Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Som jag skrev så tänker jag mig alltså att det är en man i mörk rock, keps och handledsväska (dvs. SE) som vittnena ser springa in i gränden, uppför trappan, och vidare längs DB-gatan. Och du svarade att ett möjligt alternativ är att de kanske ser en man i rock som springer för att han blir rädd för mördaren/skotten. Jag tipsade dig då om Andersson/Borgnäs teori som alltså går ut på just ett liknande scenario, där en alternativ gärningsman i upprullad stickad mössa (och kanske med en blå täckjacka?) skjuter Palme, men där det är SE som de här vittnena sedan ser springa därifrån. Om jag har missförstått dig på något sätt så kanske det beror på att du är otydlig när du beskriver det tänkta händelseförloppet. Jag tycker alltså att din idé här är intressant, och du får gärna förklara lite tydligare hur du menar att det kan ha gått till.
Du hoppade in i en konversation som handlade om vad YN och LJ ser. Med något som inte hade med saken att göra. Och du fortsätter göra det nu.
Det mitt inlägg sa:Om LJ och YN ser två personer vara signalement inte har ett dyft gemensamt, varför ska man per automatik anta att det är samma person? Jag skiter fullständigt i vad Borgnäs och Andersson tror. För det var inte det vi pratade om, när du hoppade in i konversationen helt OT.
Och jag beskrev inget tänkt gärningsförlopp. Har du svårt skilja dina egna tankar från ord du läser?
Förresten. Du skrev att vittnena beskriver en man i mörk rock, keps och handledsväska som springer från platsen.
Detta är en ren lögn av dig