2021-06-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
6 av 8 som jag vet tagit vaccinet från mina 450 bekanta har haft problem med förhöjdpuls och feber.. Man kan ju undra om vaccin bolagen granskar sig själva. Annars borde de ta beslut om att avbryta.. Tycker med det är konstigt att 5 vaccin bolag fick patent på samma sak. Menar ju att det borde vara novel (unik) för att få patent då borde ju bara ett företag få patenten

Det där är vanligt med covid-19, har skrivits en del om det att vissa får ojämn och förhöjd puls efter att ha varit sjuka i covid-19. Om dina bekanta fick det av vaccinet så skulle de ju kunna ha blivit rejält dåliga om de istället blivit infekterade av viruset.
2021-06-22, 15:02
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Ja kanske lite känsliga.. Jag tänker vänta tills de kliniska testerna är färdiga innan jag tar något beslut.. De jag vet som haft corona 2 ggr säger den blir mildare andra gången och ja hade den nog förra påsken dock fanns inga test som kunde verifiera detta. Men då vaccinet tagits fram så snabbt är det nog klokt att vänta till alla studier är gjorda.. Helst när man läser denna tråd och märker att mer än hälften haft någon slags biverkning annat än ont i armen

Alla vaccin har biverkningar. Ont i armen är den mest självklara efter en injektion i en muskel. Feber är väldigt vanligt, men knappast jobbigt, och huvudvärk och ledvärk likaså. Ingen jag känner har haft biverkningar mer än dryga 48 timmar.

Självklart ska du vänta om du känner dig osäker.
2021-06-22, 15:09
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
“An occupational exposure occurs when a person receives unplanned direct contact with a vaccine test subject, which may or may not lead to the occurrence of an adverse event. These people may include health care providers, family members, and other people who are around the trial participant.

When such exposures happen, the investigator must report them to Pfizer saftey within 24 hours of becoming aware of when they happened, regardless of whether or not there is an associated secondary adverse event. This must be reported using the vaccine secondary adverse event report form. SINCE THE INFORMATION DOES NOT PERTAIN TO A PARTICIPANT INVOLVED IN THE STUDY, THE INFORMATION WILL BE KEPT SEPARATE FROM THE STUDY.”

Så vad betyder secondary adverse event?
Det betyder precis det som står där. Jag förstår att engelska sannolikt är komplicerat för dig (möjligen även svenska). Det är normala rutiner för hur man ska gå till väga med testerna. Det står fortfarande inte ett pip om vare sig spikproteiner eller spridning av dessa.

Citat:
Och sista stycket, the information will be kept separate from the study.
Ja? Då de inte har med själva studien att göra?

Citat:
Läs mellan raderna dumme fan och sluta ordtrixa hela tiden.
Pfizer säger indirekt att vaccinerade "kan" smitta biverkningarna och de vill veta från sina testobjekt så de kan samla informationen separat.
Nej. Du läser in saker i dokumenten som inte står i i dokumenten, för att du TROR att det är så. Det är normala säkerhetsrutiner.

Citat:
Hur smittar biverkningarna isåfall, är det genom spikprotein eller kanske magi, eller löfvens whiskeyflaska?
Biverkningar smittar inte. Återigen, du inbillar dig saker.

Citat:
Och dokumentet är 146 sidor långt har du läst det på 10 min
Jag hade läst detta dokument en gång tidigare och kunde inte ens i min vildaste fantasi att detta var det dokument du ansåg styrkte dina påståenden då det inte finns ett spår av det du tillskriver innehållet...
2021-06-22, 15:11
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
I normala fall hade dessa vacciner dragits tillbaka från marknaden redan.

Det är dock ett problem när dessa preparat har mångfalt fler anmälda bieffekter och dödsfall än andra preparat som exempelvis vanligt influensavaccin.
Har de verkligen det? Grundar du detta på VAERS eller på någon annan källa?

Jag säger inte att du har fel, men det lilla jag sett som styrker olika biverkningar tyder i allt väsentligt på att de är ungefär likvärdiga de flesta vaccin.
2021-06-22, 15:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det är rätt lustigt att just ni sprutluder ALLTID har en massa personer i er absoluta närhet som konstaterats med Covid-19 och som blivit riktigt svårt sjuka och även avlidit, men nästan inga i samma "ring" har någonsin upplevt några värre biverkningar av vaxxinen - är inte detta konstigt?
Nej, C19 är en dödlig sjukdom för äldre och svaga (jag är själv äldre och många jag känner och är bekant med är väsentligt äldre och dessutom sjuka).

Det är inte konstigt att man inte ramlar ihop och dör av vaccinen, det är liksom så att de tagits fram för att fungera som ett skydd mot just detta. Trodde det var ganska självklart.

Känner du någon som blivit allvarligt sjuk av vaccinen menar du?
2021-06-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Ja, ja! Alla som inte håller med dig och stödjer din galna propaganda är "rabiata förespråkare", "foliehattar", "konspirationsteoretiker", "vetenskapfientliga" och liknande idiotismer.

Det är egentligen du som är en rabiat förespråkare för att folk ska knarka med det där onödiga, obeprövade, experimentella, hälsofarliga "vaccinet", och det egentligen du som är en foliehatt galning som okritisk tror på Sagan om Coronan, och som sväljer varenda skit som propagandisterna matar dig med. Du är definitivt inte frisk i huvudet.

Du får tänka på att de rabiata vaccinförespråkarna i de flesta fall själva tillhör riskgrupperna. De är äldre, pensionerade, kanske har högt blodtryck och metabola sjukdomar av olika slag. De är genuint livrädda för corona-viruset och ser vaccinet som den enda räddningen. Ur deras synvinkel är det livsnödvändigt att alla andra människor vaccinerar sig för att minska smittspridningen och därmed deras egen personliga risk. De rabiata vaccinförespråkarna talar i egen sak, och vill inte höra några ursäkter från den yngre friska befolkningen.

Tillhör man en riskgrupp och har fått dubbla doser av vaccinet borde man känna sig säker, och därmed inte ha något behov att tvinga resten av befolkningen att också vaccinera sig, men den säkerheten räcker inte för vaccinförespråkarna. De ser varje ovaccinerad person som ett potentiellt dödshot mot de själva. Därav deras oresonliga och rabiata attityd.
2021-06-22, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det betyder precis det som står där. Jag förstår att engelska sannolikt är komplicerat för dig (möjligen även svenska). Det är normala rutiner för hur man ska gå till väga med testerna. Det står fortfarande inte ett pip om vare sig spikproteiner eller spridning av dessa.

Ja? Då de inte har med själva studien att göra?

Nej. Du läser in saker i dokumenten som inte står i i dokumenten, för att du TROR att det är så. Det är normala säkerhetsrutiner.

Biverkningar smittar inte. Återigen, du inbillar dig saker.

Jag hade läst detta dokument en gång tidigare och kunde inte ens i min vildaste fantasi att detta var det dokument du ansåg styrkte dina påståenden då det inte finns ett spår av det du tillskriver innehållet...

Ordtrixande hela tiden på dig. Och så försvarar du alla pk-lögner in i det sista tills det inte längre går.

Pfizer vill veta om biverkningar smittar anhöriga och informationen hålls separat från studien.

Här gäller det att använda sig av uteslutningsförmåga läsa mellan raderna och initiution.

Min bedömning är att pfizer vet mer än de talar om, min bedömning är att vaccinerade smittar andra ovaccinerade med biverkningar.

Min bedömning är att du uppehåller skattefinansierad lön och agerar grindvakt åt etablissemanget för att främja deras ondskefulla människofientliga agendor.

Du har som taktik att luta dig mot korrupta massmedia som åker till bilderbergmötet, för att styrka dina påståenden.
Du försöker hålla ryggen fri genom att säga, ingenstans står det om att spikproteiner orsakar biverkningar.

sen när sanningen kommer fram så kan du peka på att du sa aldrig att det inte var spikproteiner för det fanns inte "bevis". Och så kommer du vända kappan efter vinden likt den gummirygg du är.

Nu ska jag trixa tillbaka lite.
Vi vet alla vilka som kontrollerar media eller hur?
2021-06-22, 15:53
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Pfizer skriver i egna dokument att vaccinerade sprider biverkningarna till ovaccinerade.

Det dokumentet du länkar till kommer verkligen inte från Pfizer.
Om du på riktigt tror det så är din förmåga till källkritik på en sorgligt låg nivå.
Får jag sticka ut hakan och misstänka att du faller för de flesta konspirationsteorier?
Senast redigerad av gärningsmannen 2021-06-22 kl. 16:02.
2021-06-22, 15:58
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Tack. Då sätter jag upp även dig på Sluta sprida desinformation-listan.

Sätt upp mig där också.
2021-06-22, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Vilket dokument? Visa det.
https://media.tghn.org/medialibrary/2020/11/C4591001_Clinical_Protocol_Nov2020_Pfizer_BioNTech .pdf

8.3.5.3. Occupational Exposure
2021-06-22, 16:05
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
https://media.tghn.org/medialibrary/2020/11/C4591001_Clinical_Protocol_Nov2020_Pfizer_BioNTech .pdf

8.3.5.3. Occupational Exposure

Exakt var i det dokumentet står det att biverkningar sprids till icke vaccinerade?
Att något öht skulle spridas?
Har läst det dokumentet noggrant tidigare. Har du läst och förstått det du länkar?
2021-06-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Du får tänka på att de rabiata vaccinförespråkarna i de flesta fall själva tillhör riskgrupperna. De är äldre, pensionerade, kanske har högt blodtryck och metabola sjukdomar av olika slag. De är genuint livrädda för corona-viruset och ser vaccinet som den enda räddningen. Ur deras synvinkel är det livsnödvändigt att alla andra människor vaccinerar sig för att minska smittspridningen och därmed deras egen personliga risk. De rabiata vaccinförespråkarna talar i egen sak, och vill inte höra några ursäkter från den yngre friska befolkningen.

Tillhör man en riskgrupp och har fått dubbla doser av vaccinet borde man känna sig säker, och därmed inte ha något behov att tvinga resten av befolkningen att också vaccinera sig, men den säkerheten räcker inte för vaccinförespråkarna. De ser varje ovaccinerad person som ett potentiellt dödshot mot de själva. Därav deras oresonliga och rabiata attityd.
Plus att de verkar vara psykopater som inte bryr sig om barn blir svårt sjuka av "vaccinet", om kvinnor får missfall eller föder döda barn (*) som en konsekvens av "vaccinet", osv. Allt för att de vidriga psykopater får leva några år till. Nu måste jag spy...

(*) - enligt America's Frontline Doctors.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in