Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
Egentligen var ju den politik Reinfeldt förde den bästa, men eftersom han ville ha en galen invandring samtidigt så gjorde han tyvärr bort M ganska rejält, importerade blivande S och V väljare... Ohämmad invandring som under Reinfeldt och Löfven är det som är skadligast.
Påstås ofta att Reinfeldt ville det, men när jag efterfrågar en grund så blir det tyst förutom personangrepp. (Troligen desinformatörerna som går loss med personangrepp, och de lättlurade som är tysta. De har ju inga källor).
Sedan är det inte ohämmad invandring. Den är hårt reglerad i Utlänningslagen.
Och stora hinder för arbetskraftsinvandringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
Givetvis kan vi inte ha vänsterpolitik samtidigt med mycket invandring, nu har vi ju dessutom redan så många här att inga fler kan tas in, och en hel del bör åka tillbaka eller börja göra rätt för sig här...
Visst kan ni ha vänsterpolitik både med och utan invandring. I vart fall blir det negativ tillväxt i riktning mot 1800-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
SD vill ju öka välfärden för svenskar och minska skatterna, det fungerar ju om pengarna till invandringen styrs om till välfärd för svenskar och att sänka skatterna med.
Tillväxt är omvänt proportionell mot social expenditure. Att öka den leder precis till det jag skriver ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
Jag tycker att det borde vara enkelt för M att välja SD före Löfven, de får då sänkta skatter och att inte alla skattepengar slösas bort som idag med Löfven.
M vill sänka skattekvoten. Det kan inte SD gå med på för då finns inga pengar till deras vänsterpolitik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
Men det kanske är för många företag som skär guld med täljkniv från att jobba med invandringen åt samhället för skattepengar, (lär rösta på M) men de pengarna kommer ju att ta slut en gång, när tillräckligt många svenskar inget får tillbaka av sina skattepengar, jag betalade tex över 300k i skatt härom året.
Du förstår nog inte marknadsekonomi. De som levererar till offentlig sektor är också konkurrensutsatta. Även om offentlig sektor är oduglig så är den inte så oduglig att den inte kan göra hygglig upphandling.
Det är som Bert Karlsson nämnde en gång om hur han och hans konkurrenter fått ned statens kostnader rejält. Det gör dom inte och har höga marginaler.
Du och många andra verkar ha fantiserat ihop att Bert och de andra firmorna har något att säga till om. Dom är ju snudd på helt osynliga i BNP. Krävs ju flera förstoringsglas för att se något. Det är total ignore på dom.