2021-06-24, 21:59
Medlem
LenaPauls avatar
Uppenbarligen jakt brott, undrar vilken fågel det var?
Citera
2021-06-24, 22:00
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Fågelkompisarna har förhoppningsvis lärt sig en läxa. Thou shall not steal food from man.

Hänvisar du till bibeln så är det inte okej att döda.

Hursomhelst, djurplågare är de fegaste människorna och de är långt ifrån normala.
Skulle det vara lagligt att våldta barn så hade de gjort det.
Det är där nivån ligger så det är mycket skamligt att hylla mannens gärning.
Citera
2021-06-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Hänvisar du till bibeln så är det inte okej att döda.

Hursomhelst, djurplågare är de fegaste människorna och de är långt ifrån normala.
Skulle det vara lagligt att våldta barn så hade de gjort det.
Det är där nivån ligger så det är mycket skamligt att hylla mannens gärning.
Du kan väl för fan inte jämföra att döda en tjuvaktig flygande råtta med våldtäkt på barn. Hur sjuk är du inte ditt jävla mongo.
Citera
2021-06-24, 22:08
Medlem
Med tanke på att det är fullt lagligt att ha en fälla på gården (naturligtvis med godkända mått) och avliva den på snabbast möjliga sätt, tex slå en pinne i huvudet är godkänt som avlivning så är väl detta inget problem?
Man får inte avliva en fågel i fälla med luftgevär trotts minimalt avstånd men nått hårt och avliva den med får man.
Kan tänka mig att de va en kaja/mås/duva i detta fallet.
Citera
2021-06-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Fåglar är råttor med vingar. Rätt åt fanskapet.
Håller med.
Värre nästan.
De bajsar ner bilar och fönster och väsnas mitt i natten.
Ibland om det är många fåglar på ett ställe uppstår inte sällan ett fullkomligt öronbedövande oväsen.
Vi bör döda fler fåglar. Så att det lär sig hålla sig undan. Vi lär ju aldrig kunna utrota vanliga fåglar ändå oavsett hur mycket vi försöker.
Citera
2021-06-24, 22:09
Medlem
CaptianCs avatar
Man har rätt att försvara vad man äger.
Citera
2021-06-24, 22:11
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Helt klart någon som skulle må bättre om han fick lära sig förlänga sin alldeles för korta stubin. En fågel fick sätta livet till för en kaka. Han måste ha känt sig riktigt nöjd när han satte den på plats på det sätt han gjorde.

Alla andra tycker nog att han är ynklig som blir arg och primitiv som tar till våld.

Caféägaren skulle förstås ha kastat ut den labile gästen.
Citera
2021-06-24, 22:13
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
En god gärning, måsar ska döden dö, dom hör inte hemma i tätbebyggda områden. Jag hatar måsar, dom som påstår att dom har rätt att leva borde betala alla biltvättar, det är inte miljövänligt att behöva tvätta bilen onödigt ofta bara för att måsar siktar på bilar. Dom gör det på jävelskap.

Här någonstans börjar det bli intressant.

Folk i glesbygden blir uppläxande av politiker som går storstadsbon till mötes om vilka djur som ska få extra skydd, djur som aldrig drabbar staden.

När samma brott mot ett djur och i samma syfte görs i storstaden, så ska det ses som en bagatell.

Gör ni storstadsbor skillnad på djur och djur?

Jag tycker duvor är fina.
Citera
2021-06-24, 22:16
Medlem
F.Hansens avatar
Sjukt, om det var en fiskmås har jag full förståelse för avlivningen. Vem är denne person? Borde få en medalj.

Fiskmåsar är vidrig ohyra, skränar, bajsar ner, stör en om man äter ute på sommaren, med hot om bajsbomb.
De bryr sig inte ens om varandra, om nån t ex har en matbit i munnen är andra måsar genast där och ska ta för sig.

Skjut ut dessa till skärgården där de hör hemma.
Senast redigerad av F.Hansen 2021-06-24 kl. 22:26.
Citera
2021-06-24, 22:16
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Uppenbarligen jakt brott, undrar vilken fågel det var?

Jag ringer in det i morgon, funderar på en JO-anmälan också.

Jag tycker duvor är fina.
Citera
2021-06-24, 22:19
Medlem
Solituds avatar
Jag tänkte direkt att det måste vara en invandrare.

Att det hände i Karlskrona stärker väl den tesen.
Citera
2021-06-24, 22:20
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Helt klart någon som skulle må bättre om han fick lära sig förlänga sin alldeles för korta stubin. En fågel fick sätta livet till för en kaka. Han måste ha känt sig riktigt nöjd när han satte den på plats på det sätt han gjorde.

Alla andra tycker nog att han är ynklig som blir arg och primitiv som tar till våld.

Caféägaren skulle förstås ha kastat ut den labile gästen.

Om allt skulle gå rätt till, så borde cafegästen låtit fågeln ta kakan.
För att sedan vända sig till cafét i fråga för att be om en ny kaka och samtidigt lämna klagomål på hygienen på uteserveringen.

Vi befinner oss i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in