Citat:
Varför frågar du mig?!? Jag inte tagit journalisten eller TV4 i försvar på något sätt. Nej det är intervjuaren som har en ful taktik att komma med ogrundade anklagelser. Vem är hon att säga att han inte blev våldtagen? Om EA var den mindre berusade av de två (hon kallade GL aspackad och var själv bevisligen inte så full som hon sa till farbror polisen) hur kan det då inte vara hon som utnyttjade GLs tillstånd snarare än tvärtom?
Intervjuaren verkar bara vilja anklaga, inte ta reda på sanningen. Hon förblindas av förutfattade meningar om GLs skuld. Hon beter sig som åklagare snarare än intervjuare. Tänk om EA intervjuats på det sättet, vilket ramaskri det skulle ha blivit. Även EA var ju våldtäktsanmälan med nedlagd förundersökning, precis som GL, och därtill
nyligen dömd för förtal. Varför ställer sig TV4 på dömda brottslingar sida?
Intervjuaren verkar bara vilja anklaga, inte ta reda på sanningen. Hon förblindas av förutfattade meningar om GLs skuld. Hon beter sig som åklagare snarare än intervjuare. Tänk om EA intervjuats på det sättet, vilket ramaskri det skulle ha blivit. Även EA var ju våldtäktsanmälan med nedlagd förundersökning, precis som GL, och därtill
nyligen dömd för förtal. Varför ställer sig TV4 på dömda brottslingar sida?
Som jag skrev skulle gärna vilja att Lambertz utvecklar vad han menar med "symbolhandling" och i klartext skriver att EA våldtagit honom.. Kvinnliga förövare och manliga offer för sexualbrott är ju något som uppmärksammas alldeles för lite och jag gissar att mörkertalet inte är så litet. För män är det ju än mer skambelagt att ha blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp av en kvinna än tvärtom.
Om det i själva verket är så som Lambertz hävdar , dvs EA våldtagit i stället för tvärtom, är det obegripligt för mig att han väljer att inte uppmärksamma att hans anmälan om våldtäkt inte ledde någonvart. Det skulle ju rentvå honom från hennes anklagelser och sprida nytt ljus hände på julafton. Fär rimligtvis måste han väl anse att det finns stark och övertygande bevisning för att han våldtagits av EA. Jag tar för givet att Lambertz åtminstone i sin stämning mot staten riktar skarp kritik mot att polisen missade att det var han som blev våldtagen av henne i stället för, som påståtts,
tvärtom.