2021-06-24, 12:09
Medlem
Från SVT:

"Liberalernas partiledare Nyamko Sabuni säger nej till att omförhandla januariavtalet, uppger hon för TT.

Det har tidigare antytts och spekulerats i att Liberalerna skulle vara ointresserade av att omförhandla avtalet som gjort det möjligt för Stefan Löfven (S) att leda en minoritetsregering, men det är första gången Nyamko Sabuni lämnar ett definitivt besked."
Citera
2021-06-24, 12:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Helt skruvat när en massa S-profiler och vänstermedia börjat propagera för Annie Lööf. Då vet man att något är verkligt sjukt i mediavärlden och "deep state".

Som tur är kommer det aldrig att hända, men det säger ändå något och borde ge en hint till mediebolagen om varför de får så lågt förtroende.

Hela jöken var en stor hint också. Vad är S för ett parti egentligen?
Citera
2021-06-24, 12:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag förstår ju att Sabuni sitter i en rövsits men är inte hon helt dum i huvet om hon tvingar fram ett nyval?
Citera
2021-06-24, 12:13
Medlem
AreYouBacks avatar
Annie Lööf spelar Game of Thrones. Jag kan tänka mig att rösta på L bara för att sätta käppar i hjulet för C. Det är litet pris att betala. Jag önskar att Moderater som närmare står Liberalerna borde agera och byta röst.
Citera
2021-06-24, 12:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poindexter
Från SVT:

"Liberalernas partiledare Nyamko Sabuni säger nej till att omförhandla januariavtalet, uppger hon för TT.

Det har tidigare antytts och spekulerats i att Liberalerna skulle vara ointresserade av att omförhandla avtalet som gjort det möjligt för Stefan Löfven (S) att leda en minoritetsregering, men det är första gången Nyamko Sabuni lämnar ett definitivt besked."
Jag trodde Sabuni redan sagt nej!?

Annie sa iofs igår att hon skulle tala med Sabuni. Det hade varit intressant att höra mer om det samtalet.
Citera
2021-06-24, 12:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Annie Lööf är en politisk vilde på riktigt. Hela C känns som ett vilde-parti? Ett parti som bara vänder kappan efter vinden och ser till att utesluta "ytterkantspartier".

Vad säger C's väljare förutom att deras politik står för att man ska breda den politiska mitten?
C:s väljare hejar på Lööf. Förutom några gamla trogna på landsbygden som kanske börjar undra. Därför verkar det som att börjar jäsa så smått inom partiet. Men så länge dom inte tappar i opinionen så är det svårt att gå för hårt fram.

Dom har målat in sig i ett hörn som blir svårt att backa ur dom vill ha tillbaks sin gamla profil. Det kan bara ske om Lööf avgår.
Citera
2021-06-24, 12:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det tror jag är en viktig iakttagelse. Partiers vilja att gå till val måste i mycket handla om hur de tror att det kommer att gå. Risken för S och C är att det bara är V som tjänar på det. Eftersom det är så jämnt räcker det också att några inom C tröttnar och röstar borgerligt istället, så sitter UK där efter valet.

Vore jag S och C skulle jag vara högst tveksam till ett extraval.
De (= Lööf) har genom felbedömningar och arrogans försatt sig i den här situationen. S riskerar förlora på extra val, dels lär de blöda åt vänster även om de säkert kommer bedriva röd valrörelse, dels utesluter jag inte att de förlorar stödröster t mp. Lööf kommer hamras mellan V och SD/Kd som inte kommer försitta en möjlighet att påpeka att Lööf riskerar att totalt låsa situationen även efter nästa val. I intervjuer kommer fokus hamna här för Lööf. Så jag tror som du, extra val är ett vågspel men finns alternativ?
Citera
2021-06-24, 12:15
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Från SVT:

Tycker att Stefan skall köra på hårt nu och utlösa nyval medan han är i Bryssel.
Citera
2021-06-24, 12:17
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Från SVT:

Hoppas verkligen att hon står på sig och håller i beslutet. Jag känner en stark skadeglädje för Lööf just nu Hon har gjort bort sig helt och hållet.
Citera
Medlem
pandemonium71s avatar
Om L håller i att man jobbar för en borgerlig regering tror jag att man kommer se en uppgång på riktigt i opinionen. Om det räcker för att locka tillbaka stödväljare från högern beror nog på hur opinionen ser ut om ett par månader.

Med tanke på att det är ett extraval och att man får en ny chans nästa år kan nog en del vara villiga att chansa.
Senast redigerad av pandemonium71 2021-06-24 kl. 12:20.
Citera
Bannlyst
Skulle säga att alla har sin beskärda del i skulden till denna politiska kris, utom möjligen MP och SD.
Citera
2021-06-24, 12:19
Medlem
JustZlatans avatar
Extravalet kryper sig allt närmare! Bra av Sabuni att inte ta order från Annie Lööf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in