2021-06-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Ja, det samme sa jeg for 2 dager siden. Her er hva jeg skrev :

Tydelig at RU er skyldig. Han begynte å snakke om kidnapping før det i det hele ble nevnt. Hvis han var uskyldig kunne han ikke vite at avhøret skulle handle om kidnapping.

Først når han ble siktet, begynte han å snakke om om at Monero hadde vært et tema mellom han og TH. Ikke nok med det, men plutselig sier han også at TH spurte mye om Monero. Og som om ikke det var nok, hadde RU vært så snill og grei at han så seg nødt til å advare mot slemme kriminelle. Ha ha ha, hvem biter på dette ?

Nei, RU fikk forhåpninger trodde han skulle bli rik ved hjelp av TH. Men TH var ikke interessert og en ny plan ble klekket ut.

RU som skiftet profilbilde 2 ganger 31 okt 2018, er skyldig som bare det sammen med flere inkl broren som bor i Drøbak. For å komme til Drøbak, er det naturlig å kjøre gjennom Ås. De var på kjente veier 31 okt med en Rød bmw x3.

TH kommer bør få en klekkelig erstatning når saken er løst. Dette har vært en politiskandale, men jeg tror de endelig er på rett spor nå.
med at RU begynte å snakke om kidnapping før politiet hadde nevnt på det kan være at sønnen til Tom har vært løsmunnet før det ble offentlig med å kontaktet RU for råd osv pga trusselbrevet og da igjen RU viste hva det dreide seg om når han kom til første avhør . Helt enig med deg i det andre du skriver 👍
Citera
2021-06-22, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Brøske kommenterte Flashback indirekte ganske tidlig.

Da var det en "norsk" kjent kriminell som hadde et småbruk rett over grensen, han drev med oppdrett av en hund som liknet AEH's
På gatebilder var det synlig at det var et gjenspikret vindu på småbruket.

Da ble politiet nedringt av folk som hadde oppklart saken etter å ha lest her.

Når det er sagt så var det flere skurker et museklikk unna RU, så når politiet først nå sjekker ut TB så er det lovlig sent.
Jeg tok for gitt at alle de var sjekket ut umiddelbart.

Men det hørte kanskje med i den opprinnelige planen, at politiet skulle hente inn alt av såkalte moduskandidater til avhør, og stille spørsmål som røpet at noe "alvorlig" hadde skjedd ved Langvannet på Lørenskog i morgentimene 31. oktober 2018?

At politiet gjennom sine undersøkelser skulle gjøre moduskandidatene nysgjerrige på hva som hadde skjedd?

Og så slo det jaggu meg feil det også. En gammelmodig plan fra en gammel mann.
Citera
2021-06-23, 00:11
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
I starten af juli 2020 overførte TH kryptovaluta svarende til 10 millioner norske kroner til "kidnapparna", skriver Dagbladet.

Det var vel strengt tatt i juli 2019 at Hagen overførte 10 mill. Du er et år for tidlig/sent ute med den teorien der sånn tidsmessig.

https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-hagen-betalte-millionermens-kripos-sa-pa/72462018
Citera
2021-06-23, 00:31
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
I starten af juli 2020 overførte TH kryptovaluta svarende til 10 millioner norske kroner til "kidnapparna", skriver Dagbladet.

Ca 3 månader senare, i September 2020, köper MPU sit hus i Drøbak til en summa på ca 6,5 mill nkr.

MPU flyttade till Drøbak sannolikt i 2020 huset blev Tinglyst den 02.09.2020

Men det bor en annan man i Drøbak med samma efternamn som MPU och RU altså Ut*ng*n (**=e,e)
och denna mann har bott i Drøbak sen 2013, hans hus Tinglyst den 15.05.2013
Hans hus ligger 1-2 km från MPU's hus.

På gulesider.no finns det enbart 107 personer i Norge som har efternamnet Ut*ng*n (**=e,e)
Så det är sannolikt ett familjemedlem til bröderna RU och MPU som bott i Drøbak sedan 2013.

Huset til MPU er ferdig tinglyst 02.09.2020.
Aksjekapitalen på RU sitt firma ble betalt inn akkurat en uke før: 26.08.2020.

I følge SSB Navnesøk er det 151 personer med etternavn U i Norge. Så litt flere enn de 101 du fant. Faren til RU og MPU jobber i BAMA, samme sted som MPU jobber. Navnet hans samsvarer med det du har funnet i Drøbak.
Citera
2021-06-23, 00:36
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Betyr det at TB kun er villig til å samarbeide om å bli sjekket ut av saken, men ikke er villig til å bidra dersom han skulle ha andre opplysninger eller kompetanse av interesse?

Jeg tenker forøvrig at det er fint lite norsk politi kan gjøre for å stoppe spekulasjoner og mistenkeliggjøring av enkeltpersoner på Flashback.

Det er selvfølgelig dritt for den som uforskyldt måtte havne i rampelyset og jeg støtter ikke å navngi personer på en måte som gjør det søkbart. Det er tross alt ikke sånn at hele Norge leser denne tråden.

TB kan vel ikke samarbeide om å løse saken når han trolig ikke vet noe som helst om hva som har skjedd. Kryptokompetansen hans kan vel politiet hente inn fra som gladelig har tatt kontakt for å hjelpe til. Lite sannsynlig at TB får nærme seg så mye som en printer inne Kripos.

Og om han trodde at han evnet å løse saken, så ville det nok vært mer sannsynlig han hadde latt seg friste av den dusen på 10 mill som TH har lovet for å løse saken.

https://www.vg.no/nyheter/i/qLj9P1/tom-hagen-utlover-dusoer-paa-10-millioner-faar-hard-kritikk-av-tidligere-etterforskere
Senast redigerad av first.spring 2021-06-23 kl. 00:48.
Citera
2021-06-23, 01:30
Medlem
At folk blir sjokkert av at RU snakker uoppfordret om Monero og kidnapping etter at politiet "kun" har sagt at kona til mannen han selv har vært i en rekke møter med er borte kan vel ikke komme som noe sjokk på noen. Hva annet kan ha skjedd for at politiet skal snakke med RU?

Haterne leser omtrent bare det de vil.
Citera
2021-06-23, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Du jobber også i Politiet?
ikke akkurat det, men de vil nok ha litt hjelp av vedkommende...
Citera
2021-06-23, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Nei, men har hatt innsyn nok i saken til å kunne uttale meg om dette med sikkerhet. Saksdokumentene for øvrig er fortsatt klausulert.
kan neppe tenke meg du får tilgang til disse..
Citera
2021-06-23, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Hva om det var TB som kontaktet politiet for å selv be om å bli sjekket ut av saken etter å ha levd ett år med ville spekulasjoner og påstander på dette forumet? Kan jo tyde det litt sånn når han uttaler til TV2 at "han føler seg kastet under bussen" og videre kritisere politiet for ikke å bidratt til å dempe beskyldningene.
politiet røyker ikke fredspipe. Det dreier seg om et kynisk ondsinnet drap og røykteppet legger seg dermed også over utsatte grupper.
Citera
2021-06-23, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ikke akkurat det, men de vil nok ha litt hjelp av vedkommende...
Jeg tror politiet har hatt stålkontroll på dette forumet siden dag 1
Citera
2021-06-23, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
med at RU begynte å snakke om kidnapping før politiet hadde nevnt på det kan være at sønnen til Tom har vært løsmunnet før det ble offentlig med å kontaktet RU for råd osv pga trusselbrevet og da igjen RU viste hva det dreide seg om når han kom til første avhør . Helt enig med deg i det andre du skriver 👍
Siden det var sønnen som introduserte kryptomannen RU for TH. Kontaktet han nok sikkert RU straks han fikk se eller høre om kravbrevet 31. oktober 2018. Det var også derfor TH tipset politiet om RU dagen etter.

Det må gjøres en full kartlegging over hva alt RU gjorde i perioden etter at han ble kjent med TH.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-23 kl. 07:24.
Citera
2021-06-23, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg tror politiet har hatt stålkontroll på dette forumet siden dag 1
Håper de har fått seg en god latter av og til da, og ikke bare grå hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in