2021-06-22, 16:23
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Ja, ja! Alla som inte håller med dig och stödjer din galna propaganda är "rabiata förespråkare", "foliehattar", "konspirationsteoretiker", "vetenskapfientliga" och liknande idiotismer.

Det är egentligen du som är en rabiat förespråkare för att folk ska knarka med det där onödiga, obeprövade, experimentella, hälsofarliga "vaccinet", och det egentligen du som är en foliehatt galning som okritisk tror på Sagan om Coronan, och som sväljer varenda skit som propagandisterna matar dig med. Du är definitivt inte frisk i huvudet.
Har aldrig använt uttrycken foliehatt eller vetenskapsfientlig, men konspirationsteoretiker ligger nära till hands.

Jag säger inte att man måste ta vaccinet, det är vad du säger att jag säger. Jag tycker det är en rimlig slutsats att man gör det. Jag tycker det är en helt orimlig slutsats att tillskriva vaccinen egenskaper (biverkningar) som är vetenskapligt motbevisade att de inte har. Det är dessutom synnerligen oseriöst att hävda att andra läkemedel, ännu mer obeprövade i sammanhanget, skulle ha i det närmaste undergörande egenskaper mot ett virus när de tagits fram emot inälvsmask.

"Sagan om Coronan" är säkerligen en skrift du läser, för oss andra som kan tänka och förstå vetenskapliga underlag så är coronaviruset SARS Cov2 och dess följdsjukdom Covid 19 allt annat än en saga, det är en bister realitet som plågat oss i 18 månader nu.

Om jag fattar ett beslut att ta vaccinet så är det mitt beslut. Om du avstår är det ditt. Huruvida jag är frisk i huvudet eller inte kan alltid diskuteras, liksom ditt mentala tillstånd med övertro på konspirationer, inälvsmaskmedel mot virus och irrationell rädsla för vaccin.
2021-06-22, 16:34
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Ordtrixande hela tiden på dig. Och så försvarar du alla pk-lögner in i det sista tills det inte längre går.
Det är absolut inte svårt att med läskunnighet och normal intelligens ta till sig en vetenskapligt grundad information. Bara för att du inte kan argumentera för din sak blir inte min argumentation ordtrixande.

Citat:
Pfizer vill veta om biverkningar smittar anhöriga och informationen hålls separat från studien.
Det är din tolkning av vad som står där. Alla studier av nya vaccin har i princip liknande direktiv. Man tar inga risker.

Citat:
Här gäller det att använda sig av uteslutningsförmåga läsa mellan raderna och initiution.
Uteslutningsförmåga? Uteslutande av fakta är förvisso en förmåga, men knappast en särskilt god sådan. Intuition? Inga risker? Okej. Antar att du sitter isolerad då, i väntan på att världen skall förklaras fri från risker. För det kan väl inte vara så att du tror att C19 är riskfritt, men vaccinen är farliga? I så fall skulle du förmodligen vara i behov av att undvika att förlita dig på just den intuitionen.

Citat:
Min bedömning är att pfizer vet mer än de talar om, min bedömning är att vaccinerade smittar andra ovaccinerade med biverkningar.
Det är naturligtvis din rätt att tro det, men du har inte visat något som tyder på att så är fallet.

Citat:
Min bedömning är att du uppehåller skattefinansierad lön och agerar grindvakt åt etablissemanget för att främja deras ondskefulla människofientliga agendor.
Fel. Jag uppbär lön från min egna verksamhet och genom alla de skatter jag betalar för mig och mina anställda uppbär jag sannolikt din bidragsexistens i din skyddade tillvaro.

Citat:
Du har som taktik att luta dig mot korrupta massmedia som åker till bilderbergmötet, för att styrka dina påståenden.
Massmedia är en källa till information, men bara pålitlig o mdet kan verifieras genom vetenskapliga studier när det gäller detta, så återigen har du fel.

Citat:
Du försöker hålla ryggen fri genom att säga, ingenstans står det om att spikproteiner orsakar biverkningar.
Det ahr jag inte sagt. Jag säger att vaccinen inte ger dig spikproteiner och att spikproteiner i sig kan "smitta" andra eller ge andra än den som bär på dem, som en följd av en pågående infektion med C19, bivekrningar (vilket vi andra kallar för symtom på sjukdom).

Citat:
sen när sanningen kommer fram så kan du peka på att du sa aldrig att det inte var spikproteiner för det fanns inte "bevis". Och så kommer du vända kappan efter vinden likt den gummirygg du är.
Du har just presenterats sanningen. I den delen får du nog jobba hårdare med att visa din alternativa sanning.

Citat:
Nu ska jag trixa tillbaka lite.
Vi vet alla vilka som kontrollerar media eller hur?
Jag antar att du vet, men jag vet inte vilka som kontrollerar enskilda media. Om du vill påskina att det är en gruppering som kontrollerar all media så är du ute på djupt vatten, det är nämligen lätt att slå hål på ett sådant påstående, men trixa ett påstående i min riktning så får vi se...
2021-06-22, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Exakt var i det dokumentet står det att biverkningar sprids till icke vaccinerade?
Att något öht skulle spridas?
Har läst det dokumentet noggrant tidigare. Har du läst och förstått det du länkar?
Tror du ens att vaccinen kan ge biverkningar?

Med din retorik så kan du relativisera bort vad som helst.

Du ställer samma frågor som intensivefterbliven gör.
Samma trickfrågor om och om igen.

Läser ni inte vad idioten innan skrev?

Pfizer frågar efter något dom inte tror kommer hända bara för att va på den säkra sidan att det inte hänt.
Så måste det vara enligt dig.

Inte att pfizer försiktigt försöker samla in info i hemlighet separat om dessa biverkningar.
Så kan det absolut inte vara höhöhö.

Imbecille.
2021-06-22, 17:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nej, C19 är en dödlig sjukdom för äldre och svaga (jag är själv äldre och många jag känner och är bekant med är väsentligt äldre och dessutom sjuka).

Det är inte konstigt att man inte ramlar ihop och dör av vaccinen, det är liksom så att de tagits fram för att fungera som ett skydd mot just detta. Trodde det var ganska självklart.

Känner du någon som blivit allvarligt sjuk av vaccinen menar du?

Det var inte svar på min fråga, som vanligt! Det är så konstigt, anser jag, att ni som är för vaxxinen alltid har så många fler svårt sjuka och döda i era familjer, släkter och vänkrets, än vad de som inte tar vaxxinen har. Sedan slumpar det så att ni även har den största andel som INTE får allvarliga biverkningar, oavsett ålder, kön, bakomliggande sjukdomar och allt som räknas som försvårande omständigheter, av dessa vaxxin - är det slumpen detta, eller är det frukten av propaganda? Har inte skrivit något om att ,man skall falla ihop och dö av vaxxinen, men att mången får svåra biverkningar av dem, men oftast inte sprutluder - konstigt!

Ja, jag känner någon som konstaterats med Covid-19 i min nära familj - den ene fick lite svårare "plågor" än en vanlig säsongsinfluensa och min syster fick såsom en vanlig förkylning. En död känner jag till och denne spelade jag fotboll med i unga år. Det är det enda. Men, jag läser att ALLTID så är de som är positiva till vaxxinen nedlusade av dödsfall i närmaste släkt/familj/vänkrets. Det är detta som blir problematiskt med anekdotisk bevisföring - ingen vet vad som är sant, eller falskt. Sedan är det även svårt att tolka siffrorna man får från myndigheterna då det är allt för många parametrar med i leken.

Allvarligt sjuk av vaxxinen - nej, det har jag inte hört talas om heller - i min närmaste släkt, alltså... En fråga, är du inte alls oroad över att ni som börjat ta vaxxinen kommer få ta dessa i "boostad" version, resten av livet? Kan bli tre, fyra om året, beroende på virusets förmåga att åter och åter mutera.

Jag kanske tar sprutan längre fram - bara det att jag absolut inte vill stå först, när allt är så osäkert. I nuläget skippar jag det, men man kan aldrig säga att man är säker i en slikt komplex fråga - ingen kan det, varken de som är för, eller emot!

Jaja, skit samma - vi är alla saliga i vår egen tro!
2021-06-22, 18:08
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
https://media.tghn.org/medialibrary/2020/11/C4591001_Clinical_Protocol_Nov2020_Pfizer_BioNTech .pdf

8.3.5.3. Occupational Exposure
Ja det är väl bra att Pfizer har inkluderat en rutin för att rapportera om den som administrerar ett vaccin får några negativa effekter. Till exempel om man råkar sticka sig själv med sprutan och sen får vaccinbiverkningar, så ska ju detta rapporteras. Det är ju bra att de tydliggör att det i det fallet inte ska rapporteras på samma sätt som negativa effekter på testobjekten, utan enligt en separat rutin. Tycker dokumentet ser extremt detaljerat och tydligt ut.

Det handlar självklart inte om trams som att vaccinet skulle kunna smitta från person till person.
2021-06-22, 19:11
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Ja det är väl bra att Pfizer har inkluderat en rutin för att rapportera om den som administrerar ett vaccin får några negativa effekter. Till exempel om man råkar sticka sig själv med sprutan och sen får vaccinbiverkningar, så ska ju detta rapporteras. Det är ju bra att de tydliggör att det i det fallet inte ska rapporteras på samma sätt som negativa effekter på testobjekten, utan enligt en separat rutin. Tycker dokumentet ser extremt detaljerat och tydligt ut.

Det handlar självklart inte om trams som att vaccinet skulle kunna smitta från person till person.

Inte vaccinet dumkopf, spikproteinet kan "smitta" via shedding.'

LÄS PÅ!!!

Vaccinet är en total katastrof!
2021-06-22, 19:30
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker

LÄS PÅ!!!

Dokumentet som vi diskuterar som länkats nämner ingenting överhuvudtaget om spikprotein. Det handlar om rutinerna för att rapportera negativa effekter hos de som får och ger vaccinet i ett test.
2021-06-22, 19:37
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

LÄS PÅ!!!

Varifrån kommer denna myt att man skulle smitta via "shedding" av spikproteiner?
2021-06-22, 19:54
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Varifrån kommer denna myt att man skulle smitta via "shedding" av spikproteiner?
Bitchute eller YouTube är nog källan.
2021-06-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18

Inte själva "vaccinet" utan spikproteinet.

Läs det här - > (FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
2021-06-22, 19:57
Medlem
negrofobens avatar
Citat:

LÄS PÅ!!!

Satan vad lättlurad du är!

https://www.health.com/condition/infectious-diseases/coronavirus/what-is-vaccine-shedding-covid
2021-06-22, 20:02
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Tror du ens att vaccinen kan ge biverkningar?

Med din retorik så kan du relativisera bort vad som helst.

Du ställer samma frågor som intensivefterbliven gör.
Samma trickfrågor om och om igen.

Läser ni inte vad idioten innan skrev?

Pfizer frågar efter något dom inte tror kommer hända bara för att va på den säkra sidan att det inte hänt.
Så måste det vara enligt dig.

Inte att pfizer försiktigt försöker samla in info i hemlighet separat om dessa biverkningar.
Så kan det absolut inte vara höhöhö.

Imbecille.

Jag vet att vaccinen kan ge biverkningar. Ingen har påstått något annat.
Men att biverkningarna smittar är ett mycket märkligt påstående.

Du länkar till två dokument. Ett av dem kommer definitivt inte från Pfizer.
Det andra för det, men har ingenting med saken att göra.
Hur tänkte du där?

Hur står det till med källkritiken undrar jag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in