2021-06-25, 18:43
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Okej. 10 år sedan? Men då borde ju den mannen kunna avslöja sitt trick? Finns han på andra ställen?

Varför ska han avslöja sitt trick, det är väll hela grejen med tricket att få folk att tro att han är magnetisk?

Om han inte gör en video där han som James Randi gör i videon, lägger puder på sitt huvud och sen lägger magnetiska föremål på så är han inte trovärdig och endast en "magiker/trickster".
Citera
2021-06-25, 19:07
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Varför ska han avslöja sitt trick, det är väll hela grejen med tricket att få folk att tro att han är magnetisk?

Om han inte gör en video där han som James Randi gör i videon, lägger puder på sitt huvud och sen lägger magnetiska föremål på så är han inte trovärdig och endast en "magiker/trickster".

Okej då. Men frågan kvarstår. Hur utförs tricket? Majoriteten envisas ju med att detta är ett trick, en bluff. Den som ger mig instruktionen, så att jag själv kan utföra detta trick, på ett trovärdigt sätt, får en stjärna på himlavalvet uppkallad efter sig.
Citera
2021-06-25, 19:20
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Okej då. Men frågan kvarstår. Hur utförs tricket? Majoriteten envisas ju med att detta är ett trick, en bluff. Den som ger mig instruktionen, så att jag själv kan utföra detta trick, på ett trovärdigt sätt, får en stjärna på himlavalvet uppkallad efter sig.

Slicka på mynt, använd nåt genomskinligt lim, använd lutning, det finns många sätt att luras på. Använd din fantasi.

Edit
https://youtu.be/qWI0YiSmTKs
https://youtu.be/AIduxSySCWU
https://youtu.be/RRkaWQJFkBQ

Bara några få videos som handlar om ämnet.
Seriöst, folk har försökt lura andra att de har olika magiska förmågor osv i hundratals/tusentals år.
Senast redigerad av Shep 2021-06-25 kl. 19:27.
Citera
2021-06-25, 19:22
Medlem
Gobonautens avatar
Citat:
Oj, vad upprörd du verkar vara. Men om du nu är så säker på din sak, så kan du väl berätta för oss hur den här mannen utför sitt trick. Så att vi sedan själva kan upprepa det. Tack.

https://m.youtube.com/watch?v=nQmKD3AgA4c

Låt oss se honom utföra tricket med en bit papper emellan eller bara pudra nyllet först.
Citera
2021-06-25, 19:39
Medlem
Gobonautens avatar
Citat:

Du kan själv se här hur magnettricket avslöjas. https://www.youtube.com/watch?v=OTVWMY8EZCA

Om du är så korkad att du tror att människor kan bli magnetiska så kan jag sälja dig en amulett som garanterar att du inte blir magnetisk för endast 1999 kr. Slå till nu så får du köpa en extra amulett för endast 999 kr.
Citera
2021-06-25, 22:23
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobonauten
Du kan själv se här hur magnettricket avslöjas. https://www.youtube.com/watch?v=OTVWMY8EZCA

Om du är så korkad att du tror att människor kan bli magnetiska så kan jag sälja dig en amulett som garanterar att du inte blir magnetisk för endast 1999 kr. Slå till nu så får du köpa en extra amulett för endast 999 kr.

Allt folk blir magnetiska är rent trams. Men varför använda små kylskåpsmagneter när man kan ha riktikgt roligt. Om folk är magnetiska borde inte folk fastna i en sådan där stark lyftkransmagnet som man använder på bilskroten. Magnetiska personer borde fastna ganska bra i en sådan, det hade varit riktigt roligt att se.

Sedan om folk är magnetiska, varför flyger de inte all världens väg när de blir magnetröntgade.
Citera
2021-06-26, 21:34
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Teori: Detta har med mRNA-shedding att göra

Annan teori: Det är ett mer än tio år gammalt partyknep som inte har ett dugg att göra med om du är vaccinerad eller ej.

Själv var jag varken magnetiskt innan jag fick första sprutan eller efter den.
Citera
2021-07-09, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shep

Bara några få videos som handlar om ämnet.
Seriöst, folk har försökt lura andra att de har olika magiska förmågor osv i hundratals/tusentals år.
Oj, så fel man kan ha.
Dom som kan magi vill exakt att du ska tro detta. Gärna sätter man på en show och lurar människor att magi inte finns "när man låter någon bli avslöjad". Den som kan magi på hobbynivå håller sig mest undan för att inte andra magiker ska upptäcka en/skada/döda.
Minns du häxjakten? Tänk längre.
Citera
2021-07-09, 18:45
Medlem
Att ovaccinerade är magnetiska med är för att vi får i oss syntetiskt material överallt idag. Inte bara från det här vaccinet. Det finns i vår mat, vatten, luft.. Chemtrails är något de sprayar i luften för det här ändamålet. Visionen är att digitalisera oss med det här materialet; göra oss till hybrid av mänskligt biologi och robot. 5G kommer ha en aktiv roll i detta vid senare skedde då vi kommer fungera som mottagare med det här i oss.
Citera
2021-07-10, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagunder
Att ovaccinerade är magnetiska med är för att vi får i oss syntetiskt material överallt idag. Inte bara från det här vaccinet. Det finns i vår mat, vatten, luft.. Chemtrails är något de sprayar i luften för det här ändamålet. Visionen är att digitalisera oss med det här materialet; göra oss till hybrid av mänskligt biologi och robot. 5G kommer ha en aktiv roll i detta vid senare skedde då vi kommer fungera som mottagare med det här i oss.
Det var sarkasm utan dess nåde. Wow!
Citera
2021-07-11, 16:25
Medlem
madtops avatar

OT om att vaccinerade blir magnetiska raderade, tråden handlar om att ovaccinerade blir magnetiska
/Moderator

Citera
2021-07-11, 19:09
Medlem
Milldues avatar
Hmm jag börjar notera att jag blivit magnetisk.. Tjejerna kallar mig för "brud magneten" numera.. man drar till sig brudar mer och mer av någon underlig anledning. Skall fråga tjejerna om de också är vaccinerade eller om det är ovaccinerade tjejer som jag drar till mig numera.

Brudmagnet är den enda mänskliga formen av magnetism jag någonsin hört talas om. Har dock sett någon video med någon som råkat svälja något magnetiskt eller en magnet och sedan fäst saker på magen.

Det är väl enda gångerna levande vävnad blir magnetisk.
Senast redigerad av Milldue 2021-07-11 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in