2021-06-26, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Förstår inte varför vi ska ta alla dödsfall nu när det KANSKE (mycket osannolikt) kommer en mutation som vaccinerna ger noll skydd mot.

Finns liksom inga sjukdomar som betett sig så innan.

Skyddet kanske är något lägre men då skyddet från början är så bra är det fortfarande gott skydd.

"Ett fall av den muterade delta plus-varianten har upptäckts i Danmark.

Personen som smittats har rest in i landet från Portugal.

Forskare tror att varianten kan vara motståndskraftig mot vaccin."

Tyst nu.
Citera
2021-06-26, 18:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Ska bli spännande att se om vi får någon fjärde våg till hösten. Kanske 6-8 veckor efter skolstart?

Med r-talet på Delta krävs väl att 90% av befolkningen är vaccinerade med bägge sprutorna. Vaccin av mRNA typ. Man förstår varför fler länder vill vaccinera barn och man förstår varför nästan alla kastat Astra-vaccinet i papperskorgen.

Tycker helt klart det känns oroande när man ser den låga hastigheten på vaccineringarna och oviljan att vaccinera barn.
Citera
2021-06-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
"Ett fall av den muterade delta plus-varianten har upptäckts i Danmark.

Personen som smittats har rest in i landet från Portugal.

Forskare tror att varianten kan vara motståndskraftig mot vaccin."

Tyst nu.

Vi har ju ganska omfattande data från UK när det gäller Delta.

Vaccinen (och särskilt då Pfizer) ger fortfarande väldigt bra skydd - upp mot 100% skydd mot dödsfall.
Citera
2021-06-26, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vi har ju ganska omfattande data från UK när det gäller Delta.

Vaccinen (och särskilt då Pfizer) ger fortfarande väldigt bra skydd - upp mot 100% skydd mot dödsfall.

Det här är Delta+
Citera
2021-06-26, 18:37
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Orolig? Jag är OINTRESSERAD av att ta erat jävla vaccin!

Jag är OINTRESSERAD inte orolig.

Egentligen vill du säga: "Vi hjärntvättade vaxxare ser detta vaccin som ett verktyg att få slut på smittspridningen, för att vår TV säger att vi ska göra så."

Nej tack jag är OINTRESSERAD.

Nej tack jag vill inte vara med i er sekt. Tack nej tack. Du är helt i trans och behöver stänga av din TV NU!

Jo visst är du orolig. Inget att skämmas över och ni anti till allt modernt brukar vara oroliga för sprutor.
Att du döljer det med påståenden om att vara ointresserad bevisar endast din oro.
Dock förvärras nog din situation av att vara här på forumet och oroas över verkligheten.
Citera
2021-06-26, 18:39
Medlem
Citat:
Det här är Delta+

Har du någon data att komma med?
Citera
2021-06-26, 18:40
Medlem
Citat:
Det här är Delta+

Mmm - det sas det om Delta innan det kom också. Innan det var det Beta osv osv.

Om några veckor när det visar sig att vaccinen ger väldigt bra skydd mot Delta+ så kommer ni sitta och ojja er över Kappa eller Lambda eller *insert-nästa-supermutation-här*.
Citera
2021-06-26, 18:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ska bli spännande att se om vi får någon fjärde våg till hösten. Kanske 6-8 veckor efter skolstart?

Med r-talet på Delta krävs väl att 90% av befolkningen är vaccinerade med bägge sprutorna. Vaccin av mRNA typ. Man förstår varför fler länder vill vaccinera barn och man förstår varför nästan alla kastat Astra-vaccinet i papperskorgen.

Tycker helt klart det känns oroande när man ser den låga hastigheten på vaccineringarna och oviljan att vaccinera barn.
Fetat av mig i din text.
Så höga R0 har väl inte Delta-varianten?
Citera
2021-06-26, 18:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom yngre driver spridningen i Israel, dvs där flest är ovaccinerade.
Kruxet är nog inte Israel i första hand, då covid är ett globalt problem.
Bara några få % i Afrika är vaccinerade och där drar en hård tredje våg drar fram nu.
Även på andra ställen som i Australien där bara några % är vaccinerade, har delta börjat visa sitt fula tryne nu.
Trots att UK är bland det mest vaccinerade i världen har viruset ökat kraftigt där på sistone.

Nej vaccinera bort denna pandemin är vi långt i från att göra.

Vad gäller vaccineringen funkar det väl ungefär likadant. God vilja att vaccinera sig överlag och med liknande vaccin.

Fast den minskar ju inte i R*yssland där det varit värme och sol länge.
D- vitaminen minskar inte smittorisken men minskar risken att bli svårt sjuk.
Levnadsättet att vara mer ute är nog en del av förklaringen.
Slarvigt av mig, borde varit tydligare.

Jag tror att de allvarliga covidfallen minskar innan solen givit höga D-vitaminnivåer, men jag är inte säker.

När har solen givit tillräckligt höga halter av D-vitamin hos oss som bor i Sverige jämfört med när antalet allvarliga covidsjuka minskar är väl det man bör kolla.
Citera
2021-06-26, 18:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jo visst är du orolig. Inget att skämmas över och ni anti till allt modernt brukar vara oroliga för sprutor.
Nej du absolut inte. Då skulle jag väl inte vaccinera mig emot TBE med jämna mellanrum?

Citat:
Att du döljer det med påståenden om att vara ointresserad bevisar endast din oro.
Nej det verkar mer som du är intresserad av att jag ska vaccinera mig när jag inte ens är intresserad av det.

Citat:
Dock förvärras nog din situation av att vara här på forumet och oroas över verkligheten.
Haha nja jag vet nog några som är mer oroliga på detta forum!? Särskilt de som vill vaxxa allt och alla pga sin patologiska covidskräck.
Citera
2021-06-26, 18:54
Medlem
AnnaDeas avatar
Vet inte om denna har nämns eller inte.

Citat:
CDC Finds ‘Likely’ Link Between Heart Inflammation and Pfizer, Moderna COVID Vaccines

https://noqreport.com/2021/06/23/cdc-finds-likely-link-between-heart-inflammation-and-pfizer-moderna-covid-vaccines/
Citera
2021-06-26, 18:59
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
Det dör mer vaccinerade än ovaccinerade nu i England av delta varianten

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/996740/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_17.pdf

Sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in