2021-06-22, 12:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
L ligger på 2,3% nu så jag utgår från att de inte kommer in, sannolik klarar de inte ens 2,5% som ger dem partistöd.

Men skulle de mot all förmodan komma in och accepteras i en M-regering så kommer de att förgifta den och förstöra denna regering Det leder bara till regeringskris och att makten går tillbaks till S.

Jag håller med att L i en M + KD regering skulle bli ett orosmoment, och öka risken för regeringskris. Inte så mycket pga. Sabuni, som jag tror skulle kunna hantera ett regeringsansvar bra, men pga de krafter läs Stockholmsliberaler som vill få bort Sabuni och återgå till Löfven stöd.

Dock ska vi komma ihåg att skillnaden mellan blocken är mycket lite. Blir det en Frankenstein-regering ( S+ MP + C + V) efter nästa val, kan segern handla om 1-3 procentenheter, alltså va L förmodligen kan nå upp till. Om valet är att byta ut regeringen med stöd av L eller att ha kvar Löfven och L ut ur riksdagen, väljer jag det första även om jag vet precis som du att det är riskabelt och inte bra.

Hur M och KD ska kunna komma över de procent som L ändå kommer att få i ett val är förmodligen att göra ett valtekniskt samarbete eller att Moderaterna uppmanas att stödrösta på L. Som läget ser ut nu har L svårt att nå till 4% spärren, även om det inte är en omöjlighet.
Citera
2021-06-22, 12:14
Medlem
Är det nån här som tror att Såsseriet tänker lämna ifrån sig makten utan tjyv & rackarspel?
Reptilen från MP Bolund såg skräckslagen ut
då dom åker ut vid extraval för att aldrig mer återkomma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tvärtom så kommer en renodlad högerregering som för högerpolitik inte att bli långlivad om den ens kommer till makten (osannolikt i sig). De flesta av väljarna - även de borgerliga - gillar den svenska välfärden. Att alliansen föll berodde på att de drog för långt åt höger under Reinfeldt.

L är garanten för att en borgerlig regering inte ska bli en dagslända.
Nej L är garanten för att återvandring med tillhörande asylcenter i Afrika ala danskt förslag aldrig blir verklighet utan istället fortsatt invandring med lite handbroms bara. L är garanten för att grundlagen aldrig ändras så att medborgarskap inte kan dras tillbaka när de givits ut inkorrekt eller när man deltagit i terrorverksamhet. L är garanten för att det inte blir RIKTIGT hårda tag mot kriminella, L är garanten för att vi måste forsätta stå ut med SVT/SR och mediestöd i nuvarande form, L är garanten för att alla som döms till fängelsestraff och har utländska medborgarskap inte automatiskt utvisas, L är garanten för att miljarder fortsätter att ösas på hopplösa "integrationsprojekt", L är garanten för att Sverige fortsätter projektet att bli en del av en EU federation etc.

När SDs väljare inser att det inte alls blir hårdare tag och nettoutvandring utan att L är en konstant bromskloss kommer de ge upp och gå till AFS, S eller sofflocket och då minskar chanserna för en högerregering ännu mer i efterföljande val.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
Det är jag medveten om. Den organiserade brottsligheten och klanerna har fått sitt grepp om Sverige. Fortfarande är dessa brott sällsynta utanför den kriminell miljö. Enligt brå-rapporten från 2020 så är Sverige annars ett ganska genomsnittligt land i Europa vad gäller annan brottsstatistik. Den slutsats som dragits är att det i Sverige skapats en särskild gruppdynamik i den kriminella miljön, likt den som tidigare upplevdes i USA (gängkrigen fast i mindre skala), där skjutningar utlöser varandra. Är övertygad om att detta kan vändas med rätt metoder och framförallt när dessa människor hamnar bakom lås och bom.

Jag tror att det finns ett stort mörkertal för vissa brott i Sverige. Personrånen bland annat, där man inte vågar att anmäla. Gängbrottsligheten påverkar inte bara de allra grövsta brotten som mord och skjutningar utan det skapar också ett samhälle av rädsla för att anmäla annan brottslighet där offren riskerar att konfronteras av gängen.
Citera
Medlem
kyrkstockens avatar
Frågan är ju hur länge centerns medlemmar står ut? Man har som partiledare en tokliberal, men som hör och häpna föredrar vänsterblocket (egentligen är det soros woke-block hon hör hemma i).
Centerns medlemmar som trodde att de var borgerliga?

Annie Rööf behöver inte rädda något ansikte. För woke-häxan i henne räcker det med att SD inte får något inflytande.
Citera
2021-06-22, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det går inte att tvinga partier att samarbeta med varandra och dessutom inser UK att det skulle vara direkt anti-demokratiskt att M+S bildar regering. En bred regering av detta slag som förstås även inkluderar C ar varit Annies vilja just för att det då inte spelar någon roll hur väljarna röstar. Men då kan man lika gärna avskaffa valen och öppet erkänna att vi inte har demokrati.

Väljer S/M/C att bilda regering så är det naturligtvis deras demokratiska rättighet. Varför är inte det demokratiskt menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tror att det finns ett stort mörkertal för vissa brott i Sverige. Personrånen bland annat, där man inte vågar att anmäla. Gängbrottsligheten påverkar inte bara de allra grövsta brotten som mord och skjutningar utan det skapar också ett samhälle av rädsla för att anmäla annan brottslighet där offren riskerar att konfronteras av gängen.
mörkertal : FUSK att använda som begrepp.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/oR3p5K/morkertal-ar-fusk
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Så vad är problemet? Vår regering har varit direkt anti-demokratisk ganska länge nu!

Du vägrar respektera folkviljan?
Citera
2021-06-22, 12:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Nu är jag trött på strulande och käbblande politiker.

Tvinga ledaren för det största partiet att bilda regering med tillräckligt många andra
partier, i storleksordning, tills hen får en majoritet riksdagen!

Dvs
Socialdemokraterna: 100 mandat < 175
Socialdemokraterna + Moderaterna: 100 + 70 = 170 mandat < 175
Socialdemokraterna + Moderaterna + Sverigedemokraterna: 100 + 70 + 62 = 232 mandat > 175

Klart!

Inte min favoritregering, men

Majoritetsregering!
Maximal demokrati!
Makten utgår maximalt från folket!

Alla konflikter kan och måste lösas internt i regeringen, och inte i media.

Ja detta skulle vara en bra regering. Den socialdemokratiska profilen Vidar Andersson har ofta talat om att i sakfrågor så ligger S, M och SD inte så långt ifrån varandra. Dessa motsvarar också en stor majoritet av befolkningen. Lägger man till KD och L så blir den majoriteten ännu större. Istället har vi låtit små extremistpartier som MP, C och V dikterat hur Sverige ska styras, och som belöning har vi fått ett samhälle där brottsligheten ökar kraftigt och gängsituationen ter sig allt mer som i Centralamerika, vår elförsörjning höll på att bryta samma efter 1 veckas normalvinter.
Citera
2021-06-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Precis, idag vågar man inte säga till invandrare som stör i biografen eller i kollektivtrafiken för risken är då att de följer med en ut efteråt och misshandlar en. Blattarna lär dig då att de kan göra vad de vill.

Svenskar börjar undvika stadskärnorna på natten för att det drar runt invandrargäng som om man har otur rånar dig. Dessa har med stor säkerhet svenskt medborgarskap och nuvarande lagstiftning kan inte göra något åt dessa. Skulle polisen börja visitera dem och göra livet jobbigare för dem går vänstern och media bananas.

Det är djupare problem än att det skjuts och sprängs i förorten för helt korrekt, det drabbar inte medelsvensson.
Citera
2021-06-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du vägrar respektera folkviljan?
Ja, att låta ett miniatyrparti som Mp få så stort inflytande som de haft är inte demokratiskt.
Citera
2021-06-22, 12:19
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Är det nån här som tror att Såsseriet tänker lämna ifrån sig makten utan tjyv & rackarspel?
Reptilen från MP Bolund såg skräckslagen ut
då dom åker ut vid extraval för att aldrig mer återkomma.
Nog det dummaste jag läst någon gång. Deras väljare finns kvar. En grupp urblåsta kvinnor utan spatial förmåga som hoppar mellan S, MP och för närvarande C. Borgerligt är för hårt och kommunism för långt ut.

Skall MP ut måste vi avskaffa kvinlig rösträtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in