2021-06-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
JÖK har inte med saken att göra. S+C+MP+V har majoritet i riksdagen och det övergripande målet är att öka migrationen. Vilket man bestämde i veckan. Och C har nu släppt marknadshyror, så nu är V glada igen och allt kan fortsätta efter en snabb talmansrunda.
Men där måste väll Annie stoppa. Hon kan ju inte gå in tillsammans med V efter allt detta. Då är svenskar som röstat C helt dumma i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Vi har en konstitution som kan ge en mardrömmar när en politisk vilde kan avgöra Löfvens framtid.

Hela riksdagen börjar likna Wiener Sänger Knaben på ena sidan och Kindergarten på den andra.

Den politiska vilden Amineh Kakabaveh kan avgöra om Stefan Löfven får sitta kvar.
Hennes röst kan rädda ett nytt samarbete mellan S, MP och C med stöd av V – men hon är osäker på hur hon ska göra.
”Jag måste se helheten och vad som står i stället”, skriver den tidigare V-ledamoten i en kommentar.

https://www.expressen.se/nyheter/hon-kan-avgora-lofvens-framtid-som-statsminister/
Och den gamla gerillakrigaren kan få ett hederspaket uppkallat efter sig som tack för stödet (hedersfrågor är hennes specialområde)
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ja, varför sätter inte sig V och S bara på läktaren och sitter där tysta i några decennier.
Visst är det helt obegripligt.

Ja det verkar ju C vara bra på. Det är helt tyst om att inkassera löftena från Löfven nu, blir det skuldavskrivning?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Menar du att det finns hopp, att L inte kommer att lägga sig platt för Centern?

L kommer definitivt inte att svälja betet. Det vore ju politiskt självmord.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kan Centerpartiets ha haft som mål med sitt manövrerande att försöka knäcka Liberalerna?

Inte helt omöjligt. Liberalerna har dock gått kräftgång i minst 10 år.
Citera
2021-06-23, 21:44
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Du läste nog mig fel, jag har inget emot SD alls. Det jag ville få fram var att den regeringsbildningen ej går då Lööf och Centerpartiets hat mot allt som rör SD är total
Det var väl det jag sa och menade hela tiden, varför käfta emot egentligen?

Jag vet att det kommer INTE hända att Annie Lööf ger sig, men hon HADE KUNNAT om hon inte vore så SKITNÖDIG. Hon står ju egentligen närmare SD, bara det att hon hängt upp sig på floskler om "alla människors lika värde" och "grundläggande värderingar".
Citera
2021-06-23, 21:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag talade inte om att gå tillbaka till det rödgröna blocket. Den vägen är stängd. Min poäng var att det är bättre för L om det inte blir något extraval, t.ex. genom att C och V formaliserar sitt samarbete.

Ja. Det är absolut bäst för L.
Citera
2021-06-23, 21:45
Medlem
Christopher.s avatar
Tippar fortfarande 50% chans till nyval, 10% chans till en sosseledd regering, 40% chans till Ulf Kristersson blir statsminister.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Nej, jag håller inte med. Lööf är en extremist inom svensk politik, totalt oberäknelig, ja rent av skadlig för landet

Jaha, det tar inte bort faktumet att hon är en skicklig politiker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Det var väl det jag sa och menade hela tiden, varför käfta emot egentligen?

Jag vet att det kommer INTE hända att Annie Lööf ger sig, men hon HADE KUNNAT om hon inte vore så SKITNÖDIG. Hon står ju egentligen närmare SD, bara det att hon hängt upp sig på floskler om "alla människors lika värde" och "grundläggande värderingar".

Käfta emot / diskutera.

Skit i att skriva på ett forum om du inte vill ha svar
Citera
2021-06-23, 21:46
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Men där måste väll Annie stoppa. Hon kan ju inte gå in tillsammans med V efter allt detta. Då är svenskar som röstat C helt dumma i huvudet.

Jo, det kan hon. Hon gjorde det just genom att släppa punkt 44. Och därmed kan V stödja Stefan igen.

Och ja, svenskar som röstar C är helt dumma i huvudet.
Citera
2021-06-23, 21:46
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Annie Lööf är skicklig, det måste man säga. Om Liberalerna går tillbaka till Stefan Löfven är dom stekta. De lär även åka ur i ett extraval.

Inte nödvändigtvis säker på att de åker ut. De lär ju spela på att med L är man den liberala rösten i en stabil UK regering med brett stöd i riksdagen. Med C får man en svag Socialdemokratisk regering som kan röstas ner så fort V inte får som de vill. En regering som kommer tvingas backa så fort V höjer rösten osv osv. Tror nog det kan locka en del liberala väljare till L. Dock ska man inte förneka att de även innan förra valet lovade en UK regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in