2021-06-07, 18:41
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Har sett alla avsnitt säsongerna 27-30 nu.

1 enda avsnitt var bra.

Säsong 28 avsnitt 10 med konståkerskan och mesen.
Men Hujedamej vad bra avsnittet var.

Mest omskrivna avsnittet här i tråden?

Ja detta är väldigt omskrivet, ett av de mest omskrivna i alla fall. Kul att tråden vaknat till liv igen, ett tag stod det rätt still här. Två andra välomskrivna avsnitt är Vanitas och det om Elin och Viktor i Storuman.
Citera
2021-06-07, 18:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Två andra välomskrivna avsnitt är Vanitas och det om Elin och Viktor i Storuman.
Andra är numera ganska duktiga på att berätta vilka avsnitt de pratar om, men det är inte riktigt din grej?

Man kan berätta vilket avsnitt och vilken säsong det gäller. Då är det mycket lättare för oss i tråden att veta vad du pratar om.

Följ gärna hur många andra numera gör. Tack!
Senast redigerad av constant 2021-06-07 kl. 18:59.
Citera
2021-06-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ja detta är väldigt omskrivet, ett av de mest omskrivna i alla fall. Kul att tråden vaknat till liv igen, ett tag stod det rätt still här. Två andra välomskrivna avsnitt är Vanitas och det om Elin och Viktor i Storuman.

Elin och Viktor har fått barn nu, helt otroligt att hon valde att stanna med honom men dom verkar älska varandra och båda har jobb.
Citera
2021-06-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Ska huset säljas?

De har ”glömt” betala ränta på lån som gått vidare till Inkasso. Stod tydligen ett inlägg om det på familjens Insta.

En angiven obetald summa där var drygt 90 000. Hur mycket kan det prioriterade konståkningslägret i USA tänkas kosta? Det som skulle vara billigare än motsvarande europeiskt? Hoppas hon kommit ihåg att räkna in resa och uppehälle...
Citera
2021-06-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja man undrar ju verkligen hur hon tänker. Men kanske börjar det gå upp ett ljus nu. Hon kanske äntligen fattar att föräldrarna inte löser hennes skulder längre och kanske fattar att det finns omkostnader kring att låna pengar. Ingen bank lånar ju ut gratis.

Det verkar ju mer än lovligt korkat.

Det där är helt sanslöst. Sådana människor borde fråntas både ekonomi och rösträtt och ha god man och möjligen få veckopeng.

Det kan men verkligen undra. Ska hon jobba som lärling? Verkligen jättekonstigt. De får ju inte in mer pengar för den saken. Sen hur går det med den berömda ryggen? Hon som inte ens kan åka med kollektivtrafiken för att hon påstår att hon har ont i ryggen? Men flyga till USA går ju bra! Ja, hur går det att jobba som hantverkare när man inte ens kan åka buss?

De flesta som har egna firmor sköter väl mycket av det själva samtidigt som de jobbar. Hon kanske tror att de kan rädda huset. Jag tycker verkligen synd om P och barnen, men inte henne.

Jag är osäker på om jag förstod det rätt, men jag fattade det som att Magdalena sa att hon TEMPORÄRT lyckats frysa räntan på några av lånen. Men i så fall var det ju bara en tillfällig frist?
Citera
2021-06-08, 01:00
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Andra är numera ganska duktiga på att berätta vilka avsnitt de pratar om, men det är inte riktigt din grej?

Man kan berätta vilket avsnitt och vilken säsong det gäller. Då är det mycket lättare för oss i tråden att veta vad du pratar om.

Följ gärna hur många andra numera gör. Tack!

Jag visste inte vilket avsnitt de var med i när jag tidigare skrev. Tänkte kanske någon orkade googla om den var intresserad. Men okej, kollade upp det:

Vanita säsong 9 avsnitt 3

Elin och Victor (rätt stavning) säsong 23 avsnitt 3

Citat:
Ursprungligen postat av MdmDvl
Elin och Viktor har fått barn nu, helt otroligt att hon valde att stanna med honom men dom verkar älska varandra och båda har jobb.

Oj, det trodde jag inte. Kul om det funkar både kärleksmässigt och ekonomiskt!
Citera
2021-06-08, 09:45
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Jag är osäker på om jag förstod det rätt, men jag fattade det som att Magdalena sa att hon TEMPORÄRT lyckats frysa räntan på några av lånen. Men i så fall var det ju bara en tillfällig frist?
Ja, ofta är det väl så, att kreditgivaren ger ett tidsfönster med fryst ränta. Ibland kan väl vissa avgifter avskrivas med. Allt det där är säkert från fall till fall och villigheten till efterskänkning beror nog både på vilken kreditgivare det är och vilken kredittagare det är. Är det en som är en strulpelle eller slarvmaja så är de nog inte så sugna på att ge ny chans på chans.
Citera
2021-06-08, 10:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Vanita säsong 9 avsnitt 3
"Om man är myndigförklarad i Sverige, så borde man fatta att noll inte är någon inkomst."
"Jag lever ju på det här fina lilla guldkortet" :-)

Tack för avsnittsinfon! Det blir att titta igen.
Citera
2021-06-08, 12:22
Medlem
constants avatar
Tittade på Vanessavsnittet (säsong 9 avsnitt 3). så mycket bättre än dagens... Tuffare filmat, lite krim-stuk, och jag vad inte vad. Klart mer sevärt, inte lika seriöst som i dag. Bara bättre.

Tipset, back to basic.

Sedan måste man inse att just det avsnittet var top of the pops. Söt tjej som verkligen gör allt för att verka blåst, och ett par snubbar i kostym som vill visa henne tillrätta. En fantastisk show.
Senast redigerad av constant 2021-06-08 kl. 12:30.
Citera
2021-06-08, 18:55
Medlem
Citat:
Tittade på Vanessavsnittet (säsong 9 avsnitt 3). så mycket bättre än dagens... Tuffare filmat, lite krim-stuk, och jag vad inte vad. Klart mer sevärt, inte lika seriöst som i dag. Bara bättre.

Tipset, back to basic.

Sedan måste man inse att just det avsnittet var top of the pops. Söt tjej som verkligen gör allt för att verka blåst, och ett par snubbar i kostym som vill visa henne tillrätta. En fantastisk show.

Hon sitter väl i fängelse nu? Eller knivhögg inte hon någon kille, har för mig att hon hängde en del med Kissie back in the days.
Citera
2021-06-08, 19:23
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piklok
Ytterligare som Julia Andersson (konståkerskan, säsong 28 avsnitt 10) postat:

Om fyra år är familjen på gatan sedan länge…
Herregud. Hon hade ju såna fysiska besvär att hon inte ens kunde åka buss, men nu ska hon bli snickare. Never ending story med denna familj verkar det som.
Citera
2021-06-08, 21:09
Medlem
Citat:
Avsnitt?
S 30 A 4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto