2021-06-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Bra gjort. Fåglar ska lära sig att inte skita ner och stjäla.

Saknar egentligen ord över din hisnande kommentar.
Den infantila idioten som dödade fågeln ska givetvis vistas i ökenlandskap alternativt isolerad bland madrasserade väggar.
Senast redigerad av GodDog 2021-06-24 kl. 22:50.
Citera
2021-06-24, 22:48
Medlem
Ferhs avatar
Skulle gissa att den där cafegästen är en psykiskt störd person som även tagit död på annat tidigare, och som skulle ha gjort exakt likadant även om det hade varit ett litet barn som försökt ta kakan, med skillnaden att barnet inte skulle ha dött av att bli kastat hårt i marken.
Citera
2021-06-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vi kör på jaktbrott, det svider bäst.

Det var fågeln som begick kak-brottet och erhöll ett hårt straff per omgående. Brottet kan ses som kopplat till gängkriminalitet. Gråsparvar och pilfinkar kommer väldigt sällan ensamma.
Citera
2021-06-24, 22:50
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Vid anmälan kan hagelbössa ändå vara en god strategi.

Fö skulle social skam kunna vara ett lämpligt straff. Men för det skulle man till att börja med behöva veta vem denne impulskontrollhandikappade person är

Frågan är om inte en ljuddämpad .22a skulle vara bättre när det avskjutning av skadedjur är i tätbebyggt område som gäller. Dra av en hagelsalva så det ekar i stan och någon pensionär får panik i tron att det är någon form av muhammedfestival och sen så kommer Länsman med dragna vapen och McFlurry utspilld över hela uniformen...
Citera
2021-06-24, 22:53
Medlem
Citat:
Eftersom en anmälan redan gjorts så har nog polisen något att gå på.

Inget framgår dock av informationen om det fanns någon misstänkt från första början.

Men vid jaktbrott borde det inte vara något som helst problem att få tillgång till transaktioner som gjorts i kassan i nära anslutning till jakten.

Edit: jag förstår inte vad du menar med hagelbössan.

I Lappland så jagas borde järv och varg med skoter.
Behöver du kalkylera utgångs-hastigheten på en skoter eller behövs det en bössa för att jaga?

Så smart tänkt med utredningsmöjligheter. Tack!
Med hagelbössa menade jag helt enkelt en svärm av anklagelser, så att åtminstone en fastnar
Citera
2021-06-24, 22:56
Bannlyst
Citat:
polisen uppger att de inte kommer att utreda ärendet.

Här vill man gärna veta varför polisen inte utreder ett uppenbart jaktbrott.

Edit: jag ringer in en anmälan när jag nyktrat till i morgon.

Sluta anmäl skitsaker. Polisen har fullt upp nog som det är, ska de prioritera en död fågel nu när mord och skottlossningar sker på daglig basis och läggs på hög?
Citera
2021-06-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Saknar egentligen ord över din hisnande kommentar.
Den infantila idioten som dödade fågeln ska givetvis vistas i ökenlandskap alternativt isolerad bland madrasserade väggar.
För en nedskitande, skabbig, sjukdomsspridande och tjuvaktig fågel? Tror inte det.
Borde bli belöning för den som hade ihjäl fanskapet.
Citera
2021-06-24, 23:01
Medlem
Helt rätt, fågeln saknade uppenbarligen respekt för privat egendom. Även om jag själv tycker att det var lite överdrivet att bringa fågeln av livet faller cafégästens beteende inom vad som får anses vara moraliskt försvarbart.
Citera
2021-06-24, 23:01
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det var fågeln som begick kak-brottet och erhöll ett hårt straff per omgående. Brottet kan ses som kopplat till gängkriminalitet. Gråsparvar och pilfinkar kommer väldigt sällan ensamma.

Frågan blir om cafegästen har befogenhet att utdela straff?

Edit: normalt görs en ansökan om skyddsjakt.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-06-24 kl. 23:08.
Citera
2021-06-24, 23:02
Medlem
Att det ens förekommer fåglar som anpassat sig till att stjäla mat så nära människor är ett tecken på att den kommunala viltvården misslyckats.
Om någon sedan i affekt slänger skatan i backen så är det bara en naturlig konsekvens. Antingen ska det inte serveras mat där det finns fåglar eller också får de ta bort skadedjuren.
Citera
2021-06-24, 23:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Hur kan arten vara okänd? Alla har suttit och tittat på fågelns dödskamp men de vet inte vilken sorts fågel det är?
Citera
2021-06-24, 23:03
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Personligen hade jag blivit jäkligt störd om en bordsgranne slog ihjäl en fågel. Det är inget jag vill se om jag tar en fika. Som redan nämnts kunde det blivit en rolig anekdot och idioten hade säkert fått en ny kaka.

Tvingades barn bevittna händelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in