Citat:
Ursprungligen postat av
Xenotime
Nej det har hon inte. Hon har medvetet varit så otydlig som möjligt just för att kunna budgetsamarbeta efter valet. ”Inga röda linjer” var beskedet på presskonferensen i tisdags.
SD har inte växt någonting sedan 2015, snarare krympt. SD skulle tjäna på ett samarbete eftersom folk då inser att de är ansvarstagande och att en röst på SD inte är bortkastad. Men jag bryr mig egentligen inte om SD har 15% eller 25%, det är politiken som förs i Sverige som är det viktiga. SD måste få reellt inflytande. Eftersom chansen för det ökar om L klarar spärren, hoppas jag de gör det.
Är det därför Sabuni i Agenda precis efter partirådsbeslutet 28 mars sa "Jag räknar för det första även med att centerpartiet ingår i en sådan borgerlig regering" samt på frågan varför L inte vill budgetförhandla med SD "Jag ser ingen anledning till att SD ska förhandla budget".
Märks att du inte kan räkna din lilla råtta. Är inte en ökning från 12,9 till 17,5 just en ökning? Och där SD i opinionen nu år 2021 har 20 procent?
Om SD utgör ett stödparti åt en L-M-KD-regering utan att det leder till några riktiga effekter på migrationsområdet så har Sd spelat ut sin roll.