Citat:
Ursprungligen postat av
Beyondnudity
Ilväll kl 21 ska Tommy hålla låda igen på facebook. In och titta!!
Där sitter de och myser på hotellet igen. Tommy för kvällen iförd en... något han kan ha hittat bland kvarglömda persedlar. Inte ens UFF skulle ta emot den tirsan. Med holkärmar och en kedja som mer påminner om något som håller kvar proppen i badkaret.
Tommys operation har inte lämnat några spår. Även om man borrar ett aldrig så litet hål i skallbenet kan man tycka det borde finnas en liten rakad bit vid tinningen. Eller möjligen ett plåster? Men det syns inte ett spår av något ingrepp.
De har hittat hem till varandra nu. Först tänkte jag på ekorrarna Piff och Puff. Men de påminner mer om de där gamla gubbarna i Mupparna. Tommys predikan handlar om tre kungar som ska slakta en fjärde kungs arméer. Oklart varför. Israel var inte ens ett land på den tiden, så det här handlar om klankrig. En profet har fått för sig att de ska anfalla den fjärde kungen från ett oväntat håll. För att göra det måste de ta sig genom en ökenvandring under lång tid. De värdelösa klanledarna/kungarna har inte tagit med sig tillräckligt med vatten så det räcker. Men det gör inget. Gud släcker deras törst ändå. Tommy tar sig själv som ett exempel. Hans "åkommor" har inte hindrat honom från att sitta på en balkong i Örebro och predika. Gud gör under. Både kungarna och Tommy vann sina slag. Tommy tänkte aldrig på att det kanske var en fin hint från Gud att han kanske skulle lägga ner sin verksamhet?
Profeten drar en skröna om hur en person för inte så länge sedan hade baktalat honom. Jabba menar att han konfronterade honom och påstått att han stirrat den onde i vitögat och sagt att han inte skulle be honom om ursäkt utan Gud. Men jag tror inte på Gud sa den onde ateisten. Men han gjorde det och blev frälst på kuppen. Jag tror inte ett ord på detta. Jag tror någon baktalade Jabba, men sedan finns det nog utrymme för alternativa sanningar i det han säger.
En timmes jidder om deras egen förträfflighet. Ett dussin Jesustanter skriver Halleluja. Det ser dessvärre ut som att Operation tumör fick den effekt de hoppats på. Ingen frågar längre om vad som hände med Tommys bröllop. Det måste man göra personligt med Tommy om man undrar. Då kommer man få ett svar som passar Tommy. Sekten har hittat hem igen. Hjärntvätt stavas det.