Citat:
Ursprungligen postat av
Bankkonsulten
En JUniöverensKommelse har ju den fördelen att den kan förkortas JUK men helst borde man hitta en möjlighet att klämma in ett C också så stavningen blir mer korrekt, JUCK.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Ad hominem-argument.
Fel, jag fokuserade inte på din person utan på att du inte framförde någon argumentation för ditt påstående.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Du har skrivit om din personliga uppfattning och det finns ingen vedertagen skala för det du påstår. Sluta med att försöka upphöja ditt tyckande till fakta.
Det finns inte mer eller mindre demokrati. Det är eller inte är demokrati. Att det råder demokrati innebär inte att alla är nöjda och glada. Det du försöker peka på är inget brott mot demokrati. Det är kort och gott människors oförmåga att skapa fungerande lösningar tillsammans.
Jag har underbyggt min ståndpunkt med ett resonemang. Du däremot slänger bara ur dig ett påstående utan argumentation eller bemötande av mitt resonemang.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Hade vi demokrati när kvinnor inte fick rösta?
Hur är det med 17-åringar, har vi demokrati om de inte får rösta?
Om det tredje största partiet i en riksdag inte får någon makt, är det demokrati.
Finns nog en hel del exempel på halv demokrati.
Precis, detta är några exempel som belyser att demokrati är en gråskala.
Andra exempel är t.ex. att män som inte gjort militärtjänst fick rösträtt senare än kvinnorna och det gällde även de i fängelset.