2021-06-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Såg även din andra post, å jag är benägen att hålla med dig, en stor afrikansk/muslimsk manlig invandring är egentligen Annie/Stureplanscenterns enda politiska krav.

Dom kan kompromissa om allt annat.

Korrekt.
Citera
2021-06-25, 23:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Ja, hur löser man detta problem, jag har tyvärr inget bra förslag på lager. Socialdemokrater brukar vara bra på fördelningspolitik och deras förslag är att höja skatten på ISK. Nu vill de regera med C som vill sänka skatten på ISK. Vi får se hur det går.

Det är knappast mitt fel om andra inte spar och investerar sina pengar som jag gjort så jag accepterar inte höjd skatt.
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2021-06-25 kl. 23:24.
Citera
2021-06-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är knappast mitt fel om anda inte spar och investerar sina pengar som jag gjort så jag accepterar inte höjd skatt.

Jag har med skott mej, så jag sitter säkert.
Men tyvärr så sitter den stora massan i skiten.
Citera
2021-06-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det spelar väl ingen roll vad folk vill eller uttrycker sig i opinionsundersökningar?! Det enda som är av betydelse är vad de lägger i valurnan på valdagen.

Svenska regeringar, höger som vänster har drivit ungefär samma politik i 40 år och vi har haft massinvandring från tredje världen i åtminstone 30 år.

Röstar man på sjuklövern så blir det massinvandring från tredje världen. Så har det varit sedan tidigt 90-tal.

Hur kan någon ha missat det om de ens försökte?! Man kan fan inte komma och påstå att man blivit lurad eller inte hade någon aning om hur det skulle bli.

Du missar att man använder alla samhällets institutioner till att stigmatisera och socialt frysa ut alla uppstickare.

Sverige har gått ifrån att vara styrt av Socialdemokraterna som legat på över 40% av väljarstödet till att svenska folket för första gången på hundra år övergav S, röstade fram ett högerblock som sedan även dom var köpta av samma massinvandringsförespråkare.

När inte högerregeringen fungerade så röstade Svenska folket in ett HELT NYTT parti i riksdagen för att försöka få stopp på det hela. Men även detta blockerades med tex decemberöverenskommelser och massiv propaganda i hela samhället ifrån varenda institution.

Kolla Socialdemokraternas väljarstöd för 30 år sedan och historiskt.

1932: 41,1 %
1936: 45,9 %
1940: 53,8 %
1944: 46,6 %
1948: 46,1 %
1952: 46,0 %
1956: 44,6 %
1958: 46,2 %
1960: 47,8 %
1964: 47,3 %
1968: 50,1 %
1970: 45,3 %
1973: 43,6 %
1976: 42,7 %
1979: 43,2 %
1982: 45,6 %
1985: 44,7 %
1988: 43,2 %

Idag har Socialdemokraterna runt 24-25%, varvid dessa siffror starkt hålls uppe av MASSIV Invandring dessutom... som alla röstar på socialbidragspartiet.
Citera
2021-06-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det spelar väl ingen roll vad folk vill eller uttrycker sig i opinionsundersökningar?! Det enda som är av betydelse är vad de lägger i valurnan på valdagen.

Svenska regeringar, höger som vänster har drivit ungefär samma politik i 40 år och vi har haft massinvandring från tredje världen i åtminstone 30 år.

Röstar man på sjuklövern så blir det massinvandring från tredje världen. Så har det varit sedan tidigt 90-tal.

Hur kan någon ha missat det om de ens försökte?! Man kan fan inte komma och påstå att man blivit lurad eller inte hade någon aning om hur det skulle bli.
Det är fakta, kan inte annat än att hålla med. Om folk har blivit "lurade" så länge är det därför att de ville bli lurade.
Citera
2021-06-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Man kan göra en del observationer. Många fd öststater har stora problem med sk brain drain. Dvs unga utbildade människor vill inte stanna kvar. Dom lämnar landet för bättre länder.
Det har tom gått så långt att man i polen gett skatterabatt till sådana för att dom skall stanna.
Ett problem är att t ex unga polskor inte riktigt uppskattar de samhällena. (Men som en hel del här i forumet uttrycker sig positivt om. Det finns en skillnad i preferens där. Man behöver förstå att den finns). Jag har för mig att den vanligaste utländska nationaliteten i Stockholm för kvinnor är just polskor.

Kan vara så att unga utbildade människor ser en annan framtid än isolering där man är född. Dom kan kanske föredra sådant som fri prisbildning, meritokrati, fri rörlighet (möjlighet att söka jobb i andra länder). Och då framstår SD troligen som ett av de värre politiska alternativen.
De som knappt tagit sig i genom grundskolan och är arbetslös i Ockelbo ser antagligen annorlunda på saken. Dom ser antagligen att dessa högutbildade med högre löner skall plundras av staten och så skall stöldgodset omfördelas till dom. Och SD kan där framstå som intressant.

"Jag har för mig att den vanligaste utländska nationaliteten i Stockholm för kvinnor är just polskor."

Skojar du?

Gällande ungrare och polacker så ser de vad mångkultur har inneburit i Sverige och Västeuropa. De vill inte ha samma elände.
Citera
2021-06-25, 23:29
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alline1
Annie Lööf och centerpartiets arbetsgivare vill ha massinvandring och det är prio numero uno.
Om det är som du säger, varför fanns inte det med i kravlistan till Löfven då?

Kan det vara så att du bara är lurad?
Citera
2021-06-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det är fakta, kan inte annat än att hålla med. Om folk har blivit "lurade" så länge är det därför att de ville bli lurade.

Nej folket har varit utsatt för massiv propaganda där man närmast blir totalt utfryst och social pariah om man inte accepterar massinvandringen.

Man har skapat en brutal stigamtisering och polarisering bland sitt egna folk till den grad att människor i dagens samhälle närmast hatar varandra.

Det är frukten av att med näbbar och klor göra allt för att stävja något naturligt, inget folk kommer av naturen att acceptera en sådan här massinvandring av främmande folk till sitt land om man inte ARBETAR med allt man har för att försöka stävja att befolkningen säger ifrån.
Citera
2021-06-25, 23:31
Medlem
Citat:

Nej det är snarare så att du vill ha fortsatt massinvandring av någon anledning och finner det jag säger jobbigt.
Citera
2021-06-25, 23:33
Bannlyst
Citat:
Man kan göra en del observationer. Många fd öststater har stora problem med sk brain drain. Dvs unga utbildade människor vill inte stanna kvar. Dom lämnar landet för bättre länder.
Det har tom gått så långt att man i polen gett skatterabatt till sådana för att dom skall stanna.
Ett problem är att t ex unga polskor inte riktigt uppskattar de samhällena. (Men som en hel del här i forumet uttrycker sig positivt om. Det finns en skillnad i preferens där. Man behöver förstå att den finns). Jag har för mig att den vanligaste utländska nationaliteten i Stockholm för kvinnor är just polskor.

Kan vara så att unga utbildade människor ser en annan framtid än isolering där man är född. Dom kan kanske föredra sådant som fri prisbildning, meritokrati, fri rörlighet (möjlighet att söka jobb i andra länder). Och då framstår SD troligen som ett av de värre politiska alternativen.
De som knappt tagit sig i genom grundskolan och är arbetslös i Ockelbo ser antagligen annorlunda på saken. Dom ser antagligen att dessa högutbildade med högre löner skall plundras av staten och så skall stöldgodset omfördelas till dom. Och SD kan där framstå som intressant.

Där pratar du ju mer om en klassisk trasproletariat/klass4 grej. Där det i stort sett handlar om att det sociala arvet avgör dina livschanser. (kika in på Jarls dokumentärer, å Tom Alandhs grejer) å kanske framför allt att arbetarklassen har så jävla dåligt självförtroende så dom fyller sin verklighet med droger/opiater och tatueringar istället för att leva bra liv.

Men i fallet Lööf handlar det mest om renodlad ondska från Värnamo.

Annie vill ha ett Sverige med minst 40 mill som ej ser ut som Gunde.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-06-25 kl. 23:39.
Citera
2021-06-25, 23:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Det behöver inte med i kravlistan eftersom alla 5 partierna i vänsterblocket var för det.
Citera
2021-06-25, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alline1
Du missar att man använder alla samhällets institutioner till att stigmatisera och socialt frysa ut alla uppstickare.

Sverige har gått ifrån att vara styrt av Socialdemokraterna som legat på över 40% av väljarstödet till att svenska folket för första gången på hundra år övergav S, röstade fram ett högerblock som sedan även dom var köpta av samma massinvandringsförespråkare.

När inte högerregeringen fungerade så röstade Svenska folket in ett HELT NYTT parti i riksdagen för att försöka få stopp på det hela. Men även detta blockerades med tex decemberöverenskommelser och massiv propaganda i hela samhället ifrån varenda institution.

Kolla Socialdemokraternas väljarstöd för 30 år sedan och historiskt.

1932: 41,1 %
1936: 45,9 %
1940: 53,8 %
1944: 46,6 %
1948: 46,1 %
1952: 46,0 %
1956: 44,6 %
1958: 46,2 %
1960: 47,8 %
1964: 47,3 %
1968: 50,1 %
1970: 45,3 %
1973: 43,6 %
1976: 42,7 %
1979: 43,2 %
1982: 45,6 %
1985: 44,7 %
1988: 43,2 %

Idag har Socialdemokraterna runt 24-25%, varvid dessa siffror starkt hålls uppe av MASSIV Invandring dessutom... som alla röstar på socialbidragspartiet.

Det spelar ingen roll. Det är bara bortförklaringar.

Valhemligheten har existerat i 100 år och gör så forfarande. Ingen behöver veta vad en röstar på.

Klagar man på invandring, vill stoppa den eller rent av börja reducera antalet invandrare i Sverige så ska man inte rösta på sjuklövern.

Det är så enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in