Citat:
Ursprungligen postat av
Sabakasob
Pratat med folk, tagit medecin, legat och klappat hundar ett tag nu o jag har bestämt mig
Är också viktigt för mig att min kropp är intakt när jag dör, vill inte lämna kvar nån köttfärssås till familj och vänner.
jag som hört så mycket om hur benzo/opiater/alkohol kombon är livsfarlig nu blev jag ganska besviken, så du tror inte att 0 tolerans och tillräckligt hög dos av kombon räcker för en säker död?
Som andra skriver så sök hjälp istället. Inget är konstant och läget förändras kontinuerligt så om 5 år kanske du är i en helt annan situation och lever loppan.
Det sagt så verkar du ju ändå lite mån om de efterlevande. När jag hade liknande tankar kom jag fram till att jag skulle få det att se ut som en olycka för att skona de närmsta.
Personligen skulle jag gärna försvinna i samband med en kraftig detonation som mosar allt innan nervsignalerna hunnit registreras av hjärnan.. Helst helt ovetandes typ att det stod en arab med en atombomb innanför rocken bakom mig i kön på Ica.
Jag skulle starkt avråda från droger iallafall. Drack alldeles för mkt på en fest i ungdomen så jag slutade spontanandas. Mina kompisar såg att jag var blå om läpparna och sa åt mig att andas. Vi var i en stuga i skogen innan mobiltelefonernas tid så ingen sjukvård. En halv natt av grym ångest då man kände att shit måste andas när det började pirra i läpparna. Trots att jag var kraftigt berusad så var det väldigt ångestframkallande att inte kunna andas självmant.
Risken med droger om du inte vet exakt vad du gör är att du paralyserar dig själv och långsamt kvävs i en utdragen extremt ångestframkallande process. Än värre om du efter någon timmes ångestfylld kamp slutligen somnar in för att vakna förlamad som en sparris på IVA utan att kunna röra dig eller kommunicera med omvärlden med kronisk smärta och de håller liv i dig i 100 år till i hopp om att någon dag hitta en kur...