2021-06-23, 12:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hur länge tror ni Lööf kommer hålla sig undan?

Tror ni det blir något utspel, någon presskonferens eller väntar hon in Löfvens besked.

MSM rapporterar ju regelbundet nu att de sökt C utan att få annat besked att deras representanter inte ställer upp på intervjuer.

Jag förväntar mig inte några utspel innan Löfven bestämt sig. C har inget att vinna på det.
Citera
2021-06-23, 12:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Här är ett exempel:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-krisen-har-ar-koalitionerna-som-kan-vinna

Det är en risk att det blir så (under 1 år dvs), om S och M lägger ner sina röster och på så sätt släpper fram en regering med enda uppgift att sköta ruljansen fram till valet 2022
Det kan bli så i teorin men tar man hänsyn till verkligheten så tror jag de flesta hamnar i slutsatsen att det blir inte så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
S+M vore dödsstöten för båda dessa partier.

Det bästa som kunde hända för SD, så klart.
Jag tror att svenskarna i Sverige är så pass hjärndöda att de kunnat acceptera den kombinationen. " En bred överenskommelse kring mitten". Jag blir inte förvånad om det sker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Näringslivet föredrar stabilitet. En minoritetsregering med Lööf skulle inte ge dem det och det vet de.

Det behöver inte handla om att Lööf faktiskt ska bli statsminister, utan som sagt pumpa hennes siffror inför valet. Sedan om näringslivet skulle vilja ha stabilitet så skulle de ju vara emot marknadshyror, ändringar i las, emot invandring etc, då skulle de ju vilja att allt var the same. Näringslivet är för stora ändringar om det gynnar deras fickor.
Citera
2021-06-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Nej det är som sagt Annies dröm. Inte svenskarnas.
Det är nog extremt osannolikt. Eventuellt vid ett nytt världskrig eller nån extrem katastrof kanske.
Svenskarna har accepterat så mycket annan skit, jag tror att de återigen tar den i räven på detta sätt, det är ett dött folk. De flesta bryr sig inte.
Citera
2021-06-23, 12:06
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag tror ärligt talat rätt många svenskar inte ens kan välja elbolag.
Japp.. Väldigt lata och bekväma är svenskarna och det är därför ett extraval inte är bra men SD är nog ensamma om att vilja ha ett extraval.
Citera
2021-06-23, 12:07
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du följer ingen som helst logik. It takes two for a tango but 4 or 5 for a januariavtal.

Ok, en sista gång då eftersom du inte verkar vilja förstå.
"Att genomföra fri hyressättning, vilket varit ett krav framför allt från Liberalerna, är allt annat än populärt i S"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/LABPE9/s-talesperson-avtalet-forbattrar-inte-mojligheten-att-fa-bostad

Att sedan mobbare inom SD och M vill ha det till att allt är Centerns fel är för att det ligger i psykopaters natur att argumentera så. De är arga för att hon lämnat Alliansen precis på samma sätt som näringslivet var irriterade över att Palme valde att representera ett arbetarparti eller att direktörssonen Staffan Westerberg blev allmänt bespottad därför att han delgav sina upplevelser i barnprogram. Det är ett j-a hat i den svenska högern...
Du håller alltså med mig om att Hyresregleringen är initierat av både C och L, vilket jag sa.

Jag tycker du verkar vara mest hatisk här?

Det finns inga särskilda mobbare inom SD. Själv mobbar du i varenda inlägg och har det som enda drivkraft?

Googla Självinsikt.
Citera
2021-06-23, 12:09
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om du inte anser att folket kan välja i politiska frågor så kan du väl inte heller anse att de kan välja politiska företrädare. Hur ska då dessa experter tillsättas?

Vilket annat parti säger kategoriskt nej till både UK och SL?
Man kan visst välja experter som löser problem så att man slipper själv. Kallas för demokrati.
Citera
2021-06-23, 12:11
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det var en klar majoritet för Euron i riksdagen så om företrädarna hade fått bestämma hade vi haft Euron nu och fått sitta i samma båt som Grekland. Skulle det varit bra?
Jag är emot Euron, röstade för den i valet, och har alltså lärt mig något. Riksdagen hade alltså fel sett i efterhand och det är inte säkert det längre finns majoritet där för Euron. Det finns inte exakta sanningar som gäller för alltid.
Citera
2021-06-23, 12:11
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Du håller alltså med mig om att Hyresregleringen är initierat av både C och L, vilket jag sa.

.
Nej. Det du sa var att det var ett centerkrav. Googla selektivt minne
Citera
2021-06-23, 12:12
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Man kan visst välja experter som löser problem så att man slipper själv. Kallas för demokrati.

Hur menar du att folket ska kunna välja politiska experter om du inte anser att de förstår politik och kan fatta politiska beslut?
Citera
2021-06-23, 12:12
Medlem
Ska centern sätta in Federly som val lokomotiv tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in