Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Givetvis är polisen medborgarnas vän, ja de laglydigas då…. Hur menar du det skulle gå om polisen inte ens fanns…?
De flesta som skriver som dig om polisen har dålig koll och en massa fördomar om polisen.
Polisen ska finnas, men göra nytta. Hur länge tror du att någon av oss hade fått jobba kvar på vad än vi jobbar med med bara 4% effektivitet?
Inga fördomar. Professor Leif G. W Persson är min källa till 4% uppklarningsprocent. Liksom mina egna observationer. Lata och odugliga.
Att polisen absolut INTE är en vän till Svensson är uppenbart. Förklaringen är att deras bossar definitivt inte är vänner med sitt eget folk. Exempelvis rycker polisen inte ens ut på larm om misshandel, men 5km i timmen är det full patte på.
Om du verkligen vill att snuten ska dyka upp, snabbt och med full styrka, spreja NEGER eller något liknande på en husvägg. Har du dessutom tur, dyker den där korkade sötnosen upp. Hon som gick ner på knä och knöt näven i kommunisthälsning. För att hylla BLM, en marxistisk organisation som har bland annat som mål att krossa kärnfamiljen. Deras egna ord. Se själv på deras websida.
Polisens nuvarande symbol är fascie, yxhuvuden instuckna i risknippen. Som var en symbol för lag och ordning redan hos de gamla romarna. Men vår polis har sedan länge tappat udden, som ju yxhuvudet står för. Så mitt förslag, om någon polis läser detta (vilket de gör, istället för att göra nytta), ta bort yxhuvudena. Ingen udd, inga yxhuvuden. Så blir bara yxskaften kvar.
Goddag yxskaft.