2021-06-21, 21:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Det är rätt ThAh, golvläggaren, på Facebooklänken.
Typiskt det här fallet att UrAh bor granne. Mer krångel.

Ett mer omaka par får man leta efter...
Tror knappast att dom bor granne för att dom ligger bakom HA's försvinnande.
Citera
2021-06-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Han har inte stängt sin FB sida.
Jag menade att sidan var trasig..
Citera
2021-06-21, 21:38
Medlem
Bor KM kvar i Mariestad och har han FB?
Citera
2021-06-21, 22:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Jag menade att sidan var trasig..

Var TA's FB sida trasig?
Citera
2021-06-21, 22:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Bor KM kvar i Mariestad och har han FB?

Ja men han har stängt sin FB.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-06-21 kl. 22:42.
Citera
2021-06-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ett mer omaka par får man leta efter...
Tror knappast att dom bor granne för att dom ligger bakom HA's försvinnande.
Nä, tvärtom hade ju i så fall varit rimligare.
Inte särskilt svårt att hitta på en story som involverar de båda även om de känns omaka. Väljer dock att inte lägga energi på det.
Citera
2021-06-22, 10:11
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Det är rätt ThAh, golvläggaren, på Facebooklänken.
Typiskt det här fallet att UrAh bor granne. Mer krångel.

Tack för klargörandet att det är ThAh vi ser på facebook!

ThAh är även vän med PeKr och en mängd andra personer vars namn förekommer i tråden. Faktum är att nästan vilken teori man än har så finns en koppling till ThAh.

1. Han känner danskar och tidigare ägare till den lägenhet där ErAn festade.
2. Han känner andra danskar med koppling till PeNi
3. Han känner Levinare, vilket ger en koppling till Bråtenv. 70 och vittnet som hört saker på balkongen, sett bil komma hem och ge sig av.
4. Han känner PU och verkar ha varit ute med PU på stan.
5. Han skulle teoretiskt kunna dela bil med UrAh från Stadt.

Att Judaland klart identifierar ThAh är bra. Om han juni 1992 fortfarande bor på Madlyckevägen så är det fullt rimligt att PU skjutsar hem honom och att ThAh tar sig till Stadt på annat vis. PrKr placerar mycket tydligt ThAh på Bråten tidigare under dagen eftersom PeKr uppger att PU och ThAh frågat efter skjuts till Stadt.

När ThKr möter PU vid kön till Stadt så nämner han inte ThAh, vilket kan tyda på att PU har rätt i att ThAh tagit sig in på annat vis. PeKr insinuerar att PU parkerat på Trädgårdsgatan, eftersom PU kommer från "Trädgårdsgatans håll".

Med reservation för att jag aldrig varit i Mariestad, än mindre på Stadt, så tror jag inte PeKr har något som helst belägg för att PU parkerat på Trädgårdsgatan. PeKr kan ju omöjligen avgöra om PU kört in eller gått in. PU kan ju teoretiskt ha gått Kungsgatan och sedan gått därifrån mot Stadt.

Om PU verkligen är så full och har så svåra sår i ansiktet så kan PU:s jämrande, om det är korrekt återgivet, handla om "Vad har jag gjort" underförstått hur har jag sårat mig, har jag förstört mig i buskaget.

Såväl PeKr som PU kan alltså berätta korrekt vad de minns.

Oavsett vilket så verkar det klart att polisen visat sådant intresse för ThAh att hans dotter reagerat på det. Om jag förstått det rätt så gick PeKr till polisen 1997. CaTä var då 10-11 år och bör ha fått en någorlunda korrekt information om vad som var på gång. Kanske kan hon ha uppfattat pappans bortavaro hos polisen som att han var anhållen, vilket också kan vara korrekt uppfattat.

Har ThAh verkligen kvitton på att han varit på annan ort under mordet? Skulle han i så fall spara dem tills den dag PeKr kontaktar polisen, hade han alls förstått att de var viktiga? Och om han haft kvitton, varför skulle då hans dotter uppfatta honom som misstänkt av polisen. Att vara på annan ort är ju grunddefinitionen på ett alibi.

ThAh förefaller inte ha kontakt med sina barn.

Är det någon som vet om ThAh verkligen bodde på Madelyckevägen 1992?
Citera
2021-06-22, 10:17
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Frågan är om vissa inlägg och PM beror på en förvirring av vilken ThAh som avses.

Jag menar att det finns två kandidater i Skaraborgs län: ThAh59 och ThAh62, födda respektive år i Mariestad. Varken deras pappor eller farfäder är bröder, så är de släkt så är det mer avlägset än syssling. Båda är idag skrivna i Mariestads kommun.

ThAh62 är i slutet av 1990 bosatt på Madlyckevägen. Han är född i Mariestad och bor där än.
ThAh59 är i slutet av 1990 bosatt i Böja, Skövde hos vad som förefaller vara hans svärföräldrar eller liknande. Hon är mor till hans barn.

ThAh62 har 1992 tre barn varav en flicka som är identisk med CaTä.
ThAh59 har vid mordet ett barn, men blev någon månad därefter pappa till en dotter och senare till ytterligare en son.

Ni som hävdar att ThAh inte har en dotter bör därför tala om vilken ThAh ni avser.

Det som bäddar för förvirring är att ThAh59 äger ett bolag verksamt i byggbranchen "Byggande av bostadshus och andra byggnader". Den som läser om en ThAh som lägger golv kan därför kanske tänka på ThAh59. Men ThAh59 kan ju inte bli skjutsad hem av PU och sedan cykla in till stan, som PU säger.

ThAh59 har ingen facebook, men har varit med i Mariestadstidningen, där han visat upp sin Buick. Baserat på det drar jag slutsatsen att ThAh62 är:
https://www.facebook.com/thomas.*hl.10 (a)

Här ser ni vilka som är bosatta på Madlyckevägen, dvs ThAh62 och CaTä. Den konspiratoriskt lagde kan säkert bygga något på att ThAh62 är granne med talman Urb*n *hlin.

https://ibb.co/HpQrsVY

Än en gång: Tomas har ingen dotter. När jag ser länken så klarnar det. Tomas träffade Birgitta, en förståndshandikappad tjej. Hon hade ett barn, Camilla. De fick sedan 2 pojkar: Mikael o Henrik. Camilla är pojkarnas halvsyster, men inte en Ahl. Hon tog väl namnet Ahl efter att mamman o Tomas gick isär. ( Tomas har inte heller alla hästar hemma. Det vet väl alla).
Tomas har ingen kontakt med sina barn. Den ene är bög. Tomas är känd för att misshandla sina partners. Jag har sett det själv. Både psykiskt o fysiskt.
Senast redigerad av Sockerhals 2021-06-22 kl. 10:23.
Citera
2021-06-22, 10:28
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Än en gång: Tomas har ingen dotter. När jag ser länken så klarnar det. Tomas träffade Birgitta, en förståndshandikappad tjej. Hon hade ett barn, Camilla. De fick sedan 2 pojkar: Mikael o Henrik. Camilla är pojkarnas halvsyster, men inte en Ahl. Hon tog väl namnet Ahl efter att mamman o Tomas gick isär. ( Tomas har inte heller alla hästar hemma. Det vet väl alla).
Tomas har ingen kontakt med sina barn. Den ene är bög. Tomas är känd för att misshandla sina partners. Jag har sett det själv. Både psykiskt o fysiskt.

Hon bär Thomas namn redan i folkbokföringen 1990, dvs i praktiken runt november 1990. CaTä är 3 år när mamman gifter sig med Thomas. Kanske ser hon Thomas som sin pappa?

Vet du på ett ungefär när de två gick isär, Thomas och Birgitta menar jag?
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-06-22 kl. 10:30.
Citera
2021-06-22, 12:17
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Hon bär Thomas namn redan i folkbokföringen 1990, dvs i praktiken runt november 1990. CaTä är 3 år när mamman gifter sig med Thomas. Kanske ser hon Thomas som sin pappa?

Vet du på ett ungefär när de två gick isär, Thomas och Birgitta menar jag?

Jag kanske bäst svara på frågan själv...

Enligt Skattemyndigheten är ThAh62 pappa till CaTä. Skattemyndigheten får dock inte svara på frågan om någon är adopterad. ThAh är alltså hennes pappa juridiskt, antingen såsom biologisk far eller såsom adoptivfar.

ThAh har bott på Madelyckevägen sedan 1987. Jag frågade aldrig om CaTä bodde där redan då. Det är givetvis möjligt att hon flyttar in senare. Det kan också vara så att han bott med mamman sedan CaTä var spädbarn.

ThAh flyttar dock hem till sina föräldrar på Sandbäcksv en månad 1991. Därefter flyttar han till Bäckaskogsv. 11 där han bor till 2004. Jag frågade inte om familjen flyttade hem till hans föräldrar, men det ligger väl närmast att tro att ThAh skiljde sig 1991 varvid han flyttar hem en månad till föräldrarna innan han får egen lägenhet.
Citera
2021-06-22, 12:32
Medlem
Citat:
När PeKr möter PU vid kön till Stadt så nämner han inte ThAh, vilket kan tyda på att PU har rätt i att ThAh tagit sig in på annat vis. PeKr insinuerar att PU parkerat på Trädgårdsgatan, eftersom PU kommer från "Trädgårdsgatans håll".

Med reservation för att jag aldrig varit i Mariestad, än mindre på Stadt, så tror jag inte PeKr har något som helst belägg för att PU parkerat på Trädgårdsgatan. PeKr kan ju omöjligen avgöra om PU kört in eller gått in. PU kan ju teoretiskt ha gått Kungsgatan och sedan gått därifrån mot Stadt.

[...]

Har ThAh verkligen kvitton på att han varit på annan ort under mordet? Skulle han i så fall spara dem tills den dag PeKr kontaktar polisen, hade han alls förstått att de var viktiga? Och om han haft kvitton, varför skulle då hans dotter uppfatta honom som misstänkt av polisen. Att vara på annan ort är ju grunddefinitionen på ett alibi.

Jag vill mena att PeKrs antagande om parkering är möjligt. Hade man tex gått via kungsgatan är chansen stor att man vikt av vid Duka/Systembolaget och kommit till Stadt via torget. Kommer man istället via Nygatan eller stadsparken från söder så är PeKrs antagande rimligt.

Ang. kvitton så skulle det kunna röra sig om jobbrelaterad dokumentation som i efterhand gått att få fram via bokföringen.
Citera
2021-06-22, 12:43
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ang. klinkerläggningen så menar TA personligen att den inte skedde. Personligen till mig alltså, förstahandskälla så att säga. Sanningshalten är svår att bedöma, men detta är hans inställning till frågan.

Citat:
Jag vill mena att PeKrs antagande om parkering är möjligt. Hade man tex gått via kungsgatan är chansen stor att man vikt av vid Duka/Systembolaget och kommit till Stadt via torget. Kommer man istället via Nygatan eller stadsparken från söder så är PeKrs antagande rimligt.

Ang. kvitton så skulle det kunna röra sig om jobbrelaterad dokumentation som i efterhand gått att få fram via bokföringen.

OK Jag förstår att vägen via torget är lite genare.

Men PeKr placerar ThAh på Bråten den dagen och det är helg. Jobbrelaterad dokumentation är givetvis möjlig, men i så fall har ju PeKr fel när han beskriver hur PU och ThAh vill ha skjuts.

Det finns flera skäl att tro att ThAh inte talar sanning om vad han gjorde natten då Helena försvann och den som vill påstå att PU ljuger om klinkersläggningen måste samtidigt påstå att PeKr har fel om nattens händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in