som dömde och avrättade häxorna. Häxorna dömdes i svensk domstol och avrättades enligt Svenska lagar.

Så att en kommun låter införa ett minnesmärke är väl helt i sin ordning.

Tycker du gör fel.. Kyrkan låg bakom detta.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4xprocessen_i_Mora

Mitt inlägg avsåg att påvisa att C alltid väljer fel.
C är stora i Mora, sorry för rim..
Citera
2021-06-27, 17:24
Medlem
Snubchurps avatar
Hört lite på debatterna idag och det man ser som det kryphål som finns kvar är att V släpper fram en budget som man själv inte är med och förhandlar i. Skulle inte förvåna mig om detta skedde men V skulle ju förlora stort på detta alternativ. Bara att hålla tummarna för ett extraval.
Citera
2021-06-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Hur i all världen lyckas någon fantisera ihop att C är ansvariga.

C har avtalat med S och Mp och frågat: "Fixar ni detta?" Japp säger Löven. "Ok säger C då provar vi med detta".

2.5 år vaknar V till liv och säger. "WTF ska ni minska ned på dom Sovjetiska köerna. Aldrig i hvte".
Och så ställer dom till med en massa liv och SD+KD+M ställer upp och hjälper V att behålla de Sovjetiska köerna.

Det borde vara omöjligt för någon med IQ över 70 att komma fram till något annat än att det iaf är bland V+SD+KD+M som ansvaret finns.

Är det bara jag som arbetar i näringslivet här?
Är alla andra förtidspensionärer som aldrig arbetat?

Om Google avtalar om att köpa processorer från Intel så är det Intel man avtalar med.
Google avtalar inte med alla andra företag som är inblandade.
Varför är detta svårt att förstå?

Trodde ni att Google avtalade med alla andra också. Då och då skall leverantören av kiselskivor leverera så många kiselskivor till Intel. Går ni och bär på den typen av vanvettiga fantasier?

Och här blev det bara fantasier.
Och det är så det blir när folk inte klarar av verkligheten. Då är det bara fantasier som står till buds.

Är det någon som kan hitta något sakligt i det CrispyKreem skriver. Varsågod att plocka ut det.
Bra att du inser att du inte har en IQ över 70% eftersom du inte ser det normalbegåvade ser.
Jag tror inte ett dugg på att du har någon som helst högre position inom näringslivet.
Du sitter nog på något pojkrum och trollar och drömmer dig bort till Wall Street filmer.
Annie och Centern är i varje fall just nu väljarnas hatobjekt nummer 1, både från höger och vänster.
CrispyCreams metafor var nästan poetiskt träffande.
Du surar för just nu så har flumliberalismen stött på motstånd för första gången på länge.
Dadgostar borde få medalj för hon drog undan mattan för despoten Annie Lööf.
Hade hon inte gjort det hade nog Annie blivit statsminister 2022 eller 2026, nu har väljarna genomskådat hennes egoism och falskhet, t om hennes egna partivänner börjar göra uppror.
Gå in på valfri FB sida på någon större tidning och läs vad folket tycker om Annie.
Citera
2021-06-27, 17:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hört lite på debatterna idag och det man ser som det kryphål som finns kvar är att V släpper fram en budget som man själv inte är med och förhandlar i. Skulle inte förvåna mig om detta skedde men V skulle ju förlora stort på detta alternativ. Bara att hålla tummarna för ett extraval.
Ja det är så här det kommer att bli - i viss mån - SL sitter kvar tills sept 22
Citera
2021-06-27, 17:27
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Spelar ingen roll, image är allt nuförtiden. Hon kan vända kappan hur många gånger hon vill. Hur man framstår i media och sociala medier är viktigare än politiken som förs. Twitter och Facebook har vi att tacka för det.

Oj vad hon njuter nu Annie. Både blocken fjäskar för C. Hon får känna sig som statsminister en dag eller 2.
Så där riktigt viktig som bara hon kan göra.
Citera
2021-06-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luzze40
Tror det är precis tvärtom faktiskt...
Ja, vi får se om sossarna missbrukar sin makt igen och kapar mobilnät som senast och kanske nu även tex Instagram och snapchat för att mobilisera dom särskilt socialdemokratiska områdena.
Citera
2021-06-27, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Jag vet inte vad du menar med socialt .

C är ju mest höger i ekonomiska frågor. Vad gäller sociala frågor (alltså typ civil rights, HBTQRS, invandring, fattiga jävlar etc) samt miljö så är de ju nästan helt överens med Mp.
Citera
2021-06-27, 17:29
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Verkar vara Lööf som är en del i problemet här, hon tycks lida av ideologisk OCD när gäller att sammarbeta med V och SD. Att samarbete med S tidigare var helt uteslutet visar dock att Lööf helt saknar grundläggande principer, så man vet ju aldrig. Frågan är hur C-väljarna ställer sig när de inte vet vad de får vid en röst på partiet.
Och M har naturligtvis inget emot att sätta ihop en budget med V och S?
Citera
2021-06-27, 17:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
V tappar helt säkert många väljare genom att desperat försöka slicka Annies Rööv dagen innan Rövens avgång

Blev lite förvånad över utspelet själv skall sägas, Nooshi Dadgostar var ju offensiv och det gick säkert hem i många "soc-själar" att man satt foten ner med marknadshyror.

Nu retirerade man med att blidka "C". Kanske man tyckte att man inte vågade spänna bågen mer ?

Men, jag tror inte man tappar röster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in