2021-06-24, 07:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Demyx
Ursäkta, vad? Sätta händerna på axlarna kan väl alla, varför har hon en video om det?

Fråga inte mig. Det ska tydligen vara svårt att göra det på det viset hon gör. Jag fixar det på samma vis men jag åker inte konståkning ens så jag kanske bara är lite smidig
Citera
2021-06-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
På vilket instakonto läste du det? Jag har deras privata och byggfirman, men hittar inget om överklagan.

familjenanderssonsweden i kommentarerna skriver hon det.
Tror det stod 5 dagar sedan. Under filmen där dottern har svarta byxor och blå tröja och flickan sätter sig på baken
Citera
2021-06-24, 10:54
Medlem
VoktorDodkas avatar
Peter verkar vara en tystlåten och väldigt hunsad person, konflikträdd. Jag tror han går och dagdrömmer hela dagarna, hur han stryper henne, hur han sätter eld på henne, hur han bygger in henne i en vägg, hur han fryser ner henne och kapar upp i tunna skivor i en vedkap.

Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tragiskt.
Hur ska J rädda huset den här gången?
Eller har familjen bokat enkelbiljett till USA?
Hon startar ny firma, det verkar vara lösningen på allt för henne. Har dom dåligt med pengar men vill göra något, t ex åka skridskor, så startar hon en firma så dom slipper betala med egna pengar. Så tror jag hennes huvud fungerar.

Julias mamma är politiker, SD. Kan det ha något att göra med att näringsförbud m m går långsamt? Att hon hjälper till med alla överklaganden?

Citat:
Ursprungligen postat av MdmDvl
Elin och Viktor har fått barn nu, helt otroligt att hon valde att stanna med honom men dom verkar älska varandra och båda har jobb.
Viktor måste ändå vara den allra största vinnaren i Lyxfällans historia.
Senast redigerad av VoktorDodka 2021-06-24 kl. 10:56.
Citera
2021-06-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
På vilket instakonto läste du det? Jag har deras privata och byggfirman, men hittar inget om överklagan.

Jag kollade med Uppsala tingsrätten som hade avslagit något om huset häromdagen.
Citera
2021-06-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Jag kollade med Uppsala tingsrätten som hade avslagit något om huset häromdagen.
Tell me more!
Citera
2021-06-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Peter verkar vara en tystlåten och väldigt hunsad person, konflikträdd. Jag tror han går och dagdrömmer hela dagarna, hur han stryper henne, hur han sätter eld på henne, hur han bygger in henne i en vägg, hur han fryser ner henne och kapar upp i tunna skivor i en vedkap.

Hon startar ny firma, det verkar vara lösningen på allt för henne. Har dom dåligt med pengar men vill göra något, t ex åka skridskor, så startar hon en firma så dom slipper betala med egna pengar. Så tror jag hennes huvud fungerar.

Julias mamma är politiker, SD. Kan det ha något att göra med att näringsförbud m m går långsamt? Att hon hjälper till med alla överklaganden?

Antar att det ligger någonting i det.
Ser inte morsan att det går utför?
Finns det inte någon med info om Js skoltid?
Citera
2021-06-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Julias anhöriga - ledamot Z B - ser trevlig ut.

https://haabo.sd.se/styrelse-2/

Jag tycker - dvs jag vet ju nada om dem - att J:s föräldrar är i en mycket svår sits. Hur hjälper man en dotter som verkar ha flippat ut? Den exekutiva auktionen som var så nära att gå av stapeln för ett år sedan skulle ju bli en rejält ringande väckarklocka för de flesta. Men varför fick inte ens detta Julia och Peter att vakna? Istället verkar de ha tagit ytterligare en mängd dumma beslut.
Citera
2021-06-24, 15:31
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Familjen andersson heter kontot. Hon svarar i kommentarerna på frågor om huset bla i ett inlägg för fem dagar sedan där det är en film på när dottern gör piruetter på is.
Och även i kommentarerna på ett inlägg där hon visar att hon kan sätta händerna på axlarna

Fann texten. Såg även ett nytt foto där hon oroar sig över katten. Hade jag varit i hennes sits hade jag haft känt nåt behov av att mysa med katten, eller planera konståkningskarriären.

Hade nog istället vänt varenda sten för att fixa den ekonomiska/boende-situationen, men vi alla hanterar stress olika.
Citera
2021-06-24, 15:39
Medlem
Rekas avatar
Kanske gammal info för er, men tydligen är det J som startade Bålsta Konståkningsklubb.

Jag måste säga att hon har ett stort driv och engagemang. Att starta en klubb, och sedan försöka starta en professionell karriär i hennes ålder är nog rätt udda, men det sista är tyvärr meningslöst.

Tänk att ha lagt samma engagemang i att fixa boendesituationen istället.
Citera
2021-06-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tell me more!

Ett av bolagen, byggfirman hade överklagat för dom tyckte att huset var deras. Tingsrätten höll med kronofogden att huset tillhörde j/p och inte byggfirman.
Citera
2021-06-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Ett av bolagen, byggfirman hade överklagat för dom tyckte att huset var deras. Tingsrätten höll med kronofogden att huset tillhörde j/p och inte byggfirman.
Det är väl J som hävdat att hon äger bolaget, alltså är hon skyldig.
Jag fattar inte att J och P kan slingra sig och förhala så som de uppenbarligen gör.
Det är ju VD som är ansvarig för firman, eller?
Att ta ansvar är inget som verkar vara viktigt, endast att kringgå lag och rätt.

Läste en kommentar på instagram, där någon frågade om det var barnets dröm, konståkning, varpå J svarar: citat Det var hon som sa till mig när hon var knappt 4 år att hon ville bli som de på tv. Sen startade jag klubben i Bålsta för att det inte fanns
Citera
2021-06-24, 21:03
Avslutad
https://www.instagram.com/p/CQg2VI4H4iVufRdi5tnbGpzjp-pS9cqV6bX4M80/?utm_medium=copy_link
Hur kan hon med sin onda rygg snurra och göra allt i videon?
Läs sen inlägget om att hon tar tjuren vid hornen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in