Citat:
Ursprungligen postat av
zapohd
Vad du anser är din personliga uppfattning.
Men vad en del försöker förklara för dig är att din personliga uppfattningen inte stämmer överens med de lagar vi har eller Socialdemokraternas stadgar.
Jag trodde Flashback var ett diskussionsforum, menar du att Flashback är mer av en "user generated content" databas för
de lege lata? Jag har dessutom inte föreslagit något olagligt eller regelvidrigt, däremot tyder både praxis och en syftestolkning av misstroendevotumet som rättsmedel på att det borde vara brukligt att avgå när man ansetts sakna förtroende.
Du har möjligtvis en avvikande tolkning av gällande rätt, men det är ok då jag snarare filosoferar kring misstroendevotumets syfte. Jag anser att Stefan Löfven bör avgå, det är helt ok att anse att min åsikt är fullkomligt oväsentlig, men det vore ett uttryck av din lika oväsentliga åsikt!
Angående (S) stadgar hade jag gärna velat se en källa på att de har något slags standardförfarande kring genomförda misstroendevotum. Personligen tror jag att de aldrig räknat med att detta kan hända.