Citat:
Ursprungligen postat av
Sabakasob
Pratat med folk, tagit medecin, legat och klappat hundar ett tag nu o jag har bestämt mig
Är också viktigt för mig att min kropp är intakt när jag dör, vill inte lämna kvar nån köttfärssås till familj och vänner.
jag som hört så mycket om hur benzo/opiater/alkohol kombon är livsfarlig nu blev jag ganska besviken, så du tror inte att 0 tolerans och tillräckligt hög dos av kombon räcker för en säker död?
Det är såklart möjligt att du kan dö av det, men riskerna är rätt höga, för höga för att våga chansa enligt mig. Ganska pinsamt och förnedrande. Skam är en jävligt fascinerade grej, du oroar dig för hur din kropp ska se ut efter det att du dött. Rätt sjukt egentligen. Jag tror inte att efterspelet av en överdos är värdigare eller mer estetiskt tilltalande än något annat, tvärtom.
Betänk också att en grej som nästan är lika stark som skam är dödsångest, du ska kunna hålla dig cool efter du svalt din cocktail, som du antagligen bara kommer däcka av en stund, med otur spy i sömnen och få tillknäppt andning för att sedan röra lite på dig, hamna på sidan och "bara" skada din hjärna, alternativt skicka massa pinsamma sms. Det är mycket att tänka på. Själv har jag tagit liknande doser för skojs skull, vaknade nedskiten och mådde dåligt bara.