2021-06-23, 18:18
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Man kan även bli magnetisk av själva viruset.
Och magnetismen bara ökar med tiden.
I Kina har det gått så långt att dom som först fick viruset har blivit
så magnetiska att dom fastnar i varandra och kan inte komma loss.

https://www.globaltimes.cn/Portals/0/attachment/2021/2021-05-01/3e1f3ce1-eb49-4e99-9f85-98e7d21d7ddc.jpeg
Precis, det är bra att någon stod på avstånd och tog bilden (annars hade väl magnetismen i massan förstört kamerautrustningen menar jag).
Citera
2021-06-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
#sommarlov

Det är uppebart.
Citera
2021-06-23, 18:34
Medlem
Polackfans avatar
Jag har testat. 0,00000000000000000000000% magnetisk. Men gravt underhållen.
Citera
2021-06-23, 18:39
Medlem
DirtyLobsters avatar
Det stämmer:
https://youtu.be/7HfBJ9ink-Y
Citera
2021-06-23, 18:42
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Precis, det är bra att någon stod på avstånd och tog bilden (annars hade väl magnetismen i massan förstört kamerautrustningen menar jag).

Jag tror inte det var någon risk att kameran skulle bli förstörd eftersom det var en magnetkamera.

https://www.1177.se/behandling--hjalpmedel/undersokningar-och-provtagning/bildundersokningar-och-rontgen/magnetkameraundersokning/

Och det är ju bara ytterligare ett bevis på att människorna verkligen är magnetiska.
Annars hade de ju inte synts på bilden från magnetkameran.
Citera
2021-06-23, 18:44
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyLobster
Det stämmer:
https://youtu.be/7HfBJ9ink-Y
Och bruna rostränder kalsongerna. Blivit stor humor i detta med att folk ska vara magnetiska undrar vad nästa blir, självlysande?
Citera
2021-06-23, 18:45
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Gjorde det nu. Var lätt "magnetisk" utan papper. Var helt omagnetisk med papper.
Testat med sån magnet som sitter inuti hårddiskar.
Tack, resultatet är det jag förväntade mig.

Starka små magneter de där som sitter i hårddiskarna.
Citera
2021-06-23, 18:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Lätt sätt att testa själv: Ta en neodymium magnet, för den över nyckelbensområdet tills du hittar en punkt den fäster. Det går fort. Alla kan testa detta. Det kan även fungera med svagare magneter såsom kylskåpsmagneter men de trillar lättare av efterssom effekten fortfarande är svag, det är tidigt än.

Jag har testat på flera jag känner, 80% var magnetiska, även ovaccinerade. Andra som gjort samma experiment som skrivit på andra forum skriver 90%.
Jag är vaccinerad med två doser av Pfizer och testade med en rejäl magnet, större än en kylskåpsmagnet. Det funkade ju inte! Då funderar jag över vad som kan ha hänt. Har jag blivit lurad och egentligen inte fått vaccin, kanske bara koksaltlösning? Ska jag kräva att få bli omvaccinerad eller vad ska jag göra?
Citera
2021-06-23, 18:50
Medlem
Det krävs inte många timmars närvaro på fysiklektionerna under högstadietiden för att inse att det här inte ens är fysiskt möjligt.
Citera
2021-06-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Och bruna rostränder kalsongerna. Blivit stor humor i detta med att folk ska vara magnetiska undrar vad nästa blir, självlysande?
Vissa hävdar att det finns luciferase i vaccinet. Lite besviken att jag varken är magnetisk eller självlysande efter vaccinationen.
Citera
2021-06-23, 19:02
Medlem
Hundvisslarens avatar
Det blir svårt att hålla avstånd om alla blir magnetiska. Kanske är nästa steg i evolutionen. 80% av befolkningen blir magnetiska, går runt och fastnar i saker och i varandra.
Citera
2021-06-23, 19:05
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blekfetast
Det krävs inte många timmars närvaro på fysiklektionerna under högstadietiden för att inse att det här inte ens är fysiskt möjligt.

Detta har inte med fysik att göra, såvida du vill hävda att magnetism är omöjligt, då fysiken motbevisar dig rätt redigt.

Det har med biologi att göra, och att biologiska organismer kan bestå av delvis metall tack vare kodning för det via sitt DNA är redan känt inom biologin.

Citat:
What animals have metal in them?
Scorpions, crabs, worms and other creatures also have metal atoms in their claws, jaws and fangs. These deposits are an evolutionary feat of engineering; they make the structures significantly stronger and longer lasting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in