2021-06-26, 11:38
Medlem
Kina vaccinet verkar inte vara så effektiv på delta. 14 fullvaccinerade läkare på Indonesien har dött av coviden.

https://www.svd.se/oro-efter-dodsfall-bland-lakare-i-indonesien
Citera
2021-06-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vilket syfte?
ehhhhh..

Man testade lite i början för att konstatera att det inte var någon smitta så FHM och regeringen kunde visa att de inte gjort något fel.
Nu testar man lite igen för att visa att vaccinen fungerar.
Jävla idiot.
Sluta tänk med anus.
Jag hoppar in då jag inte förstår. Du menar att FHM och regeringen genomför tester på av dem själva utvalda människor för att frisera/styra siffrorna i vald riktning? Alltså inte att människor ber att få bli testade på eget bevåg då de känner sig risiga?

Det känns inte som en helt genomtänkt teori från din sida.

Eller är teorin att FHM och regeringen samlar ihop all verklig data och makulerar den och sedan skickar ut egna siffror som stämmer överens med bilden de vill förmedla?

Den teorin låter inte heller så genomtänkt.
Citera
2021-06-26, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Jag hoppar in då jag inte förstår. Du menar att FHM och regeringen genomför tester på av dem själva utvalda människor för att frisera/styra siffrorna i vald riktning? Alltså inte att människor ber att få bli testade på eget bevåg då de känner sig risiga?

Det känns inte som en helt genomtänkt teori från din sida.

Eller är teorin att FHM och regeringen samlar ihop all verklig data och makulerar den och sedan skickar ut egna siffror som stämmer överens med bilden de vill förmedla?

Den teorin låter inte heller så genomtänkt.

Det har jag inte påstått. Fortsätt hitta på. Lär dig svenska också.
Citera
2021-06-26, 11:50
Medlem
Citat:
Det har jag inte påstått. Fortsätt hitta på. Lär dig svenska också.
Vad är det då du påstår?

Tack, jag ska ta till mig av tipset.
Citera
2021-06-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Israel har trots att många är vaccinerade sett att smittan börjat stiga igen.
Nu införs krav på munblöja inomhus igen.

100 av 800 finska supportrar som kom hem från Em utomlands har testat positivt.
Detta resandet i stora täta skaror kan bli Till stor delta spridning i europa.

Det är ju oundvikligt när närmare hälften inte är vaccinerade.

Det kommer finnas ställen där det sprids - t ex skolor där nästan ingen är vaccinerade.

Men sjukhusinläggningar och dödsfall kommer vara en bråkdel av vad vi sett tidigare.
Citera
2021-06-26, 11:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004

Det kommer finnas ställen där det sprids - t ex skolor där nästan ingen är vaccinerade.

Men sjukhusinläggningar och dödsfall kommer vara en bråkdel av vad vi sett tidigare.

Inte om det kommer en ännu kraftigare mutation som vaccinet inte biter på.

Jag förstår inte varför alla har så bråttom att avfärda framtiden när ni inte vet något.
Sverige har gjort fel gång på gång på grund av den här felaktiga know it all mentaliteten.
Citera
2021-06-26, 12:00
Medlem
Citat:
Inte om det kommer en ännu kraftigare mutation som vaccinet inte biter på.

Jag förstår inte varför alla har så bråttom att avfärda framtiden när ni inte vet något.
Sverige har gjort fel gång på gång på grund av den här felaktiga know it all mentaliteten.

Förstår inte varför vi ska ta alla dödsfall nu när det KANSKE (mycket osannolikt) kommer en mutation som vaccinerna ger noll skydd mot.

Finns liksom inga sjukdomar som betett sig så innan.

Skyddet kanske är något lägre men då skyddet från början är så bra är det fortfarande gott skydd.
Citera
2021-06-26, 12:03
Medlem
Citat:

De flesta judar är troligtvis vaccinerade och nu ökar smittan bland samma grupp.
Citera
2021-06-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
De flesta judar är troligtvis vaccinerade och nu ökar smittan bland samma grupp.

Jaså?

Vad jag sett så var det ett utbrott på skolor och där är förmodligen väldigt få vaccinerade.

Israel gick för några dagar ut med att de ska kunna vaccinera barn mellan 12 och 15.

Kan tänka mig att vaccinationsgraden för 0-40 är ganska låg - typ 60-70% helt ovaccinerade.
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-06-26 kl. 12:13.
Citera
2021-06-26, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon

Inte de ultraortodoxa.
Och dom är inte få
Citera
2021-06-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Data från USA avseende maj månad visar att 0,1% av sjukhusinläggningar för covid var fullvaccinerade personer.

Dödsfallen var över 18000 och av dem var 150 fullvaccinerade, 0,8%.

https://apnews.com/article/coronavirus-pandemic-health-941fcf43d9731c76c16e7354f5d5e187

Mycket bra nyheter.

USA kör ju nästan bara med Pfizer och Moderna som vi gör.
Citera
2021-06-26, 12:37
Medlem
Citat:
Jaså?

Vad jag sett så var det ett utbrott på skolor och där är förmodligen väldigt få vaccinerade.

Israel gick för några dagar ut med att de ska kunna vaccinera barn mellan 12 och 15.

Kan tänka mig att vaccinationsgraden för 0-40 är ganska låg - typ 60-70% helt ovaccinerade.

Hittade faktiskt vaccinerade för åldergrupp.

Det var mycket högre än jag trodde:

https://i.imgur.com/3RdYyVf.png

För åldersgruppen 0-20 är det dock fortfarande ganska lågt.

50% av alla fallen senaste tiden är för personer under 20 år.

https://i.imgur.com/nyE6ISo.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in