Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Kan det vara så att polisen läser tråden och agerar lite därefter? Kan det vara den här trådens "fel" att TA kom i kläm? På grund av bataljen mellan PK och PU? Intressant, i så fall. Så, återigen: Om PU ljuger om klinkerläggningen den där lördagen undrar jag varför!
Edit: Jag har verkligen inget emot om polisen läser tråden och sätter sig ner och funderar, för jag tror att vi ibland kommer upp med saker som faktiskt borde intressera polisen.
Om det är den här trådens "fel" att ThAhl kom i kläm och blev lidande, det kan man enbart spekulera i (om inte han själv yttrar sig något om det).
PU behöver inte medvetet ha ljugit om aktiviteten, han kan ha kommit ihåg fel. Men - då borde PK också ha gjort det. PK har ju beskrivit hur det gick till när han, som han påstod, sa till PU och ThAhl att de inte fick åka med till stan på kvällen den 13 juni -92, att det inte fanns plats. (Han ville inte ha med ThAhl i bilen.) Man kan inte vara på två ställen samtidigt.
Jag tror nog att polisen läser denna tråd. Om de agerar efter det, det vet vi inte, det blir bara spekulationer. Det gör inte mig någonting heller, snarare tror jag som du, att det kanske kan vara positivt. Vem vet, kanske snappar de upp något de inte visste tidigare eller får någon idé. Man kan ju hoppas på att polisen hittar något som gör att de kan komma vidare. Det är väl det som vi alla (?) önskar?
Jag sätter mina förhoppningar till Kalla fall-gruppen!