2021-06-23, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
At folk blir sjokkert av at RU snakker uoppfordret om Monero og kidnapping etter at politiet "kun" har sagt at kona til mannen han selv har vært i en rekke møter med er borte kan vel ikke komme som noe sjokk på noen. Hva annet kan ha skjedd for at politiet skal snakke med RU?

Haterne leser omtrent bare det de vil.
Kloke ord.
Citera
2021-06-23, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
TB kan vel ikke samarbeide om å løse saken når han trolig ikke vet noe som helst om hva som har skjedd. Kryptokompetansen hans kan vel politiet hente inn fra som gladelig har tatt kontakt for å hjelpe til. Lite sannsynlig at TB får nærme seg så mye som en printer inne Kripos.

Og om han trodde at han evnet å løse saken, så ville det nok vært mer sannsynlig han hadde latt seg friste av den dusen på 10 mill som TH har lovet for å løse saken.

https://www.vg.no/nyheter/i/qLj9P1/tom-hagen-utlover-dusoer-paa-10-millioner-faar-hard-kritikk-av-tidligere-etterforskere
Nja, ikke akkurat løse saken, men komme med opplysninger som fører til at AEH blir funnet. Men selvsagt, en løsning vil mest sannsynlig føre til at hun blir funnet.
Citera
2021-06-23, 11:25
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Her er det så mange dumme, dumme mennesker. Dere skriver så mye tøys og meningsløst vræææl.

Drapsmennene?/Futurum-mennene er antagelig ikke norske. Tenk litt logisk da.. Da hadde de vært avslørt for lenge siden. Norge er et lite land..

Svar/Tenk heller på dette:
Hva tenker dere om at 2 maskemenn er utlendinger og 1 maskemann er nordmann? Og hva tenker dere om at forklaringen til den norske maskemannen ikke blir avdekket i avisene? Jeg har ikke sett forklaringen på hva han gjorde i timene da AEH forsvant, hvorfor han gikk i retning av huset, og stanset ved søppelkassene før han fortsatte på stien som leder mot huset. Han gikk da raskt på vei mot huset og snudde seg for å se om noen kom etter han. Tror politiet egentlig på forklaringen hans og at han titter mot Hagen-huset ved en tilfeldighet eller er det bare noe de sier? Han er til og med sjekket ut - allerede. Han stopper opp og gnir seg til og med i hendene, og man får inntrykk av at han er på oppdrag, også fordi han er klar over hvor overvåkningskameraene er og titter ned idet han går forbi de. Han bruker maske, og også en skjermcaps og hette over. Fullstendig dekket i ansiktet. Han meldte seg ikke for politiet før det var gått flere måneder, og da tenkte han vel at politiet ikke kunne sette han i sammenheng med åstedet. Jeg tipper han skulle rydde opp og kvitte seg med ting, men ikke nødvendigvis AEH. Politiet forundrer meg. De jobber på en veldig spesiell måte og hopper over de klare sporene, nemlig menneskene de ser denne dagen!

Vet noen om politiet har fulgt med i kryptoforumdelen her på Flashback? Kan de ha funnet noe der da?
Dere linker til innlegg fra denne RU, men jeg skjønner ikke hvor dere finner det. Det er ikke noe avslørende der etter det jeg har fått med meg. Har dere funnet noe på andre nettsteder?

Ser politiet på alle mulige nettsider for å finne informasjon om krypto tro? Internasjonalt også? Kan man bestille drap på darkweb eller er det som noen sier ikke mulig? Og hvordan kan dere med sikkerhet vite at man ikke kan det? Det er jo litt spesielt synes nå jeg. Jeg tror ikke nødvendigvis Hagen har bestilt de der. Han har jo truet en mann tidligere, og avslørte at han kjente til mennesker som kunne utføre en slik handling. Så da kan de jo være hjem som helst, og ikke noen han har funnet på nettet - hvis Hagen er oppdragsgiver, og f.eks. noen han har kommet i kontakt med for lenge siden. Det blir en vill gjetning. Det er rart ingen vet hvem kryptomennene er, så jeg har lurt på om politiet faktisk vet det, og leter etter de og ikke finner de. De kan jo være drept de også?

når man klager på meningsløst "vrææl" men klarer å poste en av trådens mest meningsløse post selv.
gj wp
Citera
2021-06-23, 11:32
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere

Du har tydeligvis ikke fulgt nøye med... Ikke rart at forumet sporer av

Det er lettere å bestille drap enn barneovergrep, og av det siste er det myyyyye av. Så go figure... NB, på tiktok er det en russer som legger ut klipp med tittelen "How much does it cost to ... on darkweb". Alt er mulig, bare man vet hvor man leter. Men uansett så har jeg ingen tro på denne tanken.

Ja og murt i pipen på SL4 sammen med AEH. Vi er bare dager unna alle hemmeligheter blir avslørt.

hold deg til krypto du

https://www.nytimes.com/2020/03/04/technology/can-you-hire-a-hit-man-online.html
Citera
2021-06-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg tror politiet har hatt stålkontroll på dette forumet siden dag 1

Hvorfor det? Her er det jo ingen ting konkret. Bare antagelser, senario, spekulasjoner og forskjellige konspirasjoner. Men det er ett par personer her som er skarpe med Krypto som har gitt oss litt info Ellers er jo tråden verdiløs for påtalemakten, som selvfølgelig selv sitter på MYE MYE mere info.
Citera
2021-06-23, 11:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hvorfor det? Her er det jo ingen ting konkret. Bare antagelser, senario, spekulasjoner og forskjellige konspirasjoner. Men det er ett par personer her som er skarpe med Krypto som har gitt oss litt info Ellers er jo tråden verdiløs for påtalemakten, som selvfølgelig selv sitter på MYE MYE mere info.

Jeg vil tro at selv om det kom frem såkalt relevant informasjon i en forumtråd, ville
ikke det i seg selv være mulig å bruke i en straffesak. Da må de finne kilden til
opplysningene.

Men du har rett, en forumdiskusjon som denne er jo 99% synsing og spekulasjon, det
resterende er sekundær informasjon i hovedsak fra medieartikler, som igjen stort sett
har påtalemakten som kilde.

Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
hold deg til krypto du

https://www.nytimes.com/2020/03/04/technology/can-you-hire-a-hit-man-online.html

Interessant artikkel. Det er et j**la styr å drepe folk, og de færreste har lyst til å utføre noe slikt.
Hvis TH har bestilt et drap, har han nok måttet være 100% sikker på at vedkommende kunne og
ville gjennomføre oppdraget til punkt og prikke.

Han har nok ikke benyttet seg av tvilsomme tilbydere på darkweb, ei heller av gatekriminelle
fra Lørenskog eller Oslos drabantbyer.

Jeg tror politiet heller burde sjekke ut folk i f.eks. den såkalte "sikkerhetsbransjen".
Senast redigerad av Svartediket 2021-06-23 kl. 12:06.
Citera
2021-06-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg tror ikke de henter info herfra, men de er nok veldig bevisste på hvilken informasjon som sirkulerer i samfunnet, herunder Flashback.

Det mener TB også, som føler at Poltiets løse linje er med vilje. For å sette press på gjerningsmennene?
Citera
2021-06-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
TB kan vel ikke samarbeide om å løse saken når han trolig ikke vet noe som helst om hva som har skjedd. Kryptokompetansen hans kan vel politiet hente inn fra som gladelig har tatt kontakt for å hjelpe til. Lite sannsynlig at TB får nærme seg så mye som en printer inne Kripos.

Og om han trodde at han evnet å løse saken, så ville det nok vært mer sannsynlig han hadde latt seg friste av den dusen på 10 mill som TH har lovet for å løse saken.

https://www.vg.no/nyheter/i/qLj9P1/tom-hagen-utlover-dusoer-paa-10-millioner-faar-hard-kritikk-av-tidligere-etterforskere
Kan aldri tenke meg at TB lar seg friste av en dusør på 10 millioner?. Hvor mange Rolex og fine biler trenger en mann? TB har kun to armer, og en mage, selv om enkelte verken har magemål eller ryggrad. Kan det tenkes at TB er innkalt som vitne pga kryptokompetansen og det generelle kontaktnettet i tilfelle han har hørt noe i miljøet han er i?. Videre at han nå eller tidligere har hatt kontakt med et eller flere familiemedlemmer i Hagenfamilien. Politiet må nødvendigvis sjekke ut alt. Avhøret har ikke ført til noen siktelse ala RU. First S skriver at TB har lagt fram alibi for 31 og han kan da ikke ha vært i SV. GM har trolig gått under politiets radar.

Eneste betingelse for dusør er at aeh finnes og ikke at saken samtidig blir løst. Det sentrale for TH er kanskje å få rede på hva som er skjedd med ektefellen. GM er trolig den eneste som vet hvor hun befinner seg og hvis det samtidig stilles betingelser for avsløring av GM (oppklaring) vil ingen avgjørende tips fremsettes. I tilfelle GM fristes av dusøren fordi selve hovedbetalingen uteble, må han være sikker på at det ikke finnes spor på "Det". Har dermed liten tro på at dusøren fører til noe dersom GM ikke avslører seg på annen måte (skryte i fylla, skrifte for presten etc). Ellers er tilfeldig funn av turgåre etc en viss mulighet, men så langt resultatløst.
Citera
2021-06-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg vil tro at selv om det kom frem såkalt relevant informasjon i en forumtråd, ville
ikke det i seg selv være mulig å bruke i en straffesak. Da må de finne kilden til
opplysningene.

Men du har rett, en forumdiskusjon som denne er jo 99% synsing og spekulasjon, det
resterende er sekundær informasjon i hovedsak fra medieartikler, som igjen stort sett
har påtalemakten som kilde.

Interessant artikkel. Det er et j**la styr å drepe folk, og de færreste har lyst til å utføre noe slikt.
Hvis TH har bestilt et drap, har han nok måttet være 100% sikker på at vedkommende kunne og
ville gjennomføre oppdraget til punkt og prikke.

Han har nok ikke benyttet seg av tvilsomme tilbydere på darkweb, ei heller av gatekriminelle
fra Lørenskog eller Oslos drabantbyer.

Jeg tror politiet heller burde sjekke ut folk i f.eks. den såkalte "sikkerhetsbransjen".
Hvem har vært i denne bransjen. VE, Kongen av Kvitfjell, RD eller GHH. Her er det bare å velge på øverste hylle.
Senast redigerad av LH07 2021-06-23 kl. 14:11.
Citera
2021-06-23, 14:09
Medlem
Sikkert ikke noe av betydning. Men ser at RU er venn med en som jobber som førstekonsulent hos Politiet i Lillestrøm.
Citera
2021-06-23, 14:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvem har vært i denne bransjen. VE, Kongen av Kvitfjell, RD eller GHH. Her er det bare å velge på verste hylle.

Ikke glem TF, han som er død......
Citera
2021-06-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Sikkert ikke noe av betydning. Men ser at RU er venn med en som jobber som førstekonsulent hos Politiet i Lillestrøm.
Akkurat det som er problemet med RU han har kontakter over alt. Nettopp derfor GM kom i kontakt med RU. Kjente en sånn type en gang, han liksom kjente alle i Oslo, eller i det minste noe som kjente noen han kjente.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in