2021-06-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Du ljuger igen. En sann agnostiker koper inte den zzionnazistiska lognen med hull o har som du gor.

Jag förstår inte vad du talar om.

Hur kom du att acceptera den islamistiska lögnen om Guds lag?

Nazister och islamister brukar komma bra överens det vet jag.

Är du tyskättad? Spasmer i högerarmen, att den vill fara upp?
Citera
2021-06-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag förstår inte vad du talar om.

Hur kom du att acceptera den islamistiska lögnen om Guds lag?

Nazister och islamister brukar komma bra överens det vet jag.

Är du tyskättad? Spasmer i högerarmen, att den vill fara upp?

Jag sa ju att utbilda dig ryssen. Jag har inget for judaismens pahitt, eller islams, samma shit. Du ar en zzionnazist ratta. Sag dig taga genom ockuperad Jerusalem med dina zzionnazist vanner. Vifta pa flaggan du
Citera
2021-06-25, 11:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har DU verkligen varit i Gaza? Jag ställer mig ytterst tveksam till det.
Nej men det har judinnan Dr Sara Roy från Harvard som kallar Gaza sitt andra hem. Det var hennes bok jag rekomenderade att du skulle läsa. Eller någon utav hennes 3-4 böcker ang' Gaza eller någon utav de 100 publikationer hon skrivit om Hamas eller Gazas ekonomi. Hon har 35 års studier i ämnet.

A Letter to Biden on Gaza
By Dr Sara Roy

Citat:
Last week after 87 Palestinians in Gaza were killed and over 500 wounded you stated that you had not seen a “significant overreaction” on Israel’s part to Hamas’s rocket attacks. Among the dead at that time were 18 children

Would you please help me explain to my friends why the death of these 18 children does not constitute an overreaction?

I know people inside our government who work on the Israeli-Palestinian conflict. I need to tell you something I heard from one of them about the death of Gaza’s children. This individual implied that some of the dead were likely the children of Hamas officials so their deaths don’t really matter,
https://www.counterpunch.org/2021/05/21/a-letter-to-biden-on-gaza/
Citera
2021-06-25, 11:36
Medlem
Citat:
Jag sa ju att utbilda dig ryssen. Jag har inget for judaismens pahitt, eller islams, samma shit. Du ar en zzionnazist ratta. Sag dig taga genom ockuperad Jerusalem med dina zzionnazist vanner. Vifta pa flaggan du

Regnbågsflaggan?

Det är ju trots allt så att vanlig artighet kräver en presentation när du krävt att jag skall presentera mig.

Då är det god sed att själv visa flagg.

Du är tyskättad arab kanske? Svensk är du ta mig fan inte i alla fall, de är timida.

Skåningar kan bullra på som jag gör men svenskar gör det inte... fast du är ju anonym, då kan ju hämningarna släppa kanske?

För övrigt klan man väl säga att statslösa palestinier idag har blivit ett slags rotlösa kosmopoliter i västvärlden?
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-06-25 kl. 11:41.
Citera
2021-06-25, 11:39
Medlem

Fel.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-06-25 kl. 11:41.
Citera
2021-06-25, 11:46
Medlem
Citat:
Regnbågsflaggan?

Det är ju trots allt så att vanlig artighet kräver en presentation när du krävt att jag skall presentera mig.

Då är det god sed att själv visa flagg.

Du är tyskättad arab kanske? Svensk är du ta mig fan inte i alla fall, de är timida.

Skåningar kan bullra på som jag gör men svenskar gör det inte... fast du är ju anonym, då kan ju hämningarna släppa kanske?

Presentera sig pa fb? Kom igen.

Jag ar akta svenne, blond blaa ogon med stamstavla langre an kyrkobocker. Behover inte ljuga om generationer bott i riket, som du.

Juden, som du, soker dolja sitt ursprung, byter namn, ljuger som du. Inte mycket svenskt i det, eller hur judepojk?
Citera
2021-06-25, 11:47
Medlem
Citat:
Presentera sig pa fb? Kom igen.

Jag ar akta svenne, blond blaa ogon med stamstavla langre an kyrkobocker. Behover inte ljuga om generationer bott i riket, som du.

Juden, som du, soker dolja sitt ursprung, byter namn, ljuger som du. Inte mycket svenskt i det, eller hur judepojk?

Du är ju sjukt anti-semitisk. Sök hjälp, det där är inte normalt.
Kanske du är tattare då? Något är det....
Citera
2021-06-25, 11:51
Medlem
Citat:
Du är ju sjukt anti-semitisk. Sök hjälp, det där är inte normalt.
Kanske du är tattare då? Något är det....

Tattare finns inte i kyrkbocker, inte judar heller. Juden ljuger, som alltid.
Citera
2021-06-25, 12:52
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Att Iran stöttar Hamas är inte detsamma som att Iran styr Hamas, eller tycker du det är like korrekt att säga att det inte handlar om israeliska intressen utan om amerikanska eftersom USA stödjer Israel?

Att sen Israel mördade tidigare Hamasledaren som var emot samarbete med Iran är en intressant detalj i sammanhanget.

Utan tvekan, vilket är en anledning till att jag ogillar den ibland oundvikliga inblandning som sker i konfliktområden. När USA stöder USA förväntar jag mig att det är pga deras egna intressen, jag fattar varför större länder blandar sig i, de bevakar sina intressen men jag är rädd för att det gör allt svårare. Hur skulle det vara om Israeliska och Palestinska intressen skulle vara det viktigaste.

Om du utvecklar sista meningen, vad är det för något du vill få fram?
Citera
2021-06-25, 12:54
Avstängd
Citat:
Jag konstaterar att även Arabförbundet är skeptiska till Hamas och hittar avståndstagande, terrorstämplingar och kritik. Även Egypten blockerar ju gränsen och Hamas samarbetar med islamistiska terrorister i Egypten.
En militärdiktatur som störtade en folkvald islamistisk president ogillar islamism, vad förvånande
Citat:
Islamismen är till för muslimer, inte minoriteter som får se sig som andra klassens medborgare som bäst.
Sionismen är till för judar, inte minoriteter som får se sig som andra klassens medborgare som bäst.
Citera
2021-06-25, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Utan tvekan, vilket är en anledning till att jag ogillar den ibland oundvikliga inblandning som sker i konfliktområden. När USA stöder USA förväntar jag mig att det är pga deras egna intressen, jag fattar varför större länder blandar sig i, de bevakar sina intressen men jag är rädd för att det gör allt svårare. Hur skulle det vara om Israeliska och Palestinska intressen skulle vara det viktigaste.
Jag är övertygad om att palestinska respektive israeliska intressen är viktigast för Hamas respektive Israels regering. Att USA och Iran finner att dessa sammanfaller med deras egna är inte detsamma som att vare sig USA eller Iran styr.

Citat:
Om du utvecklar sista meningen, vad är det för något du vill få fram?
Att Israels politik med politiska mord i stor skala har sina politiska risker, bortsett då från det illegala med att åka runt världen för att mörda folk. Att man har ihjäl en person man ogillar kan lätt leda till att hans efterträdare är än värre.
Citera
2021-06-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
En militärdiktatur som störtade en folkvald islamistisk president ogillar islamism, vad förvånande

Sionismen är till för judar, inte minoriteter som får se sig som andra klassens medborgare som bäst.

Jo, men Israel är ganska tolerant ungefär som Sverige mot minoriteter som är medborgare.

Jo, det är arabnationalism mot islamism. Islamismen är reaktion på den politiskt progressiva arabnationalismen.

Och arabnationalismen slutade som de flesta progressiva revolutioner i korrupta diktaturer.

Men det måste ju finnas fler nyanser i den skalan. Nu slutade ju den arabiska våren illa, men det var ju ett sundhetstecken att den tog fart (något slags mittenpolitik med en färgskala från typ VP till SD gissar jag). Men på den hade man kanske kunnat skapa något.

Men jag föredrar den sekulära arabnationalismen framför islamismen om jag tvingas välja.

Det gavs ett namn på en kristen palestinsk kvinna från Arafats PLO som hoppat av från Fatah... hon står uppåt i tråden. Där finns ju ett namn att begrunda.

En uppgörelse måste omfatta en dialog mellan parterna. Den behöver nog förberedas av typ "Freds- och konfliktforskare" och deltagare från intellektuellt hederliga politikers tjänstemän från båda sidor.

Där måste man ta bort Hamas, Bibis folk, ultraortodoxa judar m fl. jag tror de är för låsta för att komma framåt. Ett färdigt förslag måste ju remissas dit såklart, men inte själva upparbetandet.

Platsen kan nog inte vara Oslo som kopplas till misslyckande, inte Sverige som kopplas till Palestina... inte USA...

Tokyoprocessen?

Och jag tror som sagt att det som misslyckats inte skall ältas om och om igen, och det inkluderar 1947-års process av FN (som ju arabnationalismen förkastade.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in