2021-07-04, 15:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Nu var inte frågan om reglerad eller oreglerad invandring. Frågan var om antalet.

Den enda gången jag hört C tala om volymer var när Annie Lööf talade om 30 miljoner. C har i praktiken verkat för oreglerad invandring i många år, även om de nu påstår motsatsen.
Citera
2021-07-04, 15:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den enda gången jag hört C tala om volymer var när Annie Lööf talade om 30 miljoner. C har i praktiken verkat för oreglerad invandring i många år, även om de nu påstår motsatsen.
L yrade om att det inte gick att sätta tak. (Läs; när samhället kollapsat nog behöver vi nog tillfälligt strama åt!).
Citera
2021-07-04, 15:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Men Herre Gud, den tillfälliga lagen kom efter samhällets nära kollaps. Ska vi tolka det som att alla partier som röstade för den är eniga med SD?

Redan då fanns det två tydliga grupperingar: de partier som ville köra på med en i praktiken oreglerad flykinginvandring (C och V) och de som tog ansvar för landet (alla övriga). Så ja, i den frågan var de flesta eniga med SD.
Citera
2021-07-04, 15:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Nja, ja ett tag framöver. Men man kan successivt byta ut chefredaktörerna vilka inte godkänner "osakliga artiklar". På samma vis som Ingrid Carlqvist en gång i tiden slutade pga att hon inte kunde stå för journalistiken inom MSM så kan man byta ut dagens journalistkår. Fast det sker ju inte på en kvart.

Krisen lär alltså sprida sig nedåt från regeringen till tredje statsmakten och vidare ned i myndigheter och institutioner.

Ingen i MSM vill ju ha sakliga artiklar. De vill bara nyansera den politiska propagandan och delvis propagera om annat. Gammelmedia kommer aldrig bli demokratisk utan måste konkurreras ut eller sluta att finansieras av skattemedel.
Citera
2021-07-04, 15:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Redan då fanns det två tydliga grupperingar: de partier som ville köra på med en i praktiken oreglerad flykinginvandring (C och V) och de som tog ansvar för landet (alla övriga). Så ja, i den frågan var de flesta eniga med SD.
Okej, L och Mp är överens med SD om migrationspolitiken därför att de röstade för tillfällig lag om TUT efter invällandet (10.000/ vecka) hösten 2015.

Ser vi ut som idioter? Förklara för mig varför jag inte skarpt ska avråda välvilliga väljare från en röst på L i nästa val!
Citera
2021-07-04, 15:49
Medlem
Citat:

Hur ligger det till hos L?

Citat:
Dagens flyktingströmmar saknar motstycke i historien. Omvärlden måste öka stödet till flyktingar och till de hjälporganisationer som finns i konfliktområden. Rätten att söka asyl är en central del av Genèvekonventionen som Sverige och EU har att följa. Vi vill ha gemensamma asylregler inom EU, och de europeiska länderna ska tillsammans ta ett betydligt större ansvar än idag

https://www.liberalerna.se/politik/migration

Kan ju lätt tolkas som att asylinvandring invandringen till ffa Europa är för liten. 80 miljoner flyktingar i hela världen ska alla kunna komma till Sverige? Hur ska man annars stå upp för asylrätten?
Citera
2021-07-04, 15:50
Medlem
S har inte heller något tak på migration, alla som har asylskäl på rätt grunder kommer att få det.
Jag tror att C menar att de som kommer hit får klara sig själva i mesta mån.
Söka bostad själv, och skaffa arbete. Men då är det inte asyl de menar.
Asyl är väl någon slags rättighet
Citera
2021-07-04, 15:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
L yrade om att det inte gick att sätta tak. (Läs; när samhället kollapsat nog behöver vi nog tillfälligt strama åt!).

Inte ens moderater vågade ta ordet "volymer" i sin mun på Reinfeldt-tiden. Vilket de nu erkänner var ett stort misstag. Lyssna t.ex. till Kristersson 12 min in i det här klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=xYQEEK8e2NA
Citera
2021-07-04, 15:51
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
S har inte heller något tak på migration, alla som har asylskäl på rätt grunder kommer att få det.
Jag tror att C menar att de som kommer hit får klara sig själva i mesta mån.
Söka bostad själv, och skaffa arbete. Men då är det inte asyl de menar.
Asyl är väl någon slags rättighet

Asyl är rättigheten att få skydd mot förföljelse i sitt hemland men det är inte en rättighet att bli försörjd.
Citera
2021-07-04, 15:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ingen i MSM vill ju ha sakliga artiklar. De vill bara nyansera den politiska propagandan och delvis propagera om annat. Gammelmedia kommer aldrig bli demokratisk utan måste konkurreras ut eller sluta att finansieras av skattemedel.
Sant, men chefen tillsätter inte sig själv. Jag talar inte om att de skulle bli demokratiska, jag talar om att inte ens familjen Bonnier vill att maffiorna ska sprida sig.

Uffe kommer att få ta en shit-storm av magnitud. Han har inte bollarna egentligen, det vet vi, men han har garanterat Bonnier i ryggen. Hur som haver, så får vi hoppas att SD blir största parti inom blå/gula. Deras ryggrad är redan prövad.
Citera
2021-07-04, 15:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Inte ens moderater vågade ta ordet "volymer" i sin mun på Reinfeldt-tiden. Vilket de nu erkänner var ett stort misstag. Lyssna t.ex. till Kristersson 12 min in i det här klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=xYQEEK8e2NA
Ja, vi vet att hela 7-klövern består av ohederliga fegisar som säljer sitt eget folk utan att tveka. Skillnaden mellan M och L är att M under längre tid arbetat för att lägga om politiken i en mer sverigevänlig riktning. KD kommer att snällt följa M.
Citera
2021-07-04, 15:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Hur ligger det till hos L?

https://www.liberalerna.se/politik/migration

Kan ju lätt tolkas som att asylinvandring invandringen till ffa Europa är för liten. 80 miljoner flyktingar i hela världen ska alla kunna komma till Sverige? Hur ska man annars stå upp för asylrätten?

L förespråkar inte ökad flyktinginvandring till Sverige, men vill att andra EU-länder i stället ska ta sitt ansvar. I praktiken handlar detta om att man vill att även Polen, Ungern m.fl. ska ta emot flyktingar. En i mina ögon orealistisk målsättning.
Senast redigerad av Regulus 2021-07-04 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in