Vidrigaste jag läst..
Är själv född och uppvuxen i ett ”måsarnas paradis” och lärde mig tidigt att gå med paraply perioderna då dom har ungar, (för det gör åt helvete ont att bli attackerad av en förbannad fiskmåsmamma) och hade gladeligen själv kunnat utrota dom flygande fanskapen..
Men, det jag reagerar på här är
beteendet!, för vilken människa som är någotsånär frisk i skallen, blir
så förbannad att man slår ihjäl fågeln (oavsett sort)..?!
Ni som försvar detta beteendet, hur hade ni reagerat om det varit en i ert sällskap som gjort så? Kom inte och säg att ni inte blivit chockade och undrat vad fan människan sysslar med?!
Och vad är det som säger att denna idiot inte hade gjort samma om det ex hade varit en hungrig och övergiven katt som stulit maten, hade denne ff fått hejarop och applåder?
Eller om ett litet barn kom och norpade kakan, hade ungjäveln också fått sig en omgång då mitt framför resterande cafégäster?
Jag avskyr ungar och hade mer än gärna velat lappa till den, men eftersom det inte är ett accepterat beteende får jag nöja mig med att ge ungen en mental bitchslap istället.
Kan man så enkelt och utan samvete slå ihjäl en fågel för så lite så undrar jag hur man fungerar i samhället i övrigt.
Har personen dessutom problem med nattlig inkontinens och har en faiblesse för att starta bränder så voilà har ni en blivande mördare/seriemördare framför er
(https://en.m.wikipedia.org/wiki/Macdonald_triad).
Riktigt sjukt beteende och hejja dig i tråden som faktiskt vill få den jäveln fälld för jaktbrott 👏🏼..!!