2021-06-20, 20:52
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
"De små stegens tyranni" kallar jag det. Det kan vara mycket svårt att ta sig ur det och jag verkligen "gratulerar" dig till att ha lyckats komma ur skiten. Det är inte lätt, man tänker liksom att "det kommer bli bättre" men det blir det aldrig, snarare värre.

Det är en form av psykisk misshandel och man kanske kan jämföra det med att vara utsatt för en alkoholist eller narkomans eviga manipulationer. De lovar hela tiden men sviker alltid.

Jag bedömer att Peter befinner sig i en sån situation där han känner att han inte har några möjligheter att lämna, detta tillsammans med att han känner ansvar för barnen.

Om det blir så att huset säljs, de blir bostadslösa, så kopplas soc in pga minderåriga barn. Har Peter tur kanske kanske han erbjuds hjälp och stöd att lämna förhållandet. Soc utredning lär ju påvisa att Julia inte sätter barnens välbefinnande i första rummet.
Citera
2021-06-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Igår lades det ut på deras privata TikTok med texten:
"Klarat mitt första test i konståkning! Basic 1 så nu är det bara Fri 1 och Basic 2 som är mitt mål för år 2021!"

Så antar det har hänt i närtid. Var vet det tusan... Närmaste skridoskohall gissar jag på... Förlåt. Konståkningshall menade jag ju ;-)

Är det Julias egen mamma som inspirerar henne hålla på med konståkning efter fyllda 40?

Julias mamma lärde sig enligt uppgifter i en intervju simhopp och aikido efter fyllda 40:

”...tycker om simma, spela tennis och åka skidor – både på längden och utför.

– Simhopp och aikido var jättekul grejer att lära sig efter 40!”

https://unt.se/familj/sprak-har-alltid-lockat-henne-2312428.aspx

Hoppas förresten ”det ordnade sig” med mammans mammas sista tid i livet, lät rätt omänskligt annars som det beskrivs.

Eller - om Julia igen - kan Julia ha någon ålderskris? Vill inte vara 40 och med ryggproblem, utan en ung isprinsessa? Kosta vad det kosta vill...
Senast redigerad av ModPodge 2021-06-20 kl. 21:16.
Citera
2021-06-20, 21:39
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Är det Julias egen mamma som inspirerar henne hålla på med konståkning efter fyllda 40?

Julias mamma lärde sig enligt uppgifter i en intervju simhopp och aikido efter fyllda 40:

Hoppas förresten ”det ordnade sig” med mammans mammas sista tid i livet, lät rätt omänskligt annars som det beskrivs.

Eller - om Julia igen - kan Julia ha någon ålderskris? Vill inte vara 40 och med ryggproblem, utan en ung isprinsessa? Kosta vad det kosta vill...

Din teori är inte otänkbar. Julias dotter (8 år?) har klarat Basic 2 och Fri 1, och det tyder ju på att Julia är verkligen färsk inom konståkningen.

Kan det vara så att modern curlar Julia och bara bagatelliserar de ekonomiska problemen(?)
Fast i och för sig bör ju Julia själv kunna se problem och själv kunna prioritera problem kontra nöjen/hobbies.

Ålderkris? Tja, kanske... tycker hon verkar rätt barnslig av sig så hon vill kanske vara yngre än vad hon är, som du själv sa.
Såg en video där hon iklädd änglavingar höll en "skridsko-show", hon såg verkligen ut att trivas att vara "is-ängel".

Edit: önskar verkligen att någon som känner familjen privat, eller är med i samma skridskoklubb, kunde komma in i tråden med lite insider-info.
Citera
2021-06-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge

Hahaha, ur moderns intervju
UPPSKATTAR HOS ANDRA: Ärlighet, gillar inte smussel. Gillar människor som skapar respekt genom sitt handlande, oberoende av yrke och utbildning,

Det har hon inte fört över till sin dotter..
Jag är förundrad över att inte någon myndighet ingriper, det är så vrickat så hälften vore nog.
Gällande företagen och vem som äger vad, lösöre, bilar, hus, tomt, skridskor, så är det en jäkla röra, men det spelar ingen roll, eftersom det viktigaste är att komma ivägpå skridskoläger i USA..

Trolig kris, kanske pga Js mammas utövanden och bravader i medelåldern. Nu ska J minsann visa att hon också kan, bli vad hon vill.
Isprinsessa och snickare, VD, organiserare, allt kan hon...
Utom att göra rätt för sig och betala räkningar, se till att barnen har tak över huvudet, mat i magen och vettig sysselsättning.

Inom mig vill jag att barnen ska tas omhand, jag tror att J och P inte riktigt mäktar med föräldrarrollen, det är lite mycket, särskilt nu när J ska bli en stjärna.
Isprinsessa, ryssland, kanske ligger och skaver att hon ska visa alla- vaddå?

Uppmaning till J- släpp isdrömmarna, fokusera på dina barn och deras drömmar
Citera
2021-06-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Din teori är inte otänkbar. Julias dotter (8 år?) har klarat Basic 2 och Fri 1, och det tyder ju på att Julia är verkligen färsk inom konståkningen.

Kan det vara så att modern curlar Julia och bara bagatelliserar de ekonomiska problemen(?)
Fast i och för sig bör ju Julia själv kunna se problem och själv kunna prioritera problem kontra nöjen/hobbies.

Ålderkris? Tja, kanske... tycker hon verkar rätt barnslig av sig så hon vill kanske vara yngre än vad hon är, som du själv sa.
Såg en video där hon iklädd änglavingar höll en "skridsko-show", hon såg verkligen ut att trivas att vara "is-ängel".

Edit: önskar verkligen att någon som känner familjen privat, eller är med i samma skridskoklubb, kunde komma in i tråden med lite insider-info.
Tror inte att någon orkar umgås i större utsträckning, hela alltet utstrålar missär.
Gällande skridskoklubben, måste du mena konståkningsklubben det är skillnad på att åka skridskor och konståkning
Vet från en hockeyförälder att det brukar vara endast J med dotter på isen, samt nån ryska eller polack som gapar.. ingen stor anstormning direkt. Hur många som faktiskt är konståkningsåkare, är väldigt oklart.
Citera
2021-06-21, 06:53
Medlem
https://www.kronofogden.se/85094.html
Julias hus
Citera
2021-06-21, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tror inte att någon orkar umgås i större utsträckning, hela alltet utstrålar missär.
Gällande skridskoklubben, måste du mena konståkningsklubben det är skillnad på att åka skridskor och konståkning
Vet från en hockeyförälder att det brukar vara endast J med dotter på isen, samt nån ryska eller polack som gapar.. ingen stor anstormning direkt. Hur många som faktiskt är konståkningsåkare, är väldigt oklart.

Jag kan absolut förstå tjusningen i att hitta ett nytt intresse i vuxen ålder, närmar mig själv 50 och hittade träning först som 40+ och det är skitkul att utvecklas och testa olika tränare. MEN jag skulle aldrig satsa på det med tävlingar, läger och lägga ner tid och pengar så det näst intill blir elitsatsning...aldrig och jag är oerhört slarvig med pengar men att lägga ner dessa summor på läger när fogden vill sälja mitt hem...aldrig!!

Vad är hennes grej med konståkningen? Nån som vet var denna besatthet kommer från? Det finns ju ingen professionell åkare över 30 väl? Att ha ett stort engagemang i sina barns idrott och att börja träna för att ha något gemensamt är jag bara positivt inställd till men här verkar det ju som att mamma, på bekostnad av hela familjen, försöker leva en prinsessdröm.

Blir så tragiskt för barnen att stå vid sidan av och se hur mamma slåss för en karriär som aldrig kommer medan familjen blir hemlösa
Citera
2021-06-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Julias hus

Undrar hur lång tid det tar innan Julia är ute på Tiktok/Instagram och tigger pengar igen. Då kan hon ju få in en del slantar så hon har råd att åka till USA..
Citera
2021-06-21, 10:43
Medlem
Citat:
Julias hus
Tragiskt.
Hur ska J rädda huset den här gången?
Eller har familjen bokat enkelbiljett till USA?
Citera
2021-06-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Jag kan absolut förstå tjusningen i att hitta ett nytt intresse i vuxen ålder, närmar mig själv 50 och hittade träning först som 40+ och det är skitkul att utvecklas och testa olika tränare. MEN jag skulle aldrig satsa på det med tävlingar, läger och lägga ner tid och pengar så det näst intill blir elitsatsning...aldrig och jag är oerhört slarvig med pengar men att lägga ner dessa summor på läger när fogden vill sälja mitt hem...aldrig!!

Vad är hennes grej med konståkningen? Nån som vet var denna besatthet kommer från? Det finns ju ingen professionell åkare över 30 väl? Att ha ett stort engagemang i sina barns idrott och att börja träna för att ha något gemensamt är jag bara positivt inställd till men här verkar det ju som att mamma, på bekostnad av hela familjen, försöker leva en prinsessdröm.

Blir så tragiskt för barnen att stå vid sidan av och se hur mamma slåss för en karriär som aldrig kommer medan familjen blir hemlösa

Det är djupt tragiskt. Sedan är det ett ”fascinerande fall” iom att det känns som att Julia på något sätt är ”knäpp” på ett sätt som är svårt att förstå som utomstående.

Det är som att det är någon oupptäckt psykisk störning. Det finns väl en hel del ”psykiska åkommor” som ”upptäckts” på senare år och/eller fått behandlingsmetoder. T ex OCD, Hoarding Disorder, Compulsive shopping disorder osv.

Väldigt jobbig situation för Julias föräldrar också. Julias mamma ger ett mycket sympatiskt intryck i tidigare tidningsintervjuer.

Men om deras dotter är ”sjuk” på något sätt - och svärsonen svårt medberoende - hur hjälper man på bästa sätt? Att huset tidigare var på väg till exekutiv auktion hjälpte ju inte ens det. Kommer j och P:s föräldrar hjälpa till igen (om de kan det öht) och kommer det i så fall att hjälpa i längden? Har Julia - som enligt uppgift är enda barnet - varit van att få extrapengar från sina föräldrar?
Citera
2021-06-21, 15:39
Medlem
Demyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Har folk inte glömt bort Julia ännu?

Insåg nyligt att lyxfällan var typ 800m från mitt boende för något år sedan. Fan att jag missade Magdalenas autograf. Hon får mig att titta på programmet ibland. Varm individ.

Vad hände med den där andra gubben som brukade vara med?
Känns nästan som att hon skulle kunna ha sin egen tråd vid det här laget.
Citera
2021-06-21, 16:09
Medlem
Citat:
Julias hus

En tragedi för barnen. Men det är Sverige, så de kommer inte hamna på gatan om försäljningen slutförs denna gång.

Det här är verkligen tvärtom-foton jämfört med hur traditionella mäklarbilder ser ut. Neddragna persienner, brädhögar utanför huset. Den första anblicken är inte direkt lockande. Inga photoshopfilter här inte.

Varför väljer man som köpare att köpa hus via KFM? Brukar det bli mycket billigare? Och hur skiljer sig detta köp från det brukliga via mäklare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in