2021-06-25, 07:11
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ni som tycker det är så hemskt att en gäst dödat en parasit med vingar, jag gissar ni är veganer och invandringsvurmare. Ta er en funderar på varför det finns färre måsar och andra fåglar runt invandrares uteserveringar.

Jag kan ge en hint;
Fortfarande "jaktbrott"?
Citera
2021-06-25, 07:19
Medlem
Hamsterbolls avatar
Hur kan arten vara okänd? Låter skumt? Var det en duva, en gråsparv eller fiskmås? Eftersom polisen inte utreder det så antar jag att det inte var en rovfågel. Och att samtliga inblandade var invandrare.
Citera
2021-06-25, 07:39
Medlem
MissDecibellas avatar
Vidrigaste jag läst..

Är själv född och uppvuxen i ett ”måsarnas paradis” och lärde mig tidigt att gå med paraply perioderna då dom har ungar, (för det gör åt helvete ont att bli attackerad av en förbannad fiskmåsmamma) och hade gladeligen själv kunnat utrota dom flygande fanskapen..

Men, det jag reagerar på här är beteendet!, för vilken människa som är någotsånär frisk i skallen, blir förbannad att man slår ihjäl fågeln (oavsett sort)..?!

Ni som försvar detta beteendet, hur hade ni reagerat om det varit en i ert sällskap som gjort så? Kom inte och säg att ni inte blivit chockade och undrat vad fan människan sysslar med?!

Och vad är det som säger att denna idiot inte hade gjort samma om det ex hade varit en hungrig och övergiven katt som stulit maten, hade denne ff fått hejarop och applåder?
Eller om ett litet barn kom och norpade kakan, hade ungjäveln också fått sig en omgång då mitt framför resterande cafégäster?
Jag avskyr ungar och hade mer än gärna velat lappa till den, men eftersom det inte är ett accepterat beteende får jag nöja mig med att ge ungen en mental bitchslap istället.

Kan man så enkelt och utan samvete slå ihjäl en fågel för så lite så undrar jag hur man fungerar i samhället i övrigt.
Har personen dessutom problem med nattlig inkontinens och har en faiblesse för att starta bränder så voilà har ni en blivande mördare/seriemördare framför er (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Macdonald_triad).

Riktigt sjukt beteende och hejja dig i tråden som faktiskt vill få den jäveln fälld för jaktbrott 👏🏼..!!
Citera
2021-06-25, 07:41
Medlem
arakas avatar
Årets I-landsproblem?
Citera
2021-06-25, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Frågan är om inte en ljuddämpad .22a skulle vara bättre när det avskjutning av skadedjur är i tätbebyggt område som gäller. Dra av en hagelsalva så det ekar i stan och någon pensionär får panik i tron att det är någon form av muhammedfestival och sen så kommer Länsman med dragna vapen och McFlurry utspilld över hela uniformen...

Skyddsjägare använder ostrypt luftgevär 5,5 el 6,35 mm som är licens pliktiga, känner några som är/varit skyddsjägare åt kommun.
Citera
2021-06-25, 08:37
Medlem
Hade det blivit polisanmält om det var en råtta?

Duvor är flygande råttor som kan göra livet till ett helvete.
Citera
2021-06-25, 08:40
Medlem
Om fågeln var svensk,så spelar det väl ingen roll hur man behandlar den.....
Citera
2021-06-25, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Hade fågeln varit av fridlyst art, då hade man helt enkelt fått låta fågeln ta kakan.
Det är djurplågeri att ge fåglar onaturlig människomat. Dom dör en plågsam död av fetma, ihjälhackade av sina artfränder när dom blir för feta.
Citera
2021-06-25, 08:51
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Skyddsjägare använder ostrypt luftgevär 5,5 el 6,35 mm som är licens pliktiga, känner några som är/varit skyddsjägare åt kommun.

Jägarna i min kommun struntar i att göra sin plikt. I stället för att utföra det svåra jobbet att avlägsna skitande skator, kråkor, måsar, kajor, duvor så skjuter de lätt skadade eller helt oskadade rådjur för att fylla den egna frysboxen.

För övrigt så får man schasa bort närgångna fåglar vid marbordet de brukar inte vara allt för svårt. Att fånga dom är däremot en stor prestation för det är mycket svårt.

Antar att polisen avskrev ärendet eftersom det inte fanns vittnet som visste vem gästen var. Så gott som omöjligt att utreda dessa kärrinagktiga tilltag att okynnesanmäla när det finns mycket viktigare brott att utreda.
Citera
2021-06-25, 09:07
Medlem
Vilken hjälte. Borde få vara med i TV och demonstrera hur han gjorde så att andra kan lära sig.
Citera
2021-06-25, 09:18
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag ringer in det i morgon, funderar på en JO-anmälan också.

Jag tycker duvor är fina.

Vilken gentlemannafylla du hade igår, saklig, lugn och vänlig! En tvättäkta brännvinsadvokat

Har du vaknat och ringt in det än? Jag hoppas du gör det!
Citera
2021-06-25, 09:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hur kan arten vara okänd? Låter skumt? Var det en duva, en gråsparv eller fiskmås? Eftersom polisen inte utreder det så antar jag att det inte var en rovfågel. Och att samtliga inblandade var invandrare.
Har funderat lite på vilken typ av fågel det kan vara. Gråsparv och andra småfåglar har en reaktionstid som ingen människa kan matcha och de orkar dessutom inte sno en kaka utan äter bara smulor. Kråkfåglar är för vaksamma och sätter sig inte på ett bord bland människor. Den fågel jag sett som är riktigt framfusig är trut men å andra sidan är de rätt svåra att ta död på och med runt 1½ meter mellan vingspetsarna så är de rätt skräckinjagande. Gräsänder kan vara framfusiga men hoppar inte upp på bord då deras flygkapacitet kräver start och landningssträcka som en Boing. Överlag så tvivlar jag på historien då fåglar inte tar några större risker sommartid när tillgången på föda är stor. En iskall vinterdag skulle man ju kunna nacka drösvis med gräsänder om man vore lagd åt det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in