Citat:
Ursprungligen postat av
bzo
Herregud vad du är okunnig om de olika partiernas politik...
Nja, det är inte riktigt sant. Jag har ganska hygglig koll men inte på alla detaljer, för alla partier. Och ibland glömmer man detaljer.
Citat:
Ursprungligen postat av
bzo
Du kanske ska läsa genom respektive partis förslag och budget innan du fortsätter göra bort dig med felaktiga påståenden?
Det är riktigt. Och det gör jag vanligen. Men att rota rätt på SD's tomte-budget blev överkurs denna gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
bzo
Vad det gäller ovan påstående så hade SD som förslag i sin skuggbudget både för 2019, 2020 och 2021 en sänkning av ISK-skatten till nivån som den var före sossarna höjde skatten slutet på 2017.
Medger naturligtvis att jag hade fel. Det är inte speciellt ofta det händer, så det är inget bekymmer.
Och nu kommer jag dessutom att komma ihåg detta.
Och tvekar inte att säga att det är positivt att SD vill återställa skatten.
Dock verkar det vara en ren tomtebudget. Mycket utgiftsökningar, samtidigt som man har skattesänkningar. Deras kompisar i V fattar iaf att ökningar av statens slöseri måste betalas via mer plundring. Jag brukar notera deras ökade slöseri, och utgick då lite felaktigt från att dom såg till att plundra lika mycket mer.
Men jag såg en ökning. SD vill införa dubbelbeskattning på ränta. Och det är ju en effektiv bestraffning av investeringar i näringslivet. Dock verkade man ha räknat för lågt på skatteintäkterna. Fast man kanske tänker sig att investeringarna snarare upphör och då blir det inte så mycket ränta att dubbelbeskatta.
(Sedan borde dom kanske ha kommenterat effekterna på högre hyra när Fastighetsbolagen ska kapitalkostnader dubbelbeskattas.)
Citat:
Ursprungligen postat av
bzo
Influencer-Annie hoppas plocka lite snabba "tummen upp" på det från sina korkade väljare som inte ser igenom det desperata försöket.
Och tumme upp får hon ju. Sänkt skatt på ISK är bra oavsett om det är C eller SD som föreslår det.