Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Och varför skulle Malin göra det när det finns en rimligare tolkning, som att något EA gjorde enligt dagens utvidgning av begreppet faktiskt skulle kunna gå att beskriva som våldtäkt men var något som han, likt många andra, inte i normalfallet skulle ha brytt sig om att anmäla?
Är det verkligen rimligt att tro att denne högt rankade jurist skulle göra sig skyldig till en falskanmälan? Det fanns ingen anledning för Malin att tro detta. En handling blir ju inte falsk bara för att den har ett symbolvärde.
Hur skulle jag kunna veta hur journalisten tänker, menar du?
Längre ned på sidan står följande:
Citat:
Min fråga: Vad menar du med att jag ”falskanmälde” henne för våldtäkt? Vet du hur min anmälan såg ut? Anser du det riktigt att kalla det för en falskanmälan?
Malins svar: Du anmälde henne för våldtäkt trots att du inte blivit utsatt för en våldtäkt. Du kallade det själv för en symbolhandling.
GL: Är det en falskanmälan menar du? Är det ett riktigt sätt att använda det ordet?
Notera att Lambertz inte rättar journalisten här och säger att han blivit utsatt för en våldtäkt. Jag skulle gärna vilja att Lambertz utvecklar vad han menar med "symbolhandling" och i klartext skrev att EA våldtagit honom.. Så vitt jag vet har han över huvud taget inte berört frågan i sina betraktelser etc, men där kan jag ha fel.
Att Lambertz
varit en högt uppsatt jurist är ett uselt argument för att han inte skulle begå brott och det säger ingenting om rimligheten i journalistens antaganden. Tänk bara på justitierådet Leif Thorsson som erkände och bötfälldes för sexköp under sin tid i HD.