2021-06-26, 00:14
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alline1
Nej det är snarare så att du vill ha fortsatt massinvandring av någon anledning och finner det jag säger jobbigt.

Liksom-fb och Annie vill båda ha massinvandring för att knäcka välfärden (på god väg) och för att dumpa lönerna i Sverige. Bry dig inte om liksom-fb, ingen som tar den massinvandringsvurmande personen på allvar.

Eftersom bara en minoritet i Sverige säg 5% av pop vill ha ett system där välfärden är nästintill 0 så är massinvandring det enda sättet att uppnå detta.

Kommet nästan 100k improduktiva våldtäkts-sandengrer årligen till Sverige. Grattis Sverige, ni fick det ni röstat för. Skiter i vilket och har gjort det länge. Ingen har lyssnat på än utan folk har sin tacos och lets Dance på fredagar och så är det bra så.
Citera
2021-06-26, 00:16
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Vilken fakta, du projicerar vilt men jag ser vad du är för en typ, debatterar oärligt och vill enbart framföra din propaganda. Blir inte mycket till diskussion med såna som dig. Det är som att debattera med en förinspelad kasett.
Jag pekade på något som falsifierade ditt påstående.

Det här är andra inlägget som du levererar personangrepp istället för att bemöta.
Citera
2021-06-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Liksom-fb och Annie vill båda ha massinvandring för att knäcka välfärden (på god väg) och för att dumpa lönerna i Sverige. Bry dig inte om liksom-fb, ingen som tar den massinvandringsvurmande personen på allvar.

Eftersom bara en minoritet i Sverige säg 5% av pop vill ha ett system där välfärden är nästintill 0 så är massinvandring det enda sättet att uppnå detta.

Kommet nästan 100k improduktiva våldtäkts-sandengrer årligen till Sverige. Grattis Sverige, ni fick det ni röstat för. Skiter i vilket och har gjort det länge. Ingen har lyssnat på än utan folk har sin tacos och lets Dance på fredagar och så är det bra så.

Mjo, har i princip slutat bry mig helt jag med. Lite nöje är det att debattera ibland dock. Tragiskt att vårt folk kommer gå under och försvinna ifrån historien. Som världens dummaste folkslag genom historien. Man kan väl flytta till något öststatsland i framtiden när shariapoliserna spottar på mina döttrar för att dom inte tillber profeten.
Citera
2021-06-26, 00:20
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Som vanligt så blev det inget av detta. Han kommer att sitta kvar. Den lille korupta fd fack pamp. Hur i helvete kan folk rösta på socialdemokraterna.Man får då miljö partiet på köpet. Han tar med det minsta partiet till sin regering.
S tar med de partier som står närmast. Det är V och Mp.

Han hade kunnat byta ut Mp mot SD om det inte var så att S och SD inte drar jämt.
SD står ju närmare politiskt.
Citera
2021-06-26, 00:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Oj, ja då är det ju rätt vänster det mesta..

Ganska simplistisk och utdaterad analys men jag kan inte hitta en färskare som inte är flera hundra sidor av text att gå igenom vilket jag inte är villig att göra för detta men; https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:826621/FULLTEXT01.pdf
Citera
2021-06-26, 00:23
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Nej, jag är ju inte så förtjust i den idén heller eftersom jag också har sparat en hel del. Tycker också att det är en för enkel lösning, som inte löser något, mest symbolpolitik. Man bör gå till botten med problemet, varför klyftorna i vårt samhälle ökar och lösningen lär inte vara att beskatta dem som sparar. Men det är inte bra att klyftorna blir för stora i ett samhälle. Men jag har tyvärr ingen lösning.

Massimporterar man människor som inte klarar de arbeten som finns i Sverige så får man en massa fattiga människor, givetvis. Detta leder alltså direkt till ökade klyftor. Detta är inte rocket science.

Det är alltså våra massimports-partier som har ökat klyftorna.
Citera
2021-06-26, 00:25
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Mjo, har i princip slutat bry mig helt jag med. Lite nöje är det att debattera ibland dock. Tragiskt att vårt folk kommer gå under och försvinna ifrån historien. Som världens dummaste folkslag genom historien.

Sverige är ju ett experimentland. Det är någon annan som styr. Rätt så fascinerande att vi blev "utvalda" av en högre makt. Ett litet skitland långt upp i kalla norden. Var väl förmodligen enklast då vi är ett konflikträdd folkslag så det ej skulle bli något motstånd som.var avgörande.

Sedan att fler inte genomskådar centern är helt galet. Massinvandring med ekonomisk extremhöger som får moderaterna att framstå som kommunister i jämförelse.

Sara 20 m.m som röstar centern tycker Annie är en "stark kvinna" men politiken som bedrivs är ointressant...
Citera
2021-06-26, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Varför ska dom aktivt rösta i genom något som enligt dom är riktigt skit?

C och V kommer aldrig rösta på samma budget utan att ha förhandlat den. Glöm det alternativet.
Ur vänsterpartiets perspektiv så står valet mellan pest eller kolera. Varför skulle de välja pest i regeringsbildningen men kolera i budgetomröstningen?

Inse att nedlagda röster bara är ett spel för gallerierna. Det finns ingen rationellt tänkande politiker som lägger ned en utslagsgivande röst. Att så skulle göras är bara ett skådespel för folket.
Citera
2021-06-26, 00:43
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Utgången av misstroendeomröstningen var på förhand given.
Nej det var den inte.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Varför välljer då Rööf att backa från punkt 44 dagen efter omröstningen,, istället för dagen före??

Hon är inte dum i hela huvudet, så det måste funnits ett genomtänkt skäl för det medvetna handlandet.
Det är strikt logik. Alla som kan föra lite rationellt tänkande kommer fram till samma sak.
Avtalet stipulerar vad Regeringen skall göra. SÅ länge den står upp skall den leverera.
Fanns inga som helst möjligheter att göra något innan Regeringen avsatts.

L & L gjorde det enda som var möjligt. Att låta några parter komma fram till vad avtalet stipulerar.

När Regeringen var avsatt så kan inte Regeringen fullfölja.
Då öppnas vissa andra möjligheter. Man kan tänka sig att de 4 parterna gör några modifieringar.
Här säger dock L nej till att modifiera avtalet. Och då är den möjligheten borta.

Allt detta är bara strikt logik.

Många i tråden ignorerar all logik och ägnar sig åt fritt godtycke. De skulle utan tvekan gå med på högertrafik för personbilar och vänstertrafik för lastbilar. Utan att tänka på konsekvenserna.

Men sådana som Lööf och Löfven kan inte svamla så.
Där gäller logik.

------------------------------------
Nej Lööf har ingen boll. Det är Löfven som bestämmer det ena eller det andra.
Citera
2021-06-26, 00:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Sverige är ju ett experimentland. Det är någon annan som styr. Rätt så fascinerande att vi blev "utvalda" av en högre makt. Ett litet skitland långt upp i kalla norden. Var väl förmodligen enklast då vi är ett konflikträdd folkslag så det ej skulle bli något motstånd som.var avgörande.

Sedan att fler inte genomskådar centern är helt galet. Massinvandring med ekonomisk extremhöger som får moderaterna att framstå som kommunister i jämförelse.

Sara 20 m.m som röstar centern tycker Annie är en "stark kvinna" men politiken som bedrivs är ointressant...

Det röstas huvudsakligen utifrån följande utgångspunkter:

1. Traditionellt
2. Häftig person
3. Enstaka viktig fråga

Väldigt få tänker helhet när de röstar och dagens samhälle där influencers påverkar väldigt många att följa olika strömmar gör ställningstagande ännu mindre pragmatiskt.

S har förlorat en del till SD genom punkt 3. Frågan är dock hur mycket Annie Lööf vunnit på punkt 2 i förhållande till vad hon förlorat på punkt 3?
Citera
2021-06-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Glöm det. C och V kommer aldrig kunna förhandla fram en hel budget.
Ytterligare en minoritetsregering vore enbart idiotiskt. Det är dömt att misslyckas oavsett vilka partier som ingår. Vi måste ha en majoritetsregering nästa gång. Då kan heller inte regering ideligen skylla ifrån sig på det parlamentariska läget och att det är nån annan som bestämmer. Det har vi hört till leda de senaste två åren.
Citera
2021-06-26, 00:48
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Fast det bygger ju på Annie Lööfs princip om att man ska stänga ute vissa partier. Om man accepterar att förhandla med alla partier behöver de olika partierna inte bryta sina vallöften. Då samarbetar man med de partier som tycker mest lika i ekonomisk politik.
Nej. Ignorera C. Vilket parti har +50% av mandaten och kan genomföra utan att kompromissa?

Vilket parti?
Svara på det istället för att smita undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in