2021-06-24, 12:21
Medlem
Kalsarikannis avatar
Lästa att Sabuni anser att Löfven nu bör låta riksdagens talman inleda så kallade talmansrundor för att sondera möjligheten för en ny regering. Jag tror knappast att så kommer ske utan föredrar extraval.
Citera
2021-06-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Du får kalla det vad du vill, men alla partier vet att man inte hinner göra nåt vettigt på knappt 1 år och det vet även allmänheten. Ett val kostar massor av pengar och det är du och jag som betalar kalaset. Jag står absolut inte för C:s politik, däremot för stabilitet. Igår rapporterades det om ekonomisk instabilitet i Sverige pga det instabila läget. Det är verkligen inget som varken det röda eller blåa laget vill. Däremot skulle jag gissa att Ulf och Ebba var tvungna att försöka rösta bort löfven för att påvisa att dom gjort allt i sin makt för att få bort honom, men innerst inne handlar det troligen om ett sätt att fiska efter röster inför nästa års val som handlingskraftiga personer. Det är ett jäkla skådespeleri av dess like och allt handlar om att inte tappa ansiktet inför sina egna väljare.

Du glömde att nämna att det faktiskt är superfarligt med extraval på grund av corona, i övrigt fick du med samtliga av slaskpressens talking points. Den som försvarar stabiliteten försvarar också status quo. Varför älskar du systemet så mycket? Tycker du verkligen att det nuvarande styret gör ett bra jobb? Vi behöver fullt kaos för att få förändring.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
De (= Lööf) har genom felbedömningar och arrogans försatt sig i den här situationen. S riskerar förlora på extra val, dels lär de blöda åt vänster även om de säkert kommer bedriva röd valrörelse, dels utesluter jag inte att de förlorar stödröster t mp. Lööf kommer hamras mellan V och SD/Kd som inte kommer försitta en möjlighet att påpeka att Lööf riskerar att totalt låsa situationen även efter nästa val. I intervjuer kommer fokus hamna här för Lööf. Så jag tror som du, extra val är ett vågspel men finns alternativ?

Det är väl inte säkert. Redan ser man artiklar med C-folk som säger att Lööf har varit för undfallande. Jag har ingen inblick i hur C fungerar, men det där med att Lööf tycker att Atlas Shrugged är den bästa bok hon har läst.... om resten av partiet är på det viset kommer det förmodligen att bli ett extraval.

Och hur några kan tro att de är ett mittenparti, eller att media inte tar upp något av det där. Fattar de inte, eller är de korrupta de också och tar mutor och annat
Citera
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Skulle säga att alla har sin beskärda del i skulden till denna politiska kris, utom möjligen MP och SD.

Oppositionens jobb är att driva sin politik, hur är det deras fel? Det är S, L, MP och mest C som får stå med skuld i denna frågan. Det hade varit så lätt för Annie att stryka punkt 44 INNAN misstroenderöstningen.
Citera
2021-06-24, 12:23
Medlem
fishANDchipss avatar
"Den som gapaj eftej mycket mistej ofta hela stycket".

.. Kan ju få bli Annies slogan i ett förmodat extra val. Jag önskar hela Centern all olycka i framtiden.
Citera
2021-06-24, 12:24
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag förstår ju att Sabuni sitter i en rövsits men är inte hon helt dum i huvet om hon tvingar fram ett nyval?

Vem kommer i så fall under det kommande ordinarie valet premiera partiet som åter gett förnyat stöd till Löfven och därmed agerat vindflöjel?
Citera
2021-06-24, 12:25
Medlem
x-factory-xs avatar
Det är bra att Sabuni vågar leda L tillbaka i den borgerliga värmen. Nu har de provat på ”att ta ansvar” och släppa fram galningarna i MP och C. Det fungerade inte. Sverige håller på att gå under som nation.

Dags att släppa det politiska spelet och återinföra hederlighet i politiken. Att stå för sitt ord. Där har C valt en annan väg som det så fint heter, och det måste straffa sig förr eller senare. C’s väljare måste få upp ögonen för Annie Lööfs försåtliga och väldigt farliga spel.
Citera
2021-06-24, 12:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
MP är jättenöjda, de är medfött malliga och överdriver alltid sina insatser för miljön. Men med "succe" menar jag att även väljarna är jättenöjda. Det är de inte. MP har aldrig genomfört fler MP-löften och aldrig varit mer osynliga än 2018-2021, och inte haft lägre opinionssiffror på säkert 10 år.

MP finns inte för väljarna eller några andra än de själva. De skall bara samla personliga godhetspoäng: om alla tyckte som dem skulle de ju inte vara godast, viktigast och smartast. Där är de lite som L faktiskt. Som sovjetiska politbyrån ungefär, som gör det som är bäst för alla oavsett vad alla tycker.
Citera
2021-06-24, 12:26
Medlem
arbetets avatar
Well played, Sabuni!
/.../
Regeringen och Center uppmanade i går Liberalerna att tänka om under midsommarhelgen för att undvika ett extra val. De erbjöd Sabuni att omförhandla januariavtalet om L kommer tillbaka till samarbetet.

Vi kommer inte ingå ett nytt avtal med vad som i praktiken blir både S,V, C och MP, säger Sabuni till TT.

Vi verkar konstruktivt för en liberal borgerlig regering och ser gärna att Centerpartiet ansluter sig.

https://www.dn.se/sverige/lofvens-regeringskris-folj-dns-direktrapportering/
Senast redigerad av arbetet 2021-06-24 kl. 12:28.
Citera
2021-06-24, 12:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag förstår ju att Sabuni sitter i en rövsits men är inte hon helt dum i huvet om hon tvingar fram ett nyval?
Rövsits var ordet. Jag tror L har bäst chans t överlevnad om de nu står fast, surrar sig vid Kristersson och kör på. Att än en gång ändra sig vore en dödsstöt, de skulle framstå som totalt opålitliga.

Dessutom tror jag Sabuni är bättre som partiledare om hon får driva en linje hon tror på.
Citera
2021-06-24, 12:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Medierna kommer garanterat inte älska MP när följderna av Bolunds obstruktion i slutförvaringsfrågan leder till total blackout i ela landet och medierna därmed varken kan sälja fysika lösnummer eller få ut sina sändningar på ett nedstängt nät.

Det är inte MPs fel; det beror på att vi inte byggt tillräckligt med vindkraft! Vi måste avskaffa den kommunala vetorätten och ge mer subventioner!
Citera
2021-06-24, 12:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarikanni
Tycker att Stefan skall köra på hårt nu och utlösa nyval medan han är i Bryssel.

Så hade en annan gjort.

"Nu är det midsommar imorgon och vi måste få slut på det här före dess. Jag går in på taxfreen nu."

Eventuellt hade jag rullat en tärning med, 1-2: extraval, 3-4: jag ger mitt stöd till UK, och 5-6: V och C får två timmar på sig att sy ihop en budget, annars blir det extraval, och de är de skyldiga.

Det hade varit drag under galoscherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in