2021-06-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
V tar L:s plats. L har ju gått över till M, Kd och Sd.
V kommer aldrig stödja en budget utan motkrav. Tiden som dörrmatta är förbi. Annie Lööf utses härmed till ett sinnesslött förljuget falskt arsle
Citera
2021-06-23, 18:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Förslag på nytt namn på Centerpartiet:

Centerkommunistiska Anti-SD-förbundet.

Förkortas C(k)ASDF.

CenterPedofilernaKommunisterna (CPK) som samarbetar med VPK.

Möjligen går V och C ihop och bildar partiet WC.
Citera
2021-06-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Kan tänka mig att Liberalerna känner sig rätt vilsna nu. Hur ska dom kunna vinna tillbaka dom borgerliga väljarna som röstade på dom inför valet 2018?
Största chansen att lyckas med det är såklart att öppet och tydligt göra som dom gjort. Deklarera att de stödjer Kristersson och borgliheten.
Citera
2021-06-23, 18:15
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
CenterPedofilernaKommunisterna (CPK) som samarbetar med VPK.

Möjligen går V och C ihop och bildar partiet WC.

Hahahaa!! Ja den var fin! Det kan de faktiskt gott göra. Passar de otroligt väl!

I övrigt kan ju C döpa om sig till Anti-SD partiet, för det är det enda de är bra på.

Nu får vi hoppas på att Sabuni kan stå på sig så hela skiten faller redan i veckan! Må Löfven utlysa extra val redan före veckans slut.
Citera
2021-06-23, 18:16
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Som Jag skrev gär om dagen. Annie bryr sig inte om 0,5% fri hyra. Undrar vad hon får istället. Gissar på något med amnesti. Då får hon V:s stöd också.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2021-06-23 kl. 18:18.
Citera
2021-06-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Varför skulle Kd försvinna? Finns inget i opinionen som tyder på det

Harvar runt 5%. Det räcker med en skandal, samt att de rödgröna lyckas skrämmas med nazistargumentet.
Citera
2021-06-23, 18:17
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Nu? Ställde de sig inte den frågan i januari 2019?

Jag kan tänka mig att dom trodde dom skulle vinna poäng och bli belönad för att dom "tog ansvar" eller för att man inte gav SD nått inflytande.

Nu vart det ju inte riktigt så.
Citera
2021-06-23, 18:19
Medlem
NickeNicknames avatar
Är det bara jag som tänker att S+C låter hellre Sverige fortgå till undergången med ökad invandring-brottslighet-Kriminalitet mm än låta SD få vara med och leka ?
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Största chansen att lyckas med det är såklart att öppet och tydligt göra som dom gjort. Deklarera att de stödjer Kristersson och borgliheten.

Men var det inte det man gjorde inför valet 2018? Kan tänka mig att dom fick en del stödröster från moderatväljare den gången. Det kommer ju inte hända igen. Finns väl ingen borgerlig väljare som skulle lita på Liberalerna igen.
Citera
Medlem
xcoms avatar
Om Vänster ska kunna få nåt inflytande i svensk politik i framtiden samt växa så har dom straffsparken nu. L kommer inte att kunna komma tillbaka, och skulle som det så slår dom i sista spiken i kistan själva. Står V på sig att dom inte röstar för en budget dom inte är med i och förhandlar i detta läge så återgår dom till att va dörrmatte partiet. Och kommer tillslut få inflytande samt att man kommer isolera C helt och hållet, vilket skulle va rätt åt rödtotten.
Citera
2021-06-23, 18:20
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Som Jag skrev. Annie bryr sig inte om 0,5% fri hyra. Undrar vad hon får istället. Gissar på något med amnesti. Då får hon V:s stöd också.

Sannolikt inte så tokigt gissat! Annie kommer att bjuda på en afganamnesti som bete. Då blir S, M och V nöjda.
Citera
2021-06-23, 18:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
V har nog mer att vinna på att tvinga fram ett budgetsamarbete och förlängningen ett extraval än att passivt stå vid sidan om utan inflytande i kommande budgetar. Så jag tror och hoppas att V kommer kräva att få delta i kommande budgetar om inte annat bara för att tvinga C att än en gång ändra sig och tolerera ett ytterkantsparti som man säger sig inte vilja samarbeta med.
V har allt att vinna på att kräva budgetinflytande. C blir då marginaliserat och en vågmästare ingen samarbetar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in